Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av lofstrog
    Ja de är riktigt läckra
    Men det kan ta lång tid innan de färgar ut ordentligt. Ett år eller mer i rätt vatten.
    Right! Men, är det något jag har så är det tid - jag tänker pensionera mig med det nya projektet, om man säger så...

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Alla dessa vackra bilder blir jag ju ännu mattare av titta på, men vissa har en slående likhet med mina Virgin red

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Inger H
        Alla dessa vackra bilder blir jag ju ännu mattare av titta på, men vissa har en slående likhet med mina Virgin red //Inger
        Absolut, Inger! Du har ena rediga juveler där!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Absolut, Inger! Du har ena rediga juveler där!
          Skojar bara Mats - men sätter man bara fantasin igång så

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Inger H
            Skojar bara Mats - men sätter man bara fantasin igång så

            //Inger
            Njaaauu... jag tycker dina Discusar är mycket vackra - och påminner om de vi har visat bilder på här tidigare i tråden.
            Du har ett vackert Discuskar och vackra Discusar, så det så!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Njaaauu... jag tycker dina Discusar är mycket vackra - och påminner om de vi har visat bilder på här tidigare i tråden.
              Du har ett vackert Discuskar och vackra Discusar, så det så!
              Vackra Diskusar ja . Sedan när nya växterna har kommit igång blir nog karet om inte vackert så okey.

              Nu har prinsesskullarna kommit tätt, räknade till 40 nya idag. Det måste väl ändå vara fördelat på två kullar som har kommit med bara ett par veckors mellanrum. Eller kan det bli en kull med så pass många yngel?

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Inger H
                Vackra Diskusar ja . Sedan när nya växterna har kommit igång blir nog karet om inte vackert så okey.

                Nu har prinsesskullarna kommit tätt, räknade till 40 nya idag. Det måste väl ändå vara fördelat på två kullar som har kommit med bara ett par veckors mellanrum. Eller kan det bli en kull med så pass många yngel?

                //Inger
                Ditt Discuskar både är och kommer att bli mycket mer än OK!

                Ibland smäller "sessorna" på med ordentliga kullar - och det är betydligt fler än 40 stycken, det kan jag lova!

                Hos mig har de senaste två kullarna varit ganska små - och det ser även ut som om bara ett fåtal ur varje kull har klarat sig... Men, så blir det ibland. Jag tror det finns en "självsanerande" aspekt i detta - just nu är det väldigt många äldre yngel i burken och då blir det ett glapp på några kullar, för att ta ny fart vid ett senare tillfälle.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Aaaahh, det är fredag! Har suttit ett par timmar och testat en finfin förstärkare här på jobbet - jo, det är mitt jobb att göra just detta.
                  I eftermiddag skall vi se om det möjligvis finns någon liten dorsigera-yngelskock - eller så är det sådär snöpligt slut, som det kan bli ibland...

                  Har varit och tittat runt - både live och på nätet - på lite Saltvattensakvarier. När "storkaret" är igång, och det projektet har landat, så tror jag banne mig att det är dags att testa på att köra ett saltvattenskar, lite försiktigt och lätt, sådär.

                  Någon gång kommer även T-540-karet att ebba ut och ha spelat ut sin roll - då skall det göras om och bli en Sulawesi-räkbalja.
                  Jaaaa... så här går tankarna en fredagseftermiddag.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Den förra kullen bara försvann verkar det som, sen finns det två äldre små kullar.
                    Undrar om nya kullar kläcks i samma "håla" - märker att för varje ny kull så flyttar dom äldre på sig åt olika håll, men dom nyast födda tittar alltid fram vid samma stenparti, förstår du hur jag menar?

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Den förra kullen bara försvann verkar det som, sen finns det två äldre små kullar.
                      Undrar om nya kullar kläcks i samma "håla" - märker att för varje ny kull så flyttar dom äldre på sig åt olika håll, men dom nyast födda tittar alltid fram vid samma stenparti, förstår du hur jag menar?

                      //Inger
                      Visst! Ynglen tycks komma från samma ställe var enda gång. Föräldrarna tror jag hela tiden "scannar" av olika ställen att lägga leken på, men hamnar nog ganska ofta på samma plats, speciellt om det inte finns yttre hot som omöjliggör detta.

                      Jag har precis samma läge nu i mitt kar - två kullar som mer eller mindre har försvunnit, bara några enstaka yngel från varje kull som klarat sig, ser det ut som. Detta går dock i cykler - och jag för min del tycker bara det är skönt om yngelsvärmarna reduceras en aning då och då.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        På tal om finfin förstärkare . Jag har ingen matlust alls när jag har feber, men i skåpet finns en speciell röd dryck som innehåller massor av näring och lite annat som absolut bör vara bra både för att mota onda virusar och kanske stimulera matlust - så vad tror du Mats, bör jag kanske testa ?

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          På tal om finfin förstärkare . Jag har ingen matlust alls när jag har feber, men i skåpet finns en speciell röd dryck som innehåller massor av näring och lite annat som absolut bör vara bra både för att mota onda virusar och kanske stimulera matlust - så vad tror du Mats, bör jag kanske testa ?

                          //Inger
                          Tycker jag absolut! Det kan inte skada iallafall!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Tycker jag absolut! Det kan inte skada iallafall!
                            .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Aaaahh, det är fredag! Har suttit ett par timmar och testat en finfin förstärkare här på jobbet - jo, det är mitt jobb att göra just detta.
                              I eftermiddag skall vi se om det möjligvis finns någon liten dorsigera-yngelskock - eller så är det sådär snöpligt slut, som det kan bli ibland...

                              Har varit och tittat runt - både live och på nätet - på lite Saltvattensakvarier. När "storkaret" är igång, och det projektet har landat, så tror jag banne mig att det är dags att testa på att köra ett saltvattenskar, lite försiktigt och lätt, sådär.

                              Någon gång kommer även T-540-karet att ebba ut och ha spelat ut sin roll - då skall det göras om och bli en Sulawesi-räkbalja.
                              Jaaaa... så här går tankarna en fredagseftermiddag.
                              Låter som en bra plan, och som jag kommer att följa tight. Det lovar jag!
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Låter som en bra plan, och som jag kommer att följa tight. Det lovar jag!
                                Ja, det verkar väl vara en fiffig plan att gona sig med - och du skall vara med tight, det lovar jag!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...