Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Knax
    • November 2012
    • 1148

    Så jäkla härliga bilder från ditt kar. Jag måste också få till det där besöket snart. Mumma. Måste nog även satsa mer på LED i mina akvarier.

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
    // Mats, a.k.a. Knax



    "All's well that ends." - Unknown

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Knax
      Så jäkla härliga bilder från ditt kar. Jag måste också få till det där besöket snart. Mumma. Måste nog även satsa mer på LED i mina akvarier.

      Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
      Japps, det vet du! I och med att jag är borta och lirar så jävlans ofta, så får vi bestämma någon vecka eller två, eller mer innan...
      Det är precis samma grej när vi skall ha Zoopet-Väst-träffar - jag får planera halvårsvis i förväg...

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Vilken kul, spejsad och interaktiv kväll det blev här på forumet ikväll... Kan knappt bärga mig inför morgondagens inlägg...
        Brrrrr-uhh...

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Lika bra du kommer hit! Jag vill även ha en "svart-vit" lavalampa bredvid storkaret... om du läser mig..?
          Japp dig läser jag utan glasögon . En sådan will be i din ägo så att säga.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            JohnnyBlues.. bara så du vet vad du har att se framemot ytterligare så skall du veta att jag ( och Gobben ) satt helt förtrollade av detta underbara kar, där vi satt alla fyra i mörkret ( Jag, Gobben, Mats och hans fru) i Mats lilla krypin "manshåla" eller vad han du brukar kalla det ibland och drack kaffe och mumsade Dumle-kolor så att plomberna nästan lossnade och vi njöt och förundrades av dessa vackra fiskar och deras egna lilla koloni.

            Tänk dig synen (har både fnittrat och haft ett leende på läpparna åt detta flera gånger) att fyra vuxna människor sitter på Mats sängkant med varsin kaffekopp och äter kolor och bara studerar ett akvarium, i "normala" fall dvs. de som inte har en akvarist i familjen så hade man blivit idiotförklarad för mindre men är man en inbiten akvarist eller lever ihop med en så är detta inte konstigt alls..


            Om Mats kommer att få till det stora karet, och det vet jag att han kommer att få, på samma förtrollande sätt så kommer jag att sitta där både en och flera gånger.. bara så du vet
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av PiaJo
              JohnnyBlues.. bara så du vet vad du har att se framemot ytterligare så skall du veta att jag ( och Gobben ) satt helt förtrollade av detta underbara kar, där vi satt alla fyra i mörkret ( Jag, Gobben, Mats och hans fru) i Mats lilla krypin "manshåla" eller vad han du brukar kalla det ibland och drack kaffe och mumsade Dumle-kolor så att plomberna nästan lossnade och vi njöt och förundrades av dessa vackra fiskar och deras egna lilla koloni.

              Tänk dig synen (har både fnittrat och haft ett leende på läpparna åt detta flera gånger) att fyra vuxna människor sitter på Mats sängkant med varsin kaffekopp och äter kolor och bara studerar ett akvarium, i "normala" fall dvs. de som inte har en akvarist i familjen så hade man blivit idiotförklarad för mindre men är man en inbiten akvarist eller lever ihop med en så är detta inte konstigt alls..


              Om Mats kommer att få till det stora karet, och det vet jag att han kommer att få, på samma förtrollande sätt så kommer jag att sitta där både en och flera gånger.. bara så du vet

              Japp! Men, Pia, då blir det inte att sitta på sängkanten - för just där hamnar storkaret. Garderobsväggen skall väck också, så att hela den väggen under fönstren blir fri. Ett par sköna fåtöljer skall vi dock ordna.

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Mats och Pia, jag känner mig nästan mentalt där. Speciellt när jag nu förstår att vissa tillbehör kan tänkas ingå (jag är osunt svag för allt i chokladväg) och den upplevelse Pia beskriver matchar min fantasi om en stund framför karet perfekt. Återkommer till MB bokningsservice för en mer exakt förfrågan över möjliga tider.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Mats och Pia, jag känner mig nästan mentalt där. Speciellt när jag nu förstår att vissa tillbehör kan tänkas ingå (jag är osunt svag för allt i chokladväg) och den upplevelse Pia beskriver matchar min fantasi om en stund framför karet perfekt. Återkommer till MB bokningsservice för en mer exakt förfrågan över möjliga tider.
                  ...och ännu bättre blir det om man toppar med en god öl, ett glas vin eller en fin whisky... ellar altihopa. Då blir man sittandes länge.
                  Jag kommer ihåg för många år sedan när jag hade monterat BTN-bakgrunden i 960-karet, lagt i sand, några stenar och fyllt vatten för första gången - att jag helt otippat började grina... bara sådär. Jag tyckte det var så snyggt, på nån knepig vänster.
                  Bifogade filer

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Tror det där är ett pris man får betala för en stark magkänsla. Extrem blödighet när man är i omvälvande upplevelser, som t.ex. en överraskande vacker bakgrund. Det kan det väl vara värt
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      ...och ännu bättre blir det om man toppar med en god öl, ett glas vin eller en fin whisky... ellar altihopa. Då blir man sittandes länge.
                      Jag kommer ihåg för många år sedan när jag hade monterat BTN-bakgrunden i 960-karet, lagt i sand, några stenar och fyllt vatten för första gången - att jag helt otippat började grina... bara sådär. Jag tyckte det var så snyggt, på nån knepig vänster.
                      Mats, på nån knepig vänster att otippat grina - så ändrar jag mig angående den bild jag har fått av dig...känns så mycket bättre detta .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        En stor konstnär har stora känslor vet du väl. Vare sig man spelar rock eller skapar en inredning så är det ändock en konstnärs blick och reaktioner. Så jag tror det ena ger det andra så att säga. Tycker mera att det är häftigt och ett genuint engagemang. Varför låta detta bara bli en hobby? Varför inte låta hjärtat vara med hela vägen? Här är det respekt för en sådan reaktion
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Jag är blödig till tusen, och otroligt soft i alla sammanhang - om jag får säga det själv.
                          Fråga Anders bara, hur jag våndades när han (för jag fixade det inte) skulle skära huvudet av en stor discus som inte hade långt kvar.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            Mats, på nån knepig vänster att otippat grina - så ändrar jag mig angående den bild jag har fått av dig...känns så mycket bättre detta .

                            //Inger
                            Har jag framstått som hårdhudad, Inger?

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Har jag framstått som hårdhudad, Inger?
                              ...lite

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Sedan Mats så kan jag säga att jag gärna tittar över under våren. Skickar PM så kan vi se när det passar bägge. Men behöver kolla först så jag verkligen kan. Förr eller senare passar det bägge
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...