Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RoffePoffe

    • August 2012
    • 88

    Har försökt med "vanliga" fjärilar. De var först otroligt fina, men så började de plötsligt tyna bort. Bolivianerna ser också verkligen härliga ut. Kan mycket väl bli det senare när det finns plats i burken.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Inte ska man dra sig för att köpa fisk pga. camallanus. Jag fick det ju via Guldancistrus. Jag funderar själv på Bolivianer. Är inte avskräckt.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Kör lite dorsigera och bolivianer ihop - bara utrymme och adekvat inredning fixas så blir det toppen! De där maskarna som möjligtvis kan bli ett problem går ju att medicinera bort! Ös på nu!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Dessa är bland de snyggaste typerna av Diskus tycker jag. Gillar den svarta kanten vid rygg och analfenor. De snabba skiftningarna i deras linjer. Någon gång i framtidens ska de simma i mitt kar.
          Ja, dom är/var för jädra fina - skulle gott kunna tänka mig ett gäng sådana igen, men det blir dock en annan sort nästa gång.
          Bifogade filer

          Kommentar

          • Jesper Broman
            • November 2012
            • 3445

            Jag är mållös!
            Herregud vilka vackra fiskar

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Håller med Jesper till 100% Dessa underbara fiskar sätter sig ju på näthinnan. Det jag tycker är så vackert är just att de är väldigt smakfulla i färgerna. Ju mer man tittar på dem desto mer tydliga känns färgteckningarna.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                Riktigt snygga diskus!

                Hos mig blir det ju lite omflyttning och nyinredning av kar vad det lider, kanske jag skall våga mig på plattfisk den här gången!

                Sedan vet man ju aldrig vad som kommer hända med bolivianerna. Eftersom de redan är avmaskade kanske du kan ordna med seniorboende åt dem så småningom Mats?

                Kommentar

                • lofstrog
                  • November 2009
                  • 989

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Ja, dom är/var för jädra fina - skulle gott kunna tänka mig ett gäng sådana igen, men det blir dock en annan sort nästa gång.
                  Sådana här kanske 😜

                  video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp
                  Bifogade filer
                  Discus for life

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Jesper Broman
                    Jag är mållös!
                    Herregud vilka vackra fiskar
                    Ja, Jesper, jag måste säga att när man satt framför burken var det svårt att slita sig... Du vet hur det är - inget TV-tittande!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Bluewing
                      Håller med Jesper till 100% Dessa underbara fiskar sätter sig ju på näthinnan. Det jag tycker är så vackert är just att de är väldigt smakfulla i färgerna. Ju mer man tittar på dem desto mer tydliga känns färgteckningarna.
                      Det är just blandningen mellan ganska "jämna" färger till inslag av helt fantastiska färgexplosioner som gör denna variant så attraktiv.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Mr Woods
                        Riktigt snygga diskus!

                        Hos mig blir det ju lite omflyttning och nyinredning av kar vad det lider, kanske jag skall våga mig på plattfisk den här gången!

                        Sedan vet man ju aldrig vad som kommer hända med bolivianerna. Eftersom de redan är avmaskade kanske du kan ordna med seniorboende åt dem så småningom Mats?
                        Seniorboende kan säkerligen ordnas - jag tror det kommer att finnas god plats!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av lofstrog
                          Sådana här kanske 
                          Just precis, exakt, right on the money!

                          Kommentar

                          • lofstrog
                            • November 2009
                            • 989

                            Kunde inte låta bli att fresta dig lite 😜


                            Sent from my iPad Mini using Tapatalk HD
                            Discus for life

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av lofstrog
                              Kunde inte låta bli att fresta dig lite 
                              Det gör nästan ont i ögonen att titta på filmen! Jag vet inte varför, men dessa har varit en av mina absoluta favoriter under ganska lång tid. Jag kommer ihåg att jag såg en grupp cuipeua i Tyskland för ett antal år sedan, tror dock inte att det var på själva Discuschampionatet, utan i någon butik någonstans... Det var en grupp på kanske åtta till tio stycken - ordentligt utfärgade, tegelröda med nästan lilabruna undertoner i fjällen och med kolsvarta fenor som kontrast... Det sa bara klicketyklack, och jag hade bestämt mig för att sådana skall det bli i en framtid.

                              Lite åt det här hållet, fast ännu några toner mörkare;

                              Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


                              Kommentar

                              • lofstrog
                                • November 2009
                                • 989

                                Akvariestugan

                                Ja de är riktigt läckra😍
                                Men det kan ta lång tid innan de färgar ut ordentligt. Ett år eller mer i rätt vatten.

                                Sent from my iPhone 5 using Tapatalk 2
                                Senast redigerad av lofstrog; 14 February 2014, 10:40.
                                Discus for life

                                Kommentar

                                Arbetssätt...