Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Det är så himla stimulerande när man lyfter blicken och spånar iväg. Låter häftigt det du tänker på sulawesi XXXL och salt. Ja det låter riktigt läckert. Sitter själv och drömmer mig iväg så här på alla hjärtans dag.
    Blev själv bjuden på en riktig kärleksfull måltid när jag satt med Zoopet och läste:
    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1392387525.606269.jpg
Visningar: 1
Storlek: 272,7 KB
ID: 2156371
    Kan det bli bättre?
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Akvariestugan

      Jag har ju semester nu så jag får be om ursäkt för mina spåniga inlägg ibland Men åter till ordningen: Jesper har ju lite samma tänk som du att låta räkor få bygga upp gigantiska populationer i ett stort kar. Upplevelsen blir ju i så fall lik ditt storkar fast i mindre skala. Jag gissar att man kan sitta i timmar och njuta av vad som händer överallt i karet. Med så stora populationer med räkor.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Jesper Broman
        • November 2012
        • 3445

        Jag har också planer på stort räkkar. När det är dags och jag har tröttnat på 660-litaren så blir det nog crystalräkor i lite olika former däri.
        Men först ska jag framöver försöka mig på att hålla crystalräkor med lite högre graderingar. Och först om det lyckas kan planerna om 660l genomföras

        Sorry Mats för att jag drar mina planer i din tråd.

        Kardinalräkor i ditt 540 skulle ju va riktigt maffigt. Nästan så att jag tycker att du måste dra igång med detta genast.nu!

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Men Mats gillar att vi drar iväg med våra planer i hans tråd. Det är säkert Jesper. Han trivs extra bra då Eller hur Mats?
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Jahahaadå, bara ös på!
            Sorry, återigen, att jag inte svarar individuellt på era inlägg... Jag måste svabba golven på kontoret...
            Syns senare!

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Tror det är bra när det associeras och spånas iväg i trådarna egentligen. Det blir lite lätt enbart frågor och svar annars. I ämnestrådarna är det ju viktigt att hålla sig till ämnet men i projekttrådarna tror jag det är bra att vi öser på mera. Finns ju inget bättre när man varit borta från sin tråd en dag och ser att andra avhandlat flera ämnen i sin egen tråd. Tycker vi hjälps åt att lyfta vår hobby när vi vågar tänka vidare.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Jesper Broman
                • November 2012
                • 3445

                Jag håller med dig johnny, och det var skönt att jag inte trampade någon på tårna

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Jaha... nähä... Fortfarande ligger de små busfröna och sprattlar - det var fasen sicken lång jäsning dessa behövde då.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Jesper Broman
                    Jag har också planer på stort räkkar. När det är dags och jag har tröttnat på 660-litaren så blir det nog crystalräkor i lite olika former däri.
                    Men först ska jag framöver försöka mig på att hålla crystalräkor med lite högre graderingar. Och först om det lyckas kan planerna om 660l genomföras

                    Sorry Mats för att jag drar mina planer i din tråd.

                    Kardinalräkor i ditt 540 skulle ju va riktigt maffigt. Nästan så att jag tycker att du måste dra igång med detta genast.nu!
                    Ja, vi får se när det kan bli läge, men än så länge håller gracilisarna på. Det kan dock hända att jag får ett ryck om någon vill ta hand om dom som finns i karet...

                    Jag ser karet med Sulawesiräkor framför mig; tokstolligt många dragonstones och andra stenar som ger skuggiga och mörka, dova partier - klungor med elefantsnäckor och massvis med intensivt röda räkor överallt. Jävlarns vad sugen jag är på detta!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Bluewing
                      Tror det är bra när det associeras och spånas iväg i trådarna egentligen. Det blir lite lätt enbart frågor och svar annars. I ämnestrådarna är det ju viktigt att hålla sig till ämnet men i projekttrådarna tror jag det är bra att vi öser på mera. Finns ju inget bättre när man varit borta från sin tråd en dag och ser att andra avhandlat flera ämnen i sin egen tråd. Tycker vi hjälps åt att lyfta vår hobby när vi vågar tänka vidare.
                      Jag håller med dig Johnny!

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Jag ser också ditt Sulawesikar framför mig
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Ärligt talat känns ett sådant kar lika häftigt som ditt kommande 3000L
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Ärligt talat känns ett sådant kar lika häftigt som ditt kommande 3000L
                            Ja, tänk dig magnituden på 540 istället för detta 112-liters...

                            Kommentar

                            • Jesper Broman
                              • November 2012
                              • 3445

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Ja, tänk dig magnituden på 540 istället för detta 112-liters...

                              http://www.youtube.com/watch?v=RgsRlqq6EWA
                              Jahopp!
                              Nu har man både detta och 3000l att vänta på.
                              Det är ju nästan så att man vill leta reda på en blåslampa, sätta sig i bilen och åka och jaga dig tills det är klart. För jag orkar inte vänta

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Jesper Broman
                                Jahopp!
                                Nu har man både detta och 3000l att vänta på.
                                Det är ju nästan så att man vill leta reda på en blåslampa, sätta sig i bilen och åka och jaga dig tills det är klart. För jag orkar inte vänta
                                Jadu Jesper, tänk den blåslampa jag själv har i rôva... Det är bara ett litet startdatum på storbaljan, så sätter den biten igång - det är förberett skall jag säga!
                                Sulawesikaret ligger i pipen, men med ett par spänner trög sirap i vägen än så länge. Men, vid något skönt tillfälle skall även det realiseras - har jag fått en idé i skallen brukar det komma loss efter ett tag!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...