Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Akvariestugan

    Det gäller inte bara fjärilarna faktiskt. Gäller även andra arter som Discus och T-ciklider t.ex. Typ Bryzells greatest hits. Men det borde nog hamna i artiklarna då så det inte blir osynligt eller sönderpratat efter tag. Men det gäller inte bara Mats utan även en del andra guldkorn här i forumet. Det är mycket briljant som skrivits här som sjunker i glömska alldeles för snabbt.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ja, vi får väl se det som små betraktelser som vi tillsammans för upp och diskuterar titt som tätt. Det tillhör ju ett forums själva format att saker och ting faller i glömska efter ett tag. Det är många som har djup kunskap här på forumet, så vi får gotta oss i det så mycket vi kan!

      Här är en liten snutt från idag:

      Kommentar

      • HWH
        • March 2013
        • 2310

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Sedan får jag tacka de ihärdiga få, som kollar tråden, för visat intresse! Vi är inte många i den här sket-tråden men det puttrar på så sakta ändå!
        Tack skall ni ha!
        Vissa av oss läser mest och ibland ödmjukt vågar oss på att säga tack till dig.
        /Helena,
        Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av HWH
          Vissa av oss läser mest och ibland ödmjukt vågar oss på att säga tack till dig.
          Jag tycker det är jättekul när många är med!
          Jag hoppas verkligen att ingen "är rädd" för att kommentera eller skriva något - jag är enbart en glad amatör som lär mig nya grejer hela tiden.

          Kommentar

          • liberty.)
            • July 2013
            • 198

            Väldigt intressant de du skriver Mats. Då jag bara är 13år så tycker jag de är skit kul med akvaristik.Karet jag har som jag ska satsa på fjärilar är 260 liter.O det är inte direkt gjort för fjärilar så nästa vecka så kanske jag ska åka o köpa lite nya rötter o växter för dom gillar ju när de är tätt planterat som du skrev.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av liberty.)
              Väldigt intressant de du skriver Mats. Då jag bara är 13år så tycker jag de är skit kul med akvaristik.Karet jag har som jag ska satsa på fjärilar är 260 liter.O det är inte direkt gjort för fjärilar så nästa vecka så kanske jag ska åka o köpa lite nya rötter o växter för dom gillar ju när de är tätt planterat som du skrev.
              Det låter bra!
              Googla runt lite på Mikrogeophagus ramirezi - läs, kolla på bilder och filmer från deras naturliga miljö och kolla hur folk har inrett sina kar så får du snart en god feeling för hur du kan optimera för dina Fjärilsciklider.
              Lycka till!

              Kommentar

              • liberty.)
                • July 2013
                • 198

                Tack så jätte mycket ska kolla runt lite på youtube om hur man kan inreda fjärilsciklid kar.Tack Mats för alla svar.

                Kommentar

                • HWH
                  • March 2013
                  • 2310

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Jag tycker det är jättekul när många är med!
                  Jag hoppas verkligen att ingen "är rädd" för att kommentera eller skriva något - jag är enbart en glad amatör som lär mig nya grejer hela tiden.
                  Jo, men med en gedigen erfarenhet, ett fiskarnas väl i fokus-tänk och en fantastisk berättarförmåga så ligger du i en egen klass. Du har fått mig att nästan börja acceptera bruna saker i mina kar.Så mina fjärilar ska nu få både lite pinnar och när hösten så tillåter lite eklöv.

                  Vad är bästa tipset för att göra rent glaset på utsidan?
                  /Helena,
                  Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Ja, multisarna är ena tuffa rackare - men vänta bara till dina "sessor" drar igång..!
                    Hehe, ja, den dagen den sorgen. Alla prinsessor utom en är ju inte mer än några cm, så de har ju lite växande att göra. Den större av dem är jag mer eller mindre säker på är en hane, på grund av att den är störst, och att den har rätt långt utdragna lyrspetsar.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • ApeviaX
                      • December 2005
                      • 1531

                      Akvariestugan

                      Ursprungligen postat av Bluewing
                      Jag kan springa med kaffe då
                      Då kan jag springa med kopparna 😃😃😃

                      Läser ikapp sommarens frånvaro, som alltid ångrar man lite den paus som liksom utan tanke infinner sig. Men älskar att få sträckläsa denna tråd så myser med choklad och god liquid. 😃😃😃

                      Vi hörs när jag är mer up to daterat 😃
                      ApeviaX
                      Archocentrus multispinosus
                      "Vattensamlingen"
                      X-Aquatic

                      Kommentar

                      • ApeviaX
                        • December 2005
                        • 1531

                        Akvariestugan

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Nja, - inte Trollhassel, utan Ormhassel (det är mycket noga med detta faktiskt)
                        Växtnörd och med trädgårdsutbildning i bagaget så blir jag överlycklig att det snappats upp rätt namn här 😃
                        ApeviaX
                        Archocentrus multispinosus
                        "Vattensamlingen"
                        X-Aquatic

                        Kommentar

                        • lillfrasse
                          • February 2002
                          • 2228

                          Yes satan har tagit mig igenom det gigantiska arbetet med att läsa igenom en sisådär 3 månader av Mats gaggande här i stugtråden.
                          Ett angenämt läsande som skapat a warm fuzzy feeling inside för 11 år sedan ungefär hade jag en liknande TA setup med en kombination av skiffer från kinnekulle samt runda stenar från en strandremsa ett litet stycke bort. Vid tillfället bodde jag på tredje våning till råga på allt var ett jävla släpande med sten. staplade skiffer i olika nivåer och fyllde med de runda stenarna så de tillslut bröt ytan. Jag och den då tvåårige sonen kunde sitta och kolla på prinsessorna flera timmar i sträck.

                          En av de fräckaste inredningarna på länge och jag kan nog slå vad om att man kommer tappa hakan om man ser det live gott jobbat Mats.
                          Simma lungt..
                          Lillfrasse..

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Härligt att se Ape och Lillfrasse här! Det var ett litet tag sedan.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Kommentar

                              • Dreama

                                • November 2007
                                • 286

                                Häftigt med minisessor.

                                /Peter.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...