Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Den var fin!
    Om all diskus såg ut så..

    Då hade jag inte haft något annat i mina akvarier. Det är helt klart drömmen.

    Det är väldigt synd att det är svårt att kombinera riktigt svåra växter med fisken. Jag får ha den här karamellen kvar tills jag hamnar i kåk med källare
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
      Om all diskus såg ut så..

      Då hade jag inte haft något annat i mina akvarier. Det är helt klart drömmen.

      Det är väldigt synd att det är svårt att kombinera riktigt svåra växter med fisken. Jag får ha den här karamellen kvar tills jag hamnar i kåk med källare
      Blir du tillräckligt sugen på discus så kan du kanske avstå från svåra växter i något kar, och liksom köra båda grejerna..?

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Hujedamej, sicket kapande, limmande och skruvande...
        Nu är iallafall grundreglingen snart klar. Vi har lagt ytterligare regel och "kortlingar" mellan. detta för att k-plyfan som skall ligga i botten skall få så stor support som möjligt. Där det ligger dubbelregel kommer skarven på k-plyfan att hamna, och det skall in ett antal "kortlingar till där.
        Ja, det går sakta men säkert framåt!
        Bifogade filer

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          Det där ju tämligen stabilt ut - har du tänkt att det skall vara jordbävningssäkert
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Det där ju tämligen stabilt ut - har du tänkt att det skall vara jordbävningssäkert
            Haha! Jag tackar inte nej till jordbävningssäkert!
            Skall det göras, så skall det göras ordentligt - redan från start!

            Kommentar

            • Mr Woods
              • March 2013
              • 3409

              Det där regelverket ser ju tvärfett ut alltså!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Mr Woods
                Det där regelverket ser ju tvärfett ut alltså!
                Japp, jag tror det kommer att bli en stadig och bra konstruktion. Det är änna gött att redan nu känna att; det här håller!

                Kommentar

                • Marten64

                  • July 2012
                  • 1020

                  Det ser mycket fint och välgjort ut, är det någon form av ställbara fötter allt vilar på?

                  //Johan
                  / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Japp, kolla inlägg 8074 på sidan 404.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Jaaa... lite såhär i början på en sida i tråden tänkte jag sätte in några bilder på bygget (så kan dom som tycker det är intressant kolla) den senaste veckan. Funderar på om det kanske är bättre att bygga klart hela rasket och senare lägga in bilder på det - så blir det lite mer överskådligt... änna..?
                      Bifogade filer

                      Kommentar

                      • Jesper Broman
                        • November 2012
                        • 3445

                        Fast då kommer vi ju dö av nyfikenhet om vi inte får se bilder under tiden
                        Jag röstar på att du fortsätter uppdatera i samma takt som nu, det blir kanoners tycker jag

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Jesper Broman
                          Fast då kommer vi ju dö av nyfikenhet om vi inte får se bilder under tiden
                          Jag röstar på att du fortsätter uppdatera i samma takt som nu, det blir kanoners tycker jag
                          Visst! Jag tycker själv att det är kul med uppdateringar (i denna tråd och i andra), mycket bilder och grejer - även om det är på saker som sträcker sig över lång tid och att det inte "blir klart" i brådrasket.
                          Jag kan ju berätta (för dig, Jesper) att nästa steg i bygget blir en hel del bökande med isolering, främst i bottendelen, och sedan skall reglarna för själva "baljan" sättas på plats... Såååå, fortsättning följer!
                          Senast redigerad av Mats Bryzell; 26 March 2014, 09:55.

                          Kommentar

                          • Jesper Broman
                            • November 2012
                            • 3445

                            Låter bra det

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Sicket väder vi har fått - vindstilla och full blast på solen!
                              Målade innanför den rivna väggen idag, men nu blir det rast och slut för idag, måste ut i friska luften och ta en cigg å en bärs!
                              Imorgon blir det en strykning till, och nästa vecka isolering i regelverket och börja bygga reglarna till själva karet.
                              See ya, Guys and Dolls!
                              Bifogade filer

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Sicket väder vi har fått - vindstilla och full blast på solen!
                                Målade innanför den rivna väggen idag, men nu blir det rast och slut för idag, måste ut i friska luften och ta en cigg å en bärs!
                                Imorgon blir det en strykning till, och nästa vecka isolering i regelverket och börja bygga reglarna till själva karet.
                                See ya, Guys and Dolls!
                                Trevligt att se slitet fortsätta. Jag läser allt du uppdaterar Mats men mina kommentarer är det lite si å så med eftersom det handlar om så avancerade begrepp . Njut nu av rök å bärs

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...