Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Får jag vara så fräck att jag ställer en fråga i den här tråden, med tanke på Tanganyikainriktningen tråden har tagit?

    Vem har lagt dessa ägg? I karet går 6 multisar, och 5 små prinsessor, varav en kanske är 5-6 cm, och de andra är kanske 2-3 cm. Verkar inte som nå´n vaktar äggen. Multisarna har 18 snäckskal att välja bland, så då skulle de väl inte lägga ägg på en sten? Och prinsessorna kan väl knappast vara könsmogna? Men nå´n av dem måste ju ha lagt äggen.
    Bifogade filer
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Animaniac
      Får jag vara så fräck att jag ställer en fråga i den här tråden, med tanke på Tanganyikainriktningen tråden har tagit?

      Vem har lagt dessa ägg? I karet går 6 multisar, och 5 små prinsessor, varav en kanske är 5-6 cm, och de andra är kanske 2-3 cm. Verkar inte som nå´n vaktar äggen. Multisarna har 18 snäckskal att välja bland, så då skulle de väl inte lägga ägg på en sten? Och prinsessorna kan väl knappast vara könsmogna? Men nå´n av dem måste ju ha lagt äggen.
      Njae... jag tycker inte att tråden har tagit någon tanganyikainriktning -tvärtom om, snarare en dödstrist inriktning, en zoopetinrikning... Jaja, fuck me - det är som det är...
      Svårt att säga vilka som lagt de där äggen... beats me... har du en bild på hela karet..?

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Njae... jag tycker inte att tråden har tagit någon tanganyikainriktning -tvärtom om, snarare en dödstrist inriktning, en zoopetinrikning... Jaja, fuck me - det är som det är...
        Svårt att säga vilka som lagt de där äggen... beats me... har du en bild på hela karet..?
        Tja, du har ju lagt in lite T-bilder Därför tyckte jag den tagit en inriktning åt det hållet.
        Bifogade filer
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Njae... jag tycker inte att tråden har tagit någon tanganyikainriktning -tvärtom om, snarare en dödstrist inriktning, en zoopetinrikning... Jaja, fuck me - det är som det är...
          Svårt att säga vilka som lagt de där äggen... beats me... har du en bild på hela karet..?
          Ursäkta Animaniac, för inhoppet. Mats, jag suktar verkligen efter filmer och bilder på dina prinsessor. Det känns verkligen kul, med något helt nytt - i alla fall för min del. Så jag blänger dreglande, nyfiket och intresserad - både av bilder och text.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Animaniac
            Tja, du har ju lagt in lite T-bilder Därför tyckte jag den tagit en inriktning åt det hållet.
            Jag är med på vad du menar, Ani!
            Det är väl troligt att det är "sessornas" ägg... där någonstans. Yngel blir det nog snart - och då ser du.

            Btw - nu är det två kullar i 540-baljan, och jag tror att det snart dyker upp en ny kull... från ett annat håll...
            Men...

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Jag är med på vad du menar, Ani!
              Det är väl troligt att det är "sessornas" ägg... där någonstans. Yngel blir det nog snart - och då ser du.

              Btw - nu är det två kullar i 540-baljan, och jag tror att det snart dyker upp en ny kull... från ett annat håll...
              Men...
              Äggen är på den lilla vita stenen längst till höger, och jag ser ingen som verkar vakta dem. Har sett både en liten prinsessa, och en av multisarna simma förbi där. Hmm, de små prinsessorna kan väl inte vara könsmogna?

              Hehe, många kullar blir det...
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Inger H
                Ursäkta Animaniac, för inhoppet. Mats, jag suktar verkligen efter filmer och bilder på dina prinsessor. Det känns verkligen kul, med något helt nytt - i alla fall för min del. Så jag blänger dreglande, nyfiket och intresserad - både av bilder och text.

                //Inger
                Med tanke på hur "poppis" de senaste filmerna varit... så... får jag kolla lite på vad som är intressant att lägga upp, eller snarare inte...
                Man talar ju verkligen för döva öron här - och så jävla kul är det inte att lägga upp filmer i tråden...
                Men - för dig allena, Inger, lägger jag gärna upp lite nytt stuff kontinuerligt. Nu är det en massa grejer på gång i 540-baljan - en massa olika konstellationer och riktigt intressanta skeenden.
                Du kan ju alltid prenumerera på min filmer på YT - så får du dessa direkt i datorn, snarare än att vänta på att de dyker upp här - vilket inte är någon vits övcer huvud taget!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Animaniac
                  Hehe, många kullar blir det...
                  Jojo, det är det som är meningen med detta kar!

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Jojo, det är det som är meningen med detta kar!
                    Förstår det Hmm, blir alltså inte klok på de där äggen...
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Animaniac
                      Förstår det Hmm, blir alltså inte klok på de där äggen...
                      Ligger de "satta" i stenskrevorna - är det nog "sessornas"...

                      Kommentar

                      • Mr Woods
                        • March 2013
                        • 3409

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Med tanke på hur "poppis" de senaste filmerna varit... så... får jag kolla lite på vad som är intressant att lägga upp, eller snarare inte...
                        Man talar ju verkligen för döva öron här - och så jävla kul är det inte att lägga upp filmer i tråden...
                        Men - för dig allena, Inger, lägger jag gärna upp lite nytt stuff kontinuerligt. Nu är det en massa grejer på gång i 540-baljan - en massa olika konstellationer och riktigt intressanta skeenden.
                        Du kan ju alltid prenumerera på min filmer på YT - så får du dessa direkt i datorn, snarare än att vänta på att de dyker upp här - vilket inte är någon vits övcer huvud taget!
                        Jaja, tänk inte på det nu!
                        Åtminstone jag är ju också vrålintresserad, då jag själv skall börja inreda Tanganyika snart!
                        Jag tänker också försöka bygga på höjden, i den mån det går att göra det i ett 40cm högt hörnkar...

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Mr Woods
                          Jaja, tänk inte på det nu!
                          Åtminstone jag är ju också vrålintresserad, då jag själv skall börja inreda Tanganyika snart!
                          Jag tänker också försöka bygga på höjden, i den mån det går att göra det i ett 40cm högt hörnkar...
                          Jag vet hur jag hade gjort...!
                          Du kommer att fixa detta hur fint som helst - skall bli intressant att kolla på lite bilder på ditt hörnkar framledes!

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Ligger de "satta" i stenskrevorna - är det nog "sessornas"...
                            Men trodde ju inte ens att den större var könsmogen. De fyra andra är inte mycket mer än yngel
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Med tanke på hur "poppis" de senaste filmerna varit... så... får jag kolla lite på vad som är intressant att lägga upp, eller snarare inte...
                              Man talar ju verkligen för döva öron här - och så jävla kul är det inte att lägga upp filmer i tråden...
                              Men - för dig allena, Inger, lägger jag gärna upp lite nytt stuff kontinuerligt. Nu är det en massa grejer på gång i 540-baljan - en massa olika konstellationer och riktigt intressanta skeenden.
                              Du kan ju alltid prenumerera på min filmer på YT - så får du dessa direkt i datorn, snarare än att vänta på att de dyker upp här - vilket inte är någon vits övcer huvud taget!
                              Japp, jag gör så då i stället.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                Japp, jag gör så då i stället.

                                //Inger
                                Goody, Inger!
                                Jag filmar kontinuerligt - och lägger av naturliga skäl upp det på YT. Här i tråden är det ju meningslöst att lägga in nya filmer - ingen som kollar i vilket fall!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...