Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Ja, fan, jag vet... Så jädrans snyggt!

    Nä, ingen växtnäring, bara vanligt kranvatten!
    hihi, jag får nog "odla" lite algpinnar till dig
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Jag tror vi är ganska ensamma om att gilla denna algen
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Jag tror vi är ganska ensamma om att gilla denna algen
        You bet, Pia! Men, det gör la inget?

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Mats... Pssttt...
          Riktigt snygga alger
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Mr Woods
            • March 2013
            • 3409

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Jag tror vi är ganska ensamma om att gilla denna algen
            Nähä, för jag gillar den också!
            Jag har ett par små tofsar som jag lyckades rädda från det gamla karet, men jag väntar på att den skall konkurrera ut det gröna fuzzet jag har fått...

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Mr Woods
              Nähä, för jag gillar den också!
              Jag har ett par små tofsar som jag lyckades rädda från det gamla karet, men jag väntar på att den skall konkurrera ut det gröna fuzzet jag har fått...
              Ja, men då är vi trots allt några stycken som gillar tofsalger - när de sitter som de skall, vill säga.
              Kolla in den här filmen jag tog på ett av Pias kar för några år sedan... Där kan man säga att tofsalgerna sitter som en smäck på rotdelarna.


              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                Uj vad fint!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Mr Woods
                  Uj vad fint!
                  Ja, visst är det ett fint kar Pia har fixat, så säg? Jag vet inte om hon har just denna scapen kvar längre, men det har ju tillkommit så många nya fina att det egentligen inte spelar någon roll.
                  Något av Pias kar borde ligga risigt till för "månadens snyggaste kar", det är bara en tidsfråga!

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Ja, visst är det ett fint kar Pia har fixat, så säg? Jag vet inte om hon har just denna scapen kvar längre, men det har ju tillkommit så många nya fina att det egentligen inte spelar någon roll.
                    Något av Pias kar borde ligga risigt till för "månadens snyggaste kar", det är bara en tidsfråga!
                    Nja de ligger som sagt rätt risigt till eftersom de inte är inlagda i goldmedlemmarnas akvarium Så tills dessa så........

                    Förutom att de skall vara inlagda så måste det också finnas rejält med information om akvariet (något för dig att tänka på Mats )

                    Håller för övrigt helt med dig om att detta akvarie och Pias andra akvarier är väldigt snygga - ser fram emot att se dom på grillfesten på söndag
                    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 09 June 2014, 14:27.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                      Nja de ligger som sagt rätt risigt till eftersom de inte är inlagda i goldmedlemmarnas akvarium Så tills dessa så........

                      Förutom att de skall vara inlagda så måste det också finnas rejält med information om akvariet (något för dig att tänka på Mats )

                      Håller för övrigt helt med dig om att detta akvarie och Pias andra akvarier är väldigt snygga - ser fram emot att se dom på grillfesten på söndag
                      Ja, grillfesten missar jag även detta år... för jädra synd, men jag får satsa på kräftskivan - vilken jag hoppas blir av!
                      Jahapp, där ser man - Pias kar ligger inte inlagda. Det måste hon rätta till, och även skriva lödig info, så att fotografierna inte hamnar i bakvattnet (som mina...).

                      Det kommer utförliga beskrivningar till nya bilder på nytt kar framledes, kanske kan man vara med då?

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Ja, grillfesten missar jag även detta år... för jädra synd, men jag får satsa på kräftskivan - vilken jag hoppas blir av!
                        Jahapp, där ser man - Pias kar ligger inte inlagda. Det måste hon rätta till, och även skriva lödig info, så att fotografierna inte hamnar i bakvattnet (som mina...).

                        Det kommer utförliga beskrivningar till nya bilder på nytt kar framledes, kanske kan man vara med då?
                        Jepp det blir kräftskiva i Augusti igen

                        Men fotona på dina akvarier har du lagt in (åtminstone ett foto på varje) men däremot har du glömt infon.
                        Självklart kan också kommande akvarier vara med.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                          Jepp det blir kräftskiva i Augusti igen

                          Men fotona på dina akvarier har du lagt in (åtminstone ett foto på varje) men däremot har du glömt infon.
                          Självklart kan också kommande akvarier vara med.
                          Japp, jag har lagt in bilderna på karen - och visst, lite mer fullständig info skulle nog behövas... är inte så mycket av tävlingsmänniska, dock.
                          Men när 3 000-litersburken blir färdig, så skall jag lägga in bilder på det i goldarkivet med fullständig info - jag lovar!

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Japp, jag har lagt in bilderna på karen - och visst, lite mer fullständig info skulle nog behövas... är inte så mycket av tävlingsmänniska, dock.
                            Men i detta fallet är väl tävlingen mer ett sätt att få folk att upptäcka hur snygga akvarier kan vara så att fler börjar med akvarier och det kan man ju uppmuntra även opm man inte är tävlingsmänniska
                            Oavsett vilket ser fram emot din stora balja och att Pias akvarier också blir inlagda
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              Men i detta fallet är väl tävlingen mer ett sätt att få folk att upptäcka hur snygga akvarier kan vara så att fler börjar med akvarier och det kan man ju uppmuntra även opm man inte är tävlingsmänniska
                              Oavsett vilket ser fram emot din stora balja och att Pias akvarier också blir inlagda
                              Absolut, jag uppmuntrar till akvarieintresset så fort jag kommer åt - och här finns ju massvis med snygga akvarium, det har vi ju sett i tävlingen, om inte annat!

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Absolut, jag uppmuntrar till akvarieintresset så fort jag kommer åt - och här finns ju massvis med snygga akvarium, det har vi ju sett i tävlingen, om inte annat!
                                Instämmer
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...