Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jesper Broman
    • November 2012
    • 3445

    Förstår dig Mats!
    Tänk vad härligt och gå och planera ett sånt bygge så länge. När du kör igång så vet du kanske precis hur du ska ha det.
    Väldigt förståndigt.
    En annan är så ivrig så jag hade kört igång efter en vecka och varit klar efter tre.
    Sen hade man suttit i två år och tänkt på allt man skulle gjort annorlunda.

    Så det är bara smart och helr rätt att vänta tills alla bitar faller på plats för att bygget ska bli riktigt riktigt bra. Och när det är du som ska göra det så vet man att det också kommer att bli riktigt bra

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Jesper Broman
      Förstår dig Mats!
      Tänk vad härligt och gå och planera ett sånt bygge så länge. När du kör igång så vet du kanske precis hur du ska ha det.
      Väldigt förståndigt.
      En annan är så ivrig så jag hade kört igång efter en vecka och varit klar efter tre.
      Sen hade man suttit i två år och tänkt på allt man skulle gjort annorlunda.

      Så det är bara smart och helr rätt att vänta tills alla bitar faller på plats för att bygget ska bli riktigt riktigt bra. Och när det är du som ska göra det så vet man att det också kommer att bli riktigt bra
      Ja, det får ta sin tid - och det skall planeras noga!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Här är några bilder på G. flavatra;
        Bifogade filer

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          De är riktigt snygga
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Animaniac
            De är riktigt snygga
            Ja, men ooooh så svårfotade - de ligger inte still en sekund!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Aha, ok - då vet vi att dorsigerayngel tar cirka en vecka på sig - 7-8 dagar, från romkula till frisimmande.
              Idag har ynglen börjat att lyfta på sig lite, fladdrar omkring, men blir genast uppfångade och tillbakalagda i högen av en eller båda föräldrarna.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Det kommer jag ihåg att mina Laetacaror tog på sig med, det ligger nog i deras släkte
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Det kommer jag ihåg att mina Laetacaror tog på sig med, det ligger nog i deras släkte
                  Ja, det var jädrarimej ena sega rackare att ta tid på sig att jäsa klart!

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Minns de vackra fjärilarna tidigare i den här tråden, och hoppas att det är ok att jag stör lite i tråden, och visar upp mina senaste förvärv

                    Ja, har penselalger, och rutan är inte jätteren, och full med repor är den också Men karet är gammalt.
                    Bifogade filer
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Underbart fina!
                      Stör på bara!

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Underbart fina!
                        Stör på bara!
                        Tack Tre hanar och tre honor fick följa med hem. Tyvärr (får jag nog säga) hade hanarna slöjfenor, men det får gå för den här gången. Men har funderat på en sak, till skillnad från t.ex slöjscalarer, så verkar inte slöjfjärilar ha förlängda bröstfenor.
                        Senast redigerad av Shepard; 17 February 2014, 20:09.
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Animaniac
                          Tack Tre hanar och tre honor fick följa med hem. Tyvärr (får jag nog säga) hade hanarna slöjfenor, men det får gå för den här gången. Men har funderat på en sak, till skillnad från t.ex slöjscalarer, så verkar inte slöjfjärilar ha förlängda bröstfenor.
                          Ah, fasen, jag tycker att dom ser fräna ut! Inga problem med dom hyfsat små slöjtendenserna.

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Ah, fasen, jag tycker att dom ser fräna ut! Inga problem med dom hyfsat små slöjtendenserna.

                            Hehe, nej, du har väl rätt, de ser rätt coola ut när de simmar runt med den där lyrstjärten utspänd Lite samma med scalarer med lagom mycket slöjtendenser egentligen, tillräckligt lite för att det inte ska inverka på deras rörelseförmåga, och så att de fortfarande kan hålla fenorna uppe, scalarer har ju ändå höga, utdragna fenor, så lite till gör ju inte så mycket. Värre är det med de där varianterna där både rygg och stjärtfenan hänger. Något jag däremot har svårt att svälja är slöjpåfåglar. Det känns bara fel på nå't sätt.

                            Och vad skulle den ultimata ironin vara? Slöjtigerbarber
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Det finns ju någon ancistrusvariant som är redigt otäck, med långa slöjiga fenor... Fan, dom kan ju knappt röra sig, och det måste vara joxigt för dessa stackare att manövrera bland pinnar och blad.

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                Hur som helst verkar i alla fall ett par ha bildats, de håller till högt upp på en hög och platt rot, som går nästan ända upp till ytan. De var nyss i luven på en av nyckelhålscikliderna såg jag.
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...