Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ha en go fredagskväll du med Mats.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Marten88
      God kväll
      Jag tycker inte du skall vara kortfattad utan tar med glädje emot en djuplodande, uttömmande och knivskarp analys.
      Roligt med dina yngel.

      mvh Johan
      Härligt Johan!
      Ja, jag sitter här med datorn och karet helt nära, och gluttar lite på båda. Jag förväntar mig inte något större intresse för detta - men det är för jädra fint att kolla på hur de vaktar ynglen. De är lite reserverade för mig, och vill gärna valla in ynglen i stenskrevorna, men nu är det deras första stund i frisimmande stadie så de lägger sig inte still några längre stunder.

      Det som dock är mer intressant är det som utspelar sig på karets högra sida, där (som jag förmodar) en hane gräver under en av de stora flata stenarna något kopiöst just nu - två mindre honor (?) håller sig tätt intill och korvar sig och håller på. Han har inte riktigt accepterat dom här två ännu men verkar vara något mer vänligt inställd till en av dom, som dessutom titt som tätt kilar in där han gräver. Jag sitter faktiskt och kollar mer på detta skådespel, än på ynglen...

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av PiaJo
        låter underbart! Skål på dig min vän!
        Ursprungligen postat av Inger H
        Ha en go fredagskväll du med Mats.
        //Inger
        Skål, Tösabitar! Jodå, det blir balj-mys ikväll!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ja, för min det blir det inte så mycket balj-mys eller att balja vin utan det blir en tidig kväll att hoppa i baljan istället får ju jobba lite imorgon om jag skall kunna åka på resa nästa vecka
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Ja, för min det blir det inte så mycket balj-mys eller att balja vin utan det blir en tidig kväll att hoppa i baljan istället får ju jobba lite imorgon om jag skall kunna åka på resa nästa vecka
            Det går fler balj-tåg, Pia! Jag har riggat kameran, så det kan nog bli ett par snuttar som du kan kika på vid tillfälle!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Det går fler balj-tåg, Pia! Jag har riggat kameran, så det kan nog bli ett par snuttar som du kan kika på vid tillfälle!
              Då hoppas jag att kameran är vänd mot fisk-baljan.... Hihiiiii
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Då hoppas jag att kameran är vänd mot fisk-baljan.... Hihiiiii
                Än finns det liv i kärringen
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Då hoppas jag att kameran är vänd mot fisk-baljan.... Hihiiiii
                  Haha! Klart den är riktad mot karet - jag gillar ju att ha lite film på grejerna som sker!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Haha! Klart den är riktad mot karet - jag gillar ju att ha lite film på grejerna som sker!
                    Det vill vi med, så ge mig lite morgon-tv märkt jag sitter på jobbet imorgon. Please
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Det vill vi med, så ge mig lite morgon-tv märkt jag sitter på jobbet imorgon. Please
                      Aha... Du har YT-konto, va? I så fall kan du prenumerera på filmerna, så kan du titta hur mycket du vill på dom du gillar - här i tråden händer ju inte så mycket.
                      Men, skit samma - jag drar in en snutt här om en liten stund.

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Aha... Du har YT-konto, va? I så fall kan du prenumerera på filmerna, så kan du titta hur mycket du vill på dom du gillar - här i tråden händer ju inte så mycket.
                        Men, skit samma - jag drar in en snutt här om en liten stund.
                        Joo, det har jag men hur man gör när man prenumererar på filmer för det har jag inte en aning om, sonen vet nog... Kollar med honom
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          Joo, det har jag men hur man gör när man prenumererar på filmer för det har jag inte en aning om, sonen vet nog... Kollar med honom
                          Bara att trycka på en knapp! Ta det med pajken!
                          Här är en liten teaser.

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Bara att trycka på en knapp! Ta det med pajken!
                            Här är en liten teaser.

                            http://www.youtube.com/watch?v=UvUO_-XEl3w
                            Nu är det klart, tur man har en tonåring som hänger på YT hela tiden
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Nu är det klart, tur man har en tonåring som hänger på YT hela tiden
                              Gôtt, Pia!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                På filmen ser man verkligen MH effekterna, gillar det mycket...
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...