Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marten64

    • July 2012
    • 1020

    Var just inne på YT och kollade lite på ovan nämnda guldgruva.
    Tack för tipset Bluewing. Stort tack för filmer Mats.

    Mvh Johan
    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Tack! Visste att du skulle fixa fram en go film så här på fredagskvällen

      ja, jag börjar se ett lite av detta beteende som filmen visar men inte så mycket än.. En av mina skakade på kroppen och gjorde små små utfall mot de andra, hoppas det är ett gott tecken för det behöver jag nu
      Visst, dom "mäter" nu, rangordning sätts och det är ett febrilt kollande på vilka i gruppen som "är med" och inte. Du ser lätt detta beteende på att de rycker, spänner upp fenorna och om det kommer till fighting distance så kan det bli munhuggande - men oftast stannar det vid att någon av parterna lyfter hakan och liksom tittar ner på den andre. Ja, det finns tusentals fler signaler, de flesta ganska subtila, men du får snart "scalareögon".

      Du har scalarerna i en av mina gamla kuber va?
      Jag slänger in några egenproducerade filmer på hur det snart kommer att se ut i ditt kar.

      På första filmen kan du se att de är ganska så lagom snea på mig, och där ser du ett muckarbeteende.







      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Marten88
        Var just inne på YT och kollade lite på ovan nämnda guldgruva. Tack för tipset Bluewing. Stort tack för filmer Mats.
        Mvh Johan
        Det kommer mera!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Det kommer mera!
          Å jag gillar inte, att jag måste kolla på YT, på dina filmer.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Inger H
            Å jag gillar inte, att jag måste kolla på YT, på dina filmer.

            //Inger
            Åh, Inger - du vet ju att jag var grisk häromdagen. Nu är jag mjuk som en tallrik havregrynsgröt igen, och sålunda kommer jag att plåga zoopet med filmer här i tråden, så som förr i världen!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Visst, dom "mäter" nu, rangordning sätts och det är ett febrilt kollande på vilka i gruppen som "är med" och inte. Du ser lätt detta beteende på att de rycker, spänner upp fenorna och om det kommer till fighting distance så kan det bli munhuggande - men oftast stannar det vid att någon av parterna lyfter hakan och liksom tittar ner på den andre. Ja, det finns tusentals fler signaler, de flesta ganska subtila, men du får snart "scalareögon".

              Du har scalarerna i en av mina gamla kuber va?
              Jag slänger in några egenproducerade filmer på hur det snart kommer att se ut i ditt kar.

              På första filmen kan du se att de är ganska så lagom snea på mig, och där ser du ett muckarbeteende.







              http://www.youtube.com/watch?v=yUNrspqKkCI
              Tack!

              Det är just detta beteende jag ser främst på en av dem Jag har gruppen i en av dina kuber, den med amazonasslimline. Skall bli kul att få se mer av detta, kanske "terrar" dig igen med en massa frågor

              Så här se den som är mest för att mucka I mina ögon en fin en
              Bifogade filer
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Åh, Inger - du vet ju att jag var grisk häromdagen. Nu är jag mjuk som en tallrik havregrynsgröt igen, och sålunda kommer jag att plåga zoopet med filmer här i tråden, så som förr i världen!
                Tycker att du ska käka havregrynsgröt varje morgon, det gör jag - med en massa äppelmos. Lite "grisk" kan man bli ändå, även jag - fast jag tror, att gröten lindrar en del av "det".

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • woodlund
                  • December 2011
                  • 666

                  Riktigt snygga scalarer och detta kommer från en som inte är överförtjust i scalarer
                  1900Liter Diskusvatten


                  Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Gröt och Scalarer!

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Bättre med en rejäl schnitzel!
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Bättre med en rejäl schnitzel!
                        Ja, det toppar ju allt!

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Allt gick bra med fisken du fick med dig hem?
                          Båda mina sorters Endlers jag köpte har numera blivit ett 20-tal fler, bådar gott inför framtiden!
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Allt gick bra med fisken du fick med dig hem?
                            Båda mina sorters Endlers jag köpte har numera blivit ett 20-tal fler, bådar gott inför framtiden!
                            Ja... Anders... nu har jag ju lite svårt att "tala fisk" här... med tanke på vad som pågår i din tråd...
                            Men... hrm... jodå - dorsigerorna är helt underbara - och, fan - alla andra jag köpte också - allihop...
                            Men nu får vi åka upp och ta den där jäveln som har lurat dig - säg en dag bara, så drar vi upp och och hämtar hem degen!

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Nja, det får nog vänta så får farbror Haffa ta hand om det istället.
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Nja, det får nog vänta så får farbror Haffa ta hand om det istället.

                                Puohhh... Farbror Haffa... (?)
                                Där lade du lite grädde, tårtbotten och marängsås på det hela!
                                Faktum är att farbror Haffa var och vred om tre armar och sju av mina bästa pungkulor på mig här, just precis nu - en arm som han drog åt speciellt hade jag ingen aning om att jag ens hade... så det var lite underligt... och nu har jag bara två kulor kvar i...
                                Men nu kan jag sova gott...



                                Kommentar

                                Arbetssätt...