Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Här är 5 minuter rakt framifrån.

    http://www.youtube.com/watch?v=RMcB16Q_pSI
    Tackar nu ser "vidden" av det hela, gillar stuket

    Dessa fiskar tål nog mer än vad man tror, min ciklidhanne har också en halvt avriven läpp och det bekommer honom inte, det ser förskräckligt illa ut men så länge han äter så känner jag att allt är frid och fröjd
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av simpson
      Rejäl filtrering gäller väl för alla typer av akvarium i stort sett?

      Sedan får du titta på de fiskar du tänkt dig, en del fiskar i Tanganyikasjön lever ju i bränningszonen där det är mycket vattenrörelse och syre och har troligen ingenting emot liknande förhållanden i ett kar. Andra lever i mer stillsamma miljöer och uppskattar troligen inte om det är för strömt etc.

      Men strilrör etc kan ju förvandla en lite för kraftig pump till helt lagom utan att det blir sandstorm i akvariet.
      Japp!
      Troffar och liknande kan man ju låta gå i lite mer rörligt vatten - men då är det större kar än 100-liter, och lättare att ordna till.

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Tackar nu ser "vidden" av det hela, gillar stuket

        Dessa fiskar tål nog mer än vad man tror, min ciklidhanne har också en halvt avriven läpp och det bekommer honom inte, det ser förskräckligt illa ut men så länge han äter så känner jag att allt är frid och fröjd
        Topp!
        Skall du löga dig med julbord idag?

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Jepp, idag blir det att stoppa magen full med god mat och dricka lite "vingelvatten" Skall bli riktigt gott och sen blir det show http://www.julbordsshow.ahaga.se/
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Jepp, idag blir det att stoppa magen full med god mat och dricka lite "vingelvatten" Skall bli riktigt gott och sen blir det show http://www.julbordsshow.ahaga.se/
            Fasiken, vad trevligt! Då önskar jag dig en riktigt skön kväll!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Tack det skall bli skoj!
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Låter som en redigt tough son-uva-grandmuthafooka, Johnny, härligt att höra!
                Här kommer ett erkännande från mitt håll; har inte en aning om vad malawiciklider handlar om... har aldrig brytt mig och kommer troligvis aldrig att göra det heller...
                Men, det går säkert livat till hos Malawicikliderna också..? Du får fråga malawiexperterna, (jag struntar ju i det) och de frekventerar ju inte denna tråd, med all största säkerhet...
                Hoppas du stannar kvar här ändå...
                Det finns så mycket gott med dig Mats att jag kan lätt leva med dina fördomar om Malawi
                Ibland behöver vi ha nåt att reta oss på. Så är det bara
                Så elda på du. Det finns många nyfikna Malawister som gärna läser din tråd och suckar lite : ja ja låt honom hålla på....
                Tror det är mer rockstjärnan i dig som har varit för mycket mysgubbe ett tag och då åker väl lädersetet på gissar jag. Bättre nu?
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Det finns så mycket gott med dig Mats att jag kan lätt leva med dina fördomar om Malawi
                  Ibland behöver vi ha nåt att reta oss på. Så är det bara
                  Så elda på du. Det finns många nyfikna Malawister som gärna läser din tråd och suckar lite : ja ja låt honom hålla på....
                  Tror det är mer rockstjärnan i dig som har varit för mycket mysgubbe ett tag och då åker väl lädersetet på gissar jag. Bättre nu?
                  Fan, vilket bra svar! Du har helt rätt Johnny! Jag har rysliga fördomar om Malawi - och jag skall helt enkelt inte uttala mig om dessa fiskar, för jag varken kan eller vet ett dyft om dom! Bra där!

                  ...och, jodå, läderbyxa med tjafs (utsvängda ben nertill) och pythonboots åker på titt som tätt, måste jag erkänna...
                  Bifogade filer
                  Senast redigerad av Mats Bryzell; 13 December 2013, 12:08.

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    OMG.. är det du?
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      OMG.. är det du?
                      Japps...

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        haha, tyckte det såg ut som du i en yngre version läcker outfit...
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • HWH
                          • March 2013
                          • 2310

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Japps...
                          Skitcool ju.

                          Men du gör mig konfunderad. Har ju lovat min make ett Malawi och har nu ett tomt 300l i källaren. Men frågan är inte om jag ska försöka intala honom att detta med Tanganyika är rätt häftigt ändå. Bara älskar hur dina yngel i en viss storlek håller ihop under en liten klippa som ett dagis.
                          /Helena,
                          Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Så här har du aldrig sett mig.. Kommer aldrig att upprepas heller... Så ung jag var och med pudelfrilla
                            Bifogade filer
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • HWH
                              • March 2013
                              • 2310

                              Äntligen fredag på Zoopet!

                              EDIT: du såg ju ut som en riktig stridspitt som parat sig med guldlock. Hur kul som helst, tack för att du delar med dig.
                              /Helena,
                              Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Haha, precis! men tyvärr avviker jag senast 18.00.. så ge mig mycket att skratta åt när jag är tillbaka imorgon bitti
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...