Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Härligt Mats!
    Här leks det också för fullt på högerflanken!


    Det där såg mysigt ut Johnny!
    Jag prövade husvagnssemester förra året, och det var inte dumt om man hittade rätt ställen! Känns ju lite som att ligga ute med båt faktiskt (vilket jag är uppvuxen med). Dock har jag aldrig kommit på tanken att dra husvagn på vintervägar och bo i den i kyla, hur många gasolflaskor bränner du på en vecka under svensk normalvinter?
    Husvagnen dras inte upp nu utan står här under hela vintern från 1/10-1/5 på säsongsplats. Jag loggar in över internet när jag är sugen att åka upp och då är platsen plogad, elen är på och det är bara att kliva in i värmen. Så en gasolflaska räcker en sommar och en vinter ochär bara för köket. Elpannan är på 3000w så även i minus 30 kan man sitta i shorts inomhus

    Så det är min stuga så att säga.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Bluewing
      Husvagnen dras inte upp nu utan står här under hela vintern från 1/10-1/5 på säsongsplats. Jag loggar in över internet när jag är sugen att åka upp och då är platsen plogad, elen är på och det är bara att kliva in i värmen. Så en gasolflaska räcker en sommar och en vinter ochär bara för köket. Elpannan är på 3000w så även i minus 30 kan man sitta i shorts inomhus

      Så det är min stuga så att säga.

      Ja, det är mysigt... det måste erkännas!

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Mmm det är det. Detta är ju Stugtråden och då kan ju lite stugbilder vara på sin plats.
        Kör mina Diskusfilmer på ipaden när jag känner Diskustomhet i övermått . Du kan inte lägga in en go gammal Diskusrulle så man kan sitta och gona lite extra ett tag?
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Bluewing
          . Jag loggar in över internet när jag är sugen att åka upp och då är platsen plogad, elen är på och det är bara att kliva in i värmen. Så en gasolflaska räcker en sommar och en vinter ochär bara för köket. Elpannan är på 3000w så även i minus 30 kan man sitta i shorts inomhus Så det är min stuga så att säga.
          det är därför man väljer att ha en Kabe eller en Polar vi har en Polar men har inte använt den för vintersemester än.
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Testa det tycker jag. Det är faktiskt ännu mysigare än sommar. Trodde det skulle bli fuktigt och dant, men eftersom värmen går på högtryck torkar grejerna direkt. Så det blir en himla luftcirkulation och fjäll-luften gör en behagligt seg i skallen.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Mmm det är det. Detta är ju Stugtråden och då kan ju lite stugbilder vara på sin plats.
              Kör mina Diskusfilmer på ipaden när jag känner Diskustomhet i övermått . Du kan inte lägga in en go gammal Diskusrulle så man kan sitta och gona lite extra ett tag?
              Vad vill du ha Johnny - rödturkar med yngel, VF Nahmunda Red eller kanske Solid Turkos från Stendker...?

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Testa det tycker jag. Det är faktiskt ännu mysigare än sommar. Trodde det skulle bli fuktigt och dant, men eftersom värmen går på högtryck torkar grejerna direkt. Så det blir en himla luftcirkulation och fjäll-luften gör en behagligt seg i skallen.
                ja, det kommer det säkert bli så nån gång
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Vad vill du ha Johnny - rödturkar med yngel, VF Nahmunda Red eller kanske Solid Turkos från Stendker...?
                  Jag väljer... Nahmunda
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Medan Johnny bestämmer sig för lite Discusgodis slänger jag in en bild på en kille som klätt sig i yngelvårdardräkt.
                    Bifogade filer

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Fasiken det är lite som i en Twistpåse. Vad ska man ta? Hmm jag är ff lite knäsvag för de där Nahmunda Red (låter som nåt ur en av mina favoritfilmer Lionking )Skulle man kunna få glutta lite på dem please?
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Vi är som tvillingar,Pia
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Medan Johnny bestämmer sig för lite Discusgodis slänger jag in en bild på en kille som klätt sig i yngelvårdardräkt.
                          Så snygg!! Stackars tetrorna ser ut att vara upptryckta i kanten
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Otroligt vacker ciklid må jag säga.
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Mr Woods
                              • March 2013
                              • 3409

                              Riktigt snygg! Förresten har jag ju glömt att gratulera till 300.000 visningar av tråden!
                              Grattis!

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Undrar vad det kan bero på? Den sanslöst kunnige och sympatiske värden?
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...