Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Triumph
    När ska ni åka nästa gång? Får man haka på? Akverieresor har jag inte upplevt sedan 80-talet. Svårt roligt!
    Vi åker väl till hösten, nästa år igen. Men, jag har för mig att Anders och Pia skall göra någon tripp innan dess - är osäker när och vart dock...
    Det är bara att haka på - det får bli flera bilar som åker!

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Här händer det grejer när man somnat till några dagar och inte tittat in. Inte lätt att vara människa när ens känslor ibland hittar på hyss. Men det som kännetecknar vänskap är väl att man accepterar en dipp likväl som njuter av en topp. Så hoppas att du Mats själv kan smälta en mindre härdsmälta och se att vi andra släppt det.

      Tycker själv denna numera smått royalistiska tråd där vi nyfiket följer hur ett nytt drottningahus uppstår är helskön och extremt givande när det gäller spinoff-tankar. Tänk bara på den tidigare stendebatten
      Det märks ju hur diverse steniga inredningar börjat ploppa upp eftersom här i forumet.
      Dessutom har ju det envisa grenintresset resulterat i oändliga förgreningar i andra kar.
      Så jag tycker du Mats måste se att en hel del läser och tittar och blir inspirerade. Så filmer efterfrågas i evighet, amen så att säga.

      Är själv sugen på ett stenberikat princesskar, ett lummigt öppet guramikar bland annat just nu. Vi får väl se vad det blir.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Triumph
        • September 2008
        • 295

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Vi åker väl till hösten, nästa år igen. Men, jag har för mig att Anders och Pia skall göra någon tripp innan dess - är osäker när och vart dock...
        Det är bara att haka på - det får bli flera bilar som åker!
        Får fjäska lite med dem då också. Jag är både snäll och trevlig till 100% i 60% av fallen

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Ursprungligen postat av Triumph
          Får fjäska lite med dem då också. Jag är både snäll och trevlig till 100% i 60% av fallen
          Det fanns även möjligheter att haka på i år, vi efterlyste folk i "Tysklandstråden". Nästa Tysklandsresa blir troligen sista helgen i januari, och då till Hamburg/Hannover. Jag har personligen inte bestämt mig om jag ska åka, men mässan lockar lätt kan jag lugnt meddela!
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ja, vi har mycket roligt när vi åker och ser fram emot nästa höst redan är också sugen på att åka med i januari men har inte heller tagit beslutet än
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Triumph
              • September 2008
              • 295

              Ursprungligen postat av ansjo
              Det fanns även möjligheter att haka på i år, vi efterlyste folk i "Tysklandstråden". Nästa Tysklandsresa blir troligen sista helgen i januari, och då till Hamburg/Hannover. Jag har personligen inte bestämt mig om jag ska åka, men mässan lockar lätt kan jag lugnt meddela!
              Är det enbart mässa eller finns det bra affärer där också? Funderar annars på att flyga till Tillmans (Man kan hyra bil i tyskland och dra runt i området som ni gjorde) . Har kollat med flygbolag och SAS tillåter fiskar och vatten i bage som man checkar in. Jag och min Festae-jakt...

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Här händer det grejer när man somnat till några dagar och inte tittat in. Inte lätt att vara människa när ens känslor ibland hittar på hyss. Men det som kännetecknar vänskap är väl att man accepterar en dipp likväl som njuter av en topp. Så hoppas att du Mats själv kan smälta en mindre härdsmälta och se att vi andra släppt det.

                Tycker själv denna numera smått royalistiska tråd där vi nyfiket följer hur ett nytt drottningahus uppstår är helskön och extremt givande när det gäller spinoff-tankar. Tänk bara på den tidigare stendebatten
                Det märks ju hur diverse steniga inredningar börjat ploppa upp eftersom här i forumet.
                Dessutom har ju det envisa grenintresset resulterat i oändliga förgreningar i andra kar.
                Så jag tycker du Mats måste se att en hel del läser och tittar och blir inspirerade. Så filmer efterfrågas i evighet, amen så att säga.

                Är själv sugen på ett stenberikat princesskar, ett lummigt öppet guramikar bland annat just nu. Vi får väl se vad det blir.
                Javisst - jag är go' å gla' kexchokla' igen, så det är totalsläppt!
                Ja, det är lite kul att se att vissa strömningar sprider sig - grenar, pinnar, sten o.dyl.
                Jag skall experimentera med en större grupp Fjärilsciklider i ett senare skede, när "storkaret" är igång - så får man dokumentera detta också.
                Jag är också inne på att låta tillverka ett specialkar med låga och djupa mått för multisar - vill se dessa på ganska vidsträckt sandbotten med enorma mängder snäckskal... Ja, du ser Johnny - huvudet spinner!
                Senast redigerad av Mats Bryzell; 03 October 2013, 13:43.

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Triumph
                  Är det enbart mässa eller finns det bra affärer där också? Funderar annars på att flyga till Tillmans (Man kan hyra bil i tyskland och dra runt i området som ni gjorde) . Har kollat med flygbolag och SAS tillåter fiskar och vatten i bage som man checkar in. Jag och min Festae-jakt...
                  Det blir affärsbesök med förra året så tror jag att det blev ca 6 st om jag inte minns fel, kolla i Zoopet-Västtråden och här http://www.zoopet.com/index.php?opti...article&id=550
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Javisst - jag är go' å gla' kexchokla' igen, så det är totalsläppt!
                    Max is back!
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Ursäkta Animaniac, för inhoppet

                      //Inger
                      Det är väl snarare jag som kommer med, för tråden, irrelevanta inhopp

                      Prinsessfilmerna är förresten mycket intressanta, det är det närmaste jag kommer att vara intresserad av monarki
                      Senast redigerad av Shepard; 03 October 2013, 17:29.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Mathias Nilsson
                        • July 2011
                        • 6552

                        Jag följer dig på YT för övrigt, fet win på den!

                        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Akvariestugan

                          Överlag så är detta med prenumerationer på YT en kanonidé tycker jag också. Sedan kan det rekommenderas att för dig som är ny i Mats stugtråd att på YT finns hur mycket som helst från Mats. Sök på Maxabbey och njut av fiskar du ofta inte ens sett i affären, räkor, pinnar och gren-excesser, spännande miljöer. Oftast dessutom snyggt filmade. Karln har ju ett filmbibliotek av guds nåde
                          Senast redigerad av Bluewing; 04 October 2013, 06:54.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Mats, du som är kungen av youtube jag är kass på att söka... kan du hjälpa mig att hitta en film där scalarer muckar med varandra?
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Mats, du som är kungen av youtube jag är kass på att söka... kan du hjälpa mig att hitta en film där scalarer muckar med varandra?
                              Kungen av Äpplegatan kanske..?
                              Hittade den här, där de muckas rätt gôtt. Inte min film - men det får duga!

                              Ser du lite bråkbeteende i burken, Pia?

                              Senast redigerad av Mats Bryzell; 04 October 2013, 18:50.

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Tack! Visste att du skulle kunna hjälpa till att fixa fram en go film så här på fredagskvällen

                                ja, jag börjar se ett lite av detta beteende som filmen visar men inte så mycket än.. En av mina skakade på kroppen och gjorde små små utfall mot de andra, hoppas det är ett gott tecken för det behöver jag nu
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...