Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Jajamän, Pia - jag skall allt ha korn på dom. Är det så att de tar fram en liten skock yngel och jag har kameran redo, så kanske man kan få en fin film också.
    Jodu, det var i samma affär som du köpte scalarerna!
    Härligt, en filmsnutt ser jag framemot

    Ja, det är en kanonbra affär som jag hoppas kan få komma tillbaka till, har ett foto på hur man shoppar fisk i tyskland ( fotot är taget i den affären)
    ( märks det att jag börjar längta tillbaka.. eller... )
    Bifogade filer
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Härligt, en filmsnutt ser jag framemot

      Ja, det är en kanonbra affär som jag hoppas kan få komma tillbaka till, har ett foto på hur man shoppar fisk i tyskland ( fotot är taget i den affären)
      ( märks det att jag börjar längta tillbaka.. eller... )
      Ja, det ser så jädra gôtt ut. Anders är ju de facto inte på väg ut ur shopen på bilden, utan på väg tillbaka in för ytterligare en runda - han har liksom bara fått en liten korg med hittills köpta varor...
      Jag längtar också tillbaka.

      Jag minns ömt tillfället vid den där sista affären vi besökte, där Anders hittade sina små jordätare - och jag själv fick ett ganska trevligt ragg av damen i den silvriga sport-Mercedesen. Jag hade ju precis "spottat" ett fint, stort L. dorsigera-par, som jag fick skippa, då jag redan köpt mina smågrisar... Surt gick jag ut utanför affären för att röka en besvikelsecigg, när den där madamen stegade fram till sin flådiga bil, öppnade dörren och sade; "Halooooooo" till mig... Hon hade redan hunnit åka en kilometer innan jag själv svarade; "Halåååå... änna..."

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Ja, det är många fina kar, fiskar, lekar och allt vad där är hos folk just nu - jättekul!
        Så, nu skall jag inte skriva mer om de här dorsigerorna - det är ju en småsak i sammanhanget!
        Dorsigeror är minsann inga småsaker alls Mats. Jag tycker att dom är lika vackra som vilken liten ciklid som helst - dessutom så ler dom jämt .
        Nu ligger jag febrig och eländig i flunsan, som härjar i Sundsvall, så skriv och filma i massor så jag har något kul att kolla på när jag ligger här i sängen och har tråkigt .

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Härligt, en filmsnutt ser jag framemot

          Ja, det är en kanonbra affär som jag hoppas kan få komma tillbaka till, har ett foto på hur man shoppar fisk i tyskland ( fotot är taget i den affären)
          ( märks det att jag börjar längta tillbaka.. eller... )
          Anders skulle ha tagit en vagn i stället, den korgen är ju smockfull

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Inger H
            Dorsigeror är minsann inga småsaker alls Mats. Jag tycker att dom är lika vackra som vilken liten ciklid som helst - dessutom så ler dom jämt .
            Nu ligger jag febrig och eländig i flunsan, som härjar i Sundsvall, så skriv och filma i massor så jag har något kul att kolla på när jag ligger här i sängen och har tråkigt .

            //Inger
            Will do!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Inger H
              Anders skulle ha tagit en vagn i stället, den korgen är ju smockfull

              //Inger
              Du skall se kundvagnarna vi har när vi är på ZooZajac - "Die Dumme Schweden" med varsin kundvagn av Ullared-snitt. Nästa gång skall jag ta en filmsnutt på detta!

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Ja, och planerandet är redan igång inför höstens lilla resa. Saknar definitivt schnitzel med ost och broccolisås, enda gången jag käkar upp malarnas grönfoder.
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Ja, och planerandet är redan igång inför höstens lilla resa. Saknar definitivt schnitzel med ost och broccolisås, enda gången jag käkar upp malarnas grönfoder.
                  Haha! Ja, det är rätta takter, Ansjo-Mannen! Tror du vi kan åka ner med en långtradare nästa gång - jag ser framför mig en hel del prylar jag vill köpa hem..?

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Det är lugnt, blir en större kärra nästa gång med tanke på detta
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Det är lugnt, blir en större kärra nästa gång med tanke på detta
                      Får det plats en "liten regnskog", månne?

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Japp!
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Och även lite juiceinköp på hemvägen...
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Japp!
                            Muhmmuuhmm. Jag vet inte om du kommer ihåg det, men på ZZ såg jag/vi en sån jädra bra "mangrove"-stock - typ nära två meter lång, flat undertill och med hög "rygg" och ett makalöst grenverk i ena änden... tänk att få baxa hem en sådan...
                            Dagdrömmer bara lite...

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Och även lite juiceinköp på hemvägen...
                              Jodu, KraftSaft måste vi ha med oss - fattas bara!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Muhmmuuhmm. Jag vet inte om du kommer ihåg det, men på ZZ såg jag/vi en sån jädra bra "mangrove"-stock - typ nära två meter lång, flat undertill och med hög "rygg" och ett makalöst grenverk i ena änden... tänk att få baxa hem en sådan...
                                Dagdrömmer bara lite...
                                Dina drömmar besannas, platsen finnes!
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...