Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Om jag får käfta emot lite så tror jag ändå åbäke-känslan kommer att bestå tills du lagt in din stock, växter, fiskar och där trät skapar en ombonad känsla i källaren och där ditt ekosystem kommer att ha en något mer privat känsla än ett helglas. Glas är ändå dött på ett sätt och trät skapar en avskildhet åt dina fiskar så att du som betraktare mer blir en gäst än att karet är en del av rummet. Så fantiserar jag när jag "ser" detta kar framför mig.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Bluewing
      Om jag får käfta emot lite så tror jag ändå åbäke-känslan kommer att bestå tills du lagt in din stock, växter, fiskar och där trät skapar en ombonad känsla i källaren och där ditt ekosystem kommer att ha en något mer privat känsla än ett helglas. Glas är ändå dött på ett sätt och trät skapar en avskildhet åt dina fiskar så att du som betraktare mer blir en gäst än att karet är en del av rummet. Så fantiserar jag när jag "ser" detta kar framför mig.
      Haha! Jodå, jag håller med dig rent akvariemässigt, men jag tänker mer på karet i sig. Skulle jag ställa det i vårt vardagsrum, hade vi fått välja mellan; soffa, bord, fåtöljer - eller ett akvarium, samt kolla på TV ståendes, eller sittandes på pinnstolar...
      Men, som saftig burk betraktat är ett sådant här kar ganska snyggt... kanske?
      Som sagt, nere i källaren sitter det som gjutet!

      Kommentar

      • woodlund
        • December 2011
        • 666

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Haha! Jodå, jag håller med dig rent akvariemässigt, men jag tänker mer på karet i sig. Skulle jag ställa det i vårt vardagsrum, hade vi fått välja mellan; soffa, bord, fåtöljer - eller ett akvarium, samt kolla på TV ståendes, eller sittandes på pinnstolar...
        Men, som saftig burk betraktat är ett sådant här kar ganska snyggt... kanske?
        Som sagt, nere i källaren sitter det som gjutet!
        Om du bara rådfrågat mig innan hade jag haft lösningen för att ha ditt kar i tv rummet , du sade att du hade fått välja mellan soffa,bord,fåtöljer eller att ha akvariet i rummet och sedan sitta på pinnstolar.

        Ut med soffa ect och in med ett akvarie i den storleken och sedan köper du en luftmadrass som du slänger i akvariet och ligger därpå när du tittar på tv eller ännu bättre en film ( hajen kanske ) haha
        1900Liter Diskusvatten


        Medlem i NDSS www.diskusforum.se

        Kommentar

        • ettfettbranamn
          • December 2010
          • 3424

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Om jag får käfta emot lite så tror jag ändå åbäke-känslan kommer att bestå tills du lagt in din stock, växter, fiskar och där trät skapar en ombonad känsla i källaren och där ditt ekosystem kommer att ha en något mer privat känsla än ett helglas. Glas är ändå dött på ett sätt och trät skapar en avskildhet åt dina fiskar så att du som betraktare mer blir en gäst än att karet är en del av rummet. Så fantiserar jag när jag "ser" detta kar framför mig.

          Du har ett sätt med ord gode blåvinge.. Helt plötsligt blev jag sugen på ett träkar, en kåk och en källare..
          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

          Normaliseringsprocessen..
          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Det är allt lite häftigt när ord kan få en att nästa se något på ett nytt sätt Då är det bara att börja leta efter kåken med stort K då?
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • ettfettbranamn
              • December 2010
              • 3424

              Nej.. Så länge jag kan hålla mig ifrån kåk är jag överlycklig på ett mer praktiskt plan.. Tjejen är ju riktigt sugen på kåk men eftersom jag jobbar som snickare betyder köpet av kåk att jag då får kyssa all min fritid farväl till förmån för att lägga tak, dränera, gräva rabatter och annat skoj.. Att jag dessutom bor i stockholm gör det ännu mindre lockande.. Du får ju inte ens en bostadsrätt i ett område där bilbränder och skottlossning är vardag för under miljonen på fullaste allvar.. Tror det är få hus under 3 miljoner som faktiskt är bra köp..
              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

              Normaliseringsprocessen..
              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

              Kommentar

              • Jesper Broman
                • November 2012
                • 3445

                Tror jag har sagt det förr till dig.
                Här där jag bor får du en riktigt stor 2-plansvilla för ca 600 tusen, ingen kriminalitet att tala om och ingen vardagsstress. Massor med vacker natur runt hörnet

                Kommentar

                • Mr Woods
                  • March 2013
                  • 3409

                  Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                  Tror det är få hus under 3 miljoner som faktiskt är bra köp..
                  Och ett "normalhus" för tre meloner är ju inte ett speciellt bra köp...

                  Ursprungligen postat av Jesper Broman
                  Tror jag har sagt det förr till dig.
                  Här där jag bor får du en riktigt stor 2-plansvilla för ca 600 tusen, ingen kriminalitet att tala om och ingen vardagsstress. Massor med vacker natur runt hörnet
                  Där jag hyr min lilla stuga betalar klantskallarna över två meloner bara för tomten, där det precis får plats en kåk och en liten gång runt, sedan får de köpa en kåk och ställa dit också...
                  Senast redigerad av Mr Woods; 12 May 2014, 10:56.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Spackla AB.
                    Bifogade filer

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Spackla AB.
                      Dra åt... Helskotta så fränt detta är Mats! nu ser man hur stort det är åh vad jag längtar tills detta är klart och jag sitter gott framför detta karet och sippar lite vin japp, så nu vet även du att jag har redan bjudit in mig på en sittning framför karet
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • ettfettbranamn
                        • December 2010
                        • 3424

                        Hmm.. det där ser ju jävligt bra ut.. speciellt för en gitarrist som hävdar att ham har tummen mitt i handen..

                        Det är ju så man börjar ana stordåd..
                        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                        Normaliseringsprocessen..
                        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Lite snopet att man fortfarande kan bli lite chockad över karets storlek. Men så blev det när jag ser Rockbjörnen i sitt hägn
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Mathias Nilsson
                            • July 2011
                            • 6552

                            Akvariestugan + ett 3 000-literskar

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Spackla AB.
                            Inkörsfisk: 25 000 neontetror..?

                            Så jäkla fränt jag vill också ha!
                            Senast redigerad av Mathias Nilsson; 13 May 2014, 22:32.
                            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Dra åt... Helskotta så fränt detta är Mats! nu ser man hur stort det är åh vad jag längtar tills detta är klart och jag sitter gott framför detta karet och sippar lite vin japp, så nu vet även du att jag har redan bjudit in mig på en sittning framför karet
                              Du är välkommen, Pia! Vi satt ju några timmar framför T-baljan, så vi korkar upp en flarra rödtjut och sätter oss ett par timmar framför detta också!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                                Hmm.. det där ser ju jävligt bra ut.. speciellt för en gitarrist som hävdar att ham har tummen mitt i handen..

                                Det är ju så man börjar ana stordåd..
                                Härligt att höra! Spackla är ju inte så avancerat, men jädrar vad man lär sig under byggets gång. Fan, man börjar ana ljuset i tunneln nu... Puooh!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...