Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    A-K var uppe på plattan och hoppade runt lite, och jag kunde inte låta bli att ta en bild...
    Är det "byggkillen" du har fotat in action. Var får du tag i sådana hantverkare
    Eller är det kanske lite RUT istället för ROT avdrag som du kan dra nytta av
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13110

      ...Ja hon passade ju fint där! Du har väl inga tankar på att bygga en låda och frittsla nån!
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Jojo, det blir både ROT- och RUT-avdrag... A-K är ju en rätt spunky 54-åring, som jag tror får slinka ner i karet titt som tätt och dona med lite inredning, medan jag står utanför och pekar med hela handen på Amano-vis!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av åheim
          ...Ja hon passade ju fint där! Du har väl inga tankar på att bygga en låda och frittsla nån!
          Åhåå... Vad är frittsla? Det låter både läskigt och gôtt på nåt vis.

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13110

            Läskigt som sjutton men föga gôtt... Uttrycket myntades efter att hans fritzl blivit gripen... Ett skämt är vad som är kvar av det, så ta det rätt Mats
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av åheim
              Läskigt som sjutton men föga gôtt... Uttrycket myntades efter att hans fritzl blivit gripen... Ett skämt är vad som är kvar av det, så ta det rätt Mats
              Aha, den idioten! Ja, men då är jag med på noterna... läskigt indeed! Nä, det skall inte fritzlas i lådan!

              Kommentar

              • ettfettbranamn
                • December 2010
                • 3424

                Va!!?? Ingen fritzling? Helt plötsligt var inte mitt intresse i den här tråden lika stort..

                Kommer bli en mäktig burk iaf.. Man vet att det är bra när det kommer upp bilder på folk som vandrar runt i akvariet..
                Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                Normaliseringsprocessen..
                (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  A-K var uppe på plattan och hoppade runt lite, och jag kunde inte låta bli att ta en bild...
                  Mats, det första som kommer i min skalle när jag ser denna bild är, shit vilken snygg dress din A-K har - sedan kommer oj, det går inte i min vildaste fantasi fatta hur stort detta kar kommer att bli.
                  Sorry att din A-K kom först .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Mats, det första som kommer i min skalle när jag ser denna bild är, shit vilken snygg dress din A-K har - sedan kommer oj, det går inte i min vildaste fantasi fatta hur stort detta kar kommer att bli.
                    Sorry att din A-K kom först .

                    //Inger
                    Anna-Karin hälsar och tackar dig, Inger!
                    Hur man än tittar på bilderna, eller tar dom, går det inte att göra själva storlekskänslan på karet rättvisa... Du/ni får komma och kolla burken vid tillfälle!

                    Kommentar

                    • Mathias Nilsson
                      • July 2011
                      • 6552

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Anna-Karin hälsar och tackar dig, Inger!
                      Hur man än tittar på bilderna, eller tar dom, går det inte att göra själva storlekskänslan på karet rättvisa... Du/ni får komma och kolla burken vid tillfälle!
                      Jag vill också se, bygg färdigt nu! Jag måste komma på någon Zoopet-träff framöver så att jag får se herr Fohrmans nano också. Noterar att de/dem har utvecklats, handlar det om språklig anpassning i detta mörka universum där folk inte vet vad som är fram, bak, under eller över?
                      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                        Jag vill också se, bygg färdigt nu! Jag måste komma på någon Zoopet-träff framöver så att jag får se herr Fohrmans nano också. Noterar att de/dem har utvecklats, handlar det om språklig anpassning i detta mörka universum där folk inte vet vad som är fram, bak, under eller över?
                        Du får gärna se, och här skall byggas färdigt - beliv jo me!
                        Är inte säker på om du syftar på ordvalet/valen mellan "de" och "dem" (och om detta skulle vara en språklig anpassing... till vad kan man ju undra...?), eller något annat, men jag kan säga att dessa ord är felaktigt använda i stor utsträckning. Är man osäker kan man, enligt SAO skriva; dom... helt enkelt! Så, om det är som jag misstänker, håller jag med dig!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Satt och kollade dorsigerapar nr. 2, och den lek de utförde. Tänkte ta några bilder och vips så var det 3 miljoner guppys som drog sig till kameran och rörde upp lite mulm... Men ändå;
                          Bifogade filer

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Vi får väl ha lite fantasi om vad som utspelar sig där bakom mulmen .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Vi får väl ha lite fantasi om vad som utspelar sig där bakom mulmen .
                              //Inger
                              Visst! Tänk vad gôtt det blir för dessa senare när de får gå lite mer... fritt.

                              Kommentar

                              • ApeviaX
                                • December 2005
                                • 1531

                                Vårsolen är här igen, utemöbler inköpta igår altanen mer eller mindre städad och jag är snart tillbaka för att sträckläsa ikapp denna och andra underbara trådar.

                                Föll bort från Zoopet lite sådär semiautomatiskt så nytt jobb, flytt etc. tog tid och energi.
                                Men tvivla icke jag är på G igen, lite whisky, någon cigarr eller en öl i solen, iPaden laddad och ögonen redo att njtua av allt godis här.

                                Glad Påsk på er alla
                                ApeviaX
                                Archocentrus multispinosus
                                "Vattensamlingen"
                                X-Aquatic

                                Kommentar

                                Arbetssätt...