Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Nu kanske jag drev det lite långt i omdömet om huvudpersonen i karet eftersom effekten blev att detta var sista bilden med ägaren i karet.
    Men det jag egentligen är ute efter är att jag tycker det är roligt när ägaren till karen syns ibland. Om man nu aldrig (eller nästan aldrig) träffas irl så vet jag egentligen bara hur folks kar ser ut. För egen del är ägaren till karen liksom huvudpersonen i det hela. Vi lyfter ju kollektivt fram våra kar medans personen bakom nästan blir en bisak. Så för min del skulle jag önska att fler personer tog fler bilder där de själva är med på ett hörn.
    Såg Mathias titta ner på en av hans bilder. För mig var det nästan höjdpunkten bland de bilderna. Så fram för fler bilder där ägaren, kreatören åtminstone visar minst typ ett ögonbryn. Så jag hoppas lite naivt på fler bilder där du Mats eller någon annan visar nunan. Det tog ett halvår här på Zoopet innan jag hittade en bild på Pia t.ex.
    Ibland skulle jag önska ett "hemmahos" reportage hos många av medlemmarna.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Bluewing
      Nu kanske jag drev det lite långt i omdömet om huvudpersonen i karet eftersom effekten blev att detta var sista bilden med ägaren i karet.
      Men det jag egentligen är ute efter är att jag tycker det är roligt när ägaren till karen syns ibland. Om man nu aldrig (eller nästan aldrig) träffas irl så vet jag egentligen bara hur folks kar ser ut. För egen del är ägaren till karen liksom huvudpersonen i det hela. Vi lyfter ju kollektivt fram våra kar medans personen bakom nästan blir en bisak. Så för min del skulle jag önska att fler personer tog fler bilder där de själva är med på ett hörn.
      Såg Mathias titta ner på en av hans bilder. För mig var det nästan höjdpunkten bland de bilderna. Så fram för fler bilder där ägaren, kreatören åtminstone visar minst typ ett ögonbryn. Så jag hoppas lite naivt på fler bilder där du Mats eller någon annan visar nunan. Det tog ett halvår här på Zoopet innan jag hittade en bild på Pia t.ex.
      Ibland skulle jag önska ett "hemmahos" reportage hos många av medlemmarna.
      Det är kul att du vill se bilder på mig (), men, njä, nu är det stopp! Inga fler bilder på den här killen i tråden framöver!

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Ja ja. Jag får vara nöjd med att ha fått föra fram min åsikt
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Nu kanske jag drev det lite långt i omdömet om huvudpersonen i karet eftersom effekten blev att detta var sista bilden med ägaren i karet.
          Men det jag egentligen är ute efter är att jag tycker det är roligt när ägaren till karen syns ibland. Om man nu aldrig (eller nästan aldrig) träffas irl så vet jag egentligen bara hur folks kar ser ut. För egen del är ägaren till karen liksom huvudpersonen i det hela. Vi lyfter ju kollektivt fram våra kar medans personen bakom nästan blir en bisak. Så för min del skulle jag önska att fler personer tog fler bilder där de själva är med på ett hörn.
          Såg Mathias titta ner på en av hans bilder. För mig var det nästan höjdpunkten bland de bilderna. Så fram för fler bilder där ägaren, kreatören åtminstone visar minst typ ett ögonbryn. Så jag hoppas lite naivt på fler bilder där du Mats eller någon annan visar nunan. Det tog ett halvår här på Zoopet innan jag hittade en bild på Pia t.ex.
          Ibland skulle jag önska ett "hemmahos" reportage hos många av medlemmarna.
          Ditt ord är min lag Blåvinge, Prince of Zoopet!

          Såhär pigg och vacker blir man efter en god middag med mycket rött slem att dricka...

          Klicka på bilden för större version

Namn: 210520142891.jpg
Visningar: 1
Storlek: 133,8 KB
ID: 2157715

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Bluewing
            Ja ja. Jag får vara nöjd med att ha fått föra fram min åsikt
            Jojo, men det finns så många fotogeniska pipel här, moi har sönder skärmar när det visas bilder...
            Nä, tacka vet jag skönheter som woodstock ovan, där har du en redig karl!

            Kommentar

            • ettfettbranamn
              • December 2010
              • 3424

              vacker som en dag..
              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

              Normaliseringsprocessen..
              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Jäklar Mats, det ser riktigt bra ut nu!
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Jäklar Mats, det ser riktigt bra ut nu!
                  Sådärja! Då var Ansjo tillbaka, härligt att se dig Mannen! Jo, nu börjar det fanimej bli ett kar av det hela.
                  Jag har haft kontakt med "pettap" på ncs, som byggt ett kar i den här stilen. Jag kommer att få köpa om allt silicon - köpte akvariesilicon, men det reagerar dåligt med epoxyn - så det får bli en ny laddning tec7, eller trans7. Pettap fick limma om sitt glas, och gav mig en varning.
                  Nu skall det alltså dras på duk och epoxy i några lager, sedan montering av ruta.
                  Det kommer ta ett antal veckor till för vi (både jag och min bygghjälp lirar i samma band) skall ut och lira en hel del framöver.
                  Jag drar in en liten bildsummering på bygget hittills.
                  Bifogade filer

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Ursprungligen postat av Mr Woods
                    Ditt ord är min lag Blåvinge, Prince of Zoopet!

                    Såhär pigg och vacker blir man efter en god middag med mycket rött slem att dricka...
                    Äntligen en bild av en riktigt välmående akvarist Tack!
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Kanongrepp att göra en bildkavalkad av uppbyggnadsprocessen. Vilket jobb du lagt ned på karet så här långt.
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Bluewing
                        Kanongrepp att göra en bildkavalkad av uppbyggnadsprocessen. Vilket jobb du lagt ned på karet så här långt.
                        Tack skall du ha Johnny! Jo, det har varit ganska slitsamt en tid nu, inte byggandet i sig, men det faktum att man bitvis får ta långa uppehåll beroende på att jag inte bygger detta helt själv. Jag får rätta mig efter hur min "bygghjälp" har det med tid.
                        Jag tänkte det kunde vara läge att summera bygget med en bildkavalkad, för nu blir det ett litet uppehåll på några veckor, vi skall båda två ut och lira en hel del med bandet.

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Förstår det, Mats. Men för oss som inte sitter med en källare och är för fega att bygga in 3000 liter på golvet hemma, så är detta projekt ett riktigt lyckopiller. Det blir tomt utan dig här när du envisas med ditt musicerande
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Förstår det, Mats. Men för oss som inte sitter med en källare och är för fega att bygga in 3000 liter på golvet hemma, så är detta projekt ett riktigt lyckopiller. Det blir tomt utan dig här när du envisas med ditt musicerande
                            Men, jag kommer att hänga här på zoopet dagligen ändå - det är ju rena knarket faktiskt...
                            Bygget skall jag uppdatera så fort det drar igång igen!
                            En annan grej blir ju också att man kan engagera sig i lite fler trådar, och göra låååååånga inlägg igen ( Nädå, jag skall inte terra er med det). Men, faktum är att jag saknar de sköna gaggandet om inredning och olika cikliders beteende och trivsel, det har varit lite tunnsått med det den senaste tiden.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Men, jag kommer att hänga här på zoopet dagligen ändå - det är ju rena knarket faktiskt...
                              Bygget skall jag uppdatera så fort det drar igång igen!
                              En annan grej blir ju också att man kan engagera sig i lite fler trådar, och göra låååååånga inlägg igen ( Nädå, jag skall inte terra er med det). Men, faktum är att jag saknar de sköna gaggandet om inredning och olika cikliders beteende och trivsel, det har varit lite tunnsått med det den senaste tiden.
                              Hoppas det kommer sådana trådar igen, saknar dessa jag med och självklart dina underbart förklarande och givande inlägg.
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Hoppas det kommer sådana trådar igen, saknar dessa jag med och självklart dina underbart förklarande och givande inlägg.
                                Du e la för go, Pia!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...