Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av simpson
    Kommer ett barrträd egentligen att utgöra något problem om det får några veckor i vatten, och fram för allt med den stora volymen på vatten?
    Det är lite vanskligt det här med barrträd... bäst att låta bli dessa då det, med tanke kåda och terpentinbildning i barrträd, inte kanske lämpar sig så bra för vanlig svensk akvariehållning - därför inte heller i ett större kar...

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Inger H
      Tycker faktiskt att du svarar lite diffust nu Mats ang. placeringen av stocken ...eller?

      //Inger
      I min värld, vet jag precis vart den skall!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av ettfettbranamn
        Hur i hela helvete har jag missat det här?

        Fett regelverk! Kul att se efter mycket prat.. du kommer att älska det!
        Inte så konstigt Herr Fett! Du är ju och lallar i en massa trådar som handlar om matfisk, guramis och annat - jag vet inte vad..?
        Stick to me now, Fat Boy - så skall du få se hur man handskas med stora volymer och småfisk, det kan kanske få dig att konvertera... ey?

        Skämt åsido - gôtt att du gillar regelverket - det är sannerligen fett!!! - och det blir alltid stuff när jag pratar om det, annars håller jag käft - och jag kommer att älska det!

        Kommentar

        • ettfettbranamn
          • December 2010
          • 3424

          Sådärja! Tufft surr från en hård man

          Jag konverterar aldrig.. jag kommer att kommas ihåg som rovfiskarnas skyddshelgon men jag kan uppskatra annat säg till om du vill ha några tips från snickaren/storburksbyggaren..
          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

          Normaliseringsprocessen..
          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Fan, Pia - det där låter som ett redigt lördagserbjudande!
            Men... jag skall ta hem stocken - och placera den på ett adekvat vis, där den passar - och så skall den bli alldeles rätt där den hamnar...
            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            I min värld, vet jag precis vart den skall!
            Hahhaha...Visste väl att du skulle tolka det på detta sättet, vad annars
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av ettfettbranamn
              Sådärja! Tufft surr från en hård man

              Jag konverterar aldrig.. jag kommer att kommas ihåg som rovfiskarnas skyddshelgon men jag kan uppskatra annat säg till om du vill ha några tips från snickaren/storburksbyggaren..

              Njaa, tufft surr till en hård man, snarare!

              Jag vet att du inte konverterar - och det skall du inte göra heller!

              Du är i sanning monsterfiskarnas skyddshelgon, och jag tycker du har tillfört många fina monsterfishaspekter här på småfiskforumet Zoopet - vackert så! Det är ju en hel räcka akvarister här som faktiskt övergår till "den stora läran" - happy go lucky, säger jag till detta - ju större kar, desto mindre utrymme!

              Jag tar gärna till mig tips från snickaren/storburksbyggaren, any time!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Hahhaha...Visste väl att du skulle tolka det på detta sättet, vad annars
                Vad hade du väntat dig..?

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Nä, det är sant, vet ju hur du tänker jag är väl inte så långt borta från sånt tänk jag heller när det kommer till kritan....
                  men jag var faktiskt helt seriös i mon fråga när jag skrev det men nu när jag läste det igen så förstår jag att du tolkade det så, hade jag med gjort
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Nu skall jag säga nattinatti, skall förhoppningsvis sova som en stock dagen har varit lång och är lite förkyld så jag orkar inte mer idag, ses imorn!
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Det vet du Pia - jag läser dig - och skojade bara lite! Vi får se var och hur stocken hamnar!

                      Kommentar

                      • timpin

                        • July 2013
                        • 94

                        Satan i gatan vad jag ser fram emot att se uppbyggnad och resultat av detta! Ett kar precis i min smak låter det som, grym volym med mindre fisk KUL!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av timpin
                          Satan i gatan vad jag ser fram emot att se uppbyggnad och resultat av detta! Ett kar precis i min smak låter det som, grym volym med mindre fisk KUL!
                          Whoohoo! Gôtt att se dig, timpin (med den stora roten - jag har kollat in din tråd). Ja, det blir ju förhållandevis stora ytor att röra sig på... När man bygger ett sånt här kar så förundras man över hur myket spejs det faktiskt blir att inreda på och förhålla sig till.

                          Det finns en annan tråd på forumet just nu som handlar om ett kar på 10 000-liter, någon tysk snubbe... jag hade just den filmen för x-antal sidor sedan, här i min tråd, som en liten fingervisning om hur man kunde gå tillväga... om inte annat än inredningsmässigt.
                          Jag själv kommer inte att gå så "Amano"-mässigt tillväga... (har så jävla svårt för de där tillrättalagda träpinnarna med mossa och java uppbundet på rötterna...) - och har dessutom svårt för "växtakvarie-looken" med ett virrvar av ansträngda växter som tävlar i bubbelfrossa... Huh, Nej, fy Farao!

                          Ser du framför dig brunmurkigt vatten, massor av småfisk - dunkelt ljus och djungelkänsla - då har du kommit rätt!

                          Kommentar

                          • woodlund
                            • December 2011
                            • 666

                            Sådär då har man uppdaterat sig i tråden , 4 sidor och fasen Mats du har ju gjort lite nytta iaf

                            Det regelverket kommer aldrig att ge sig det kan jag garantera , kanske något amerikanerna skulle ta efter när dom bygger hus då skulle dom nog stå emot jordbävningar och stormar på ett mycket bättre sätt .

                            Det är ju med bilder som du visar med regelverket som man får en uppfattning om hur stort detta akvarium verkligen kommer att bli , kan inte vänta på att fortsätta följa din skapelse framöver
                            1900Liter Diskusvatten


                            Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                            Kommentar

                            • ettfettbranamn
                              • December 2010
                              • 3424

                              Haha.. vilken hjälte.. jag känner lukten av regn/biologisk nedbrytning och murkiga trädstammar.. det kommer att vara 26% chans att bli tagen av en jaguar bara genom att titta in i burkfan.. "tillrättalagda pinnar och fjantiga bubblor" haha..

                              Hur tänkte du rent konstruktionsmässigt? Mått?
                              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                              Normaliseringsprocessen..
                              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av woodlund
                                Sådär då har man uppdaterat sig i tråden , 4 sidor och fasen Mats du har ju gjort lite nytta iaf

                                Det regelverket kommer aldrig att ge sig det kan jag garantera , kanske något amerikanerna skulle ta efter när dom bygger hus då skulle dom nog stå emot jordbävningar och stormar på ett mycket bättre sätt .

                                Det är ju med bilder som du visar med regelverket som man får en uppfattning om hur stort detta akvarium verkligen kommer att bli , kan inte vänta på att fortsätta följa din skapelse framöver
                                Jänkarna kan ju inte... ... Nä, jag skall inte elda upp mig - dom får ha sitt därborta för sig själva.
                                Du vet, här händer grejer lite när som helst - så bara kika in i tråden med jämna mellanrum!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...