Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Inger H
    Suck ...du har ingen bakgrund i det karet, eller?

    //Inger
    En svartfärgad kartongbit... upptejpad med gaffa. Det blev inte bättre än så till den här byttan.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      En svartfärgad kartongbit... upptejpad med gaffa. Det blev inte bättre än så till den här byttan.
      Tänk, att jag förstod nästan det...kartongbit. Sen dina växter, växer väl på som dom gör, utan någon som helst gödning? Ser ju inte ens till några fiskar, som fixar gödningen.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Action... Ja, som du säkert förstår var ju det påståendet fullproppat med ironi - nä, här är inte tillstymmelse till action, what so ever...
        Vi såg ju ett par förjävvlans granna dorsigeror i den där shopen där de bjöd på fikasmörgåsbord - är det den affären du menar?
        Ja där fanns en hel del mumma som jag aldrig sett förr, men affären jag menade var den montern vi köpte våra adoketor. De hade lite konstiga öppettider, stängt mitt på dagen tex...
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Inger H
          Tänk, att jag förstod nästan det...kartongbit. Sen dina växter, växer väl på som dom gör, utan någon som helst gödning? Ser ju inte ens till några fiskar, som fixar gödningen.
          //Inger
          Japp, jag hittade en kartong som en motorsåg hade legat i... Den var svart på ena sidan så jag klippte till en bit och tejpade upp där bak... på karet.
          Gödning..? Nej, det vet jag inte riktigt vad det är - det får den lilla gruppen Endlersguppys som går kvar i baljan sköta om. Ja, växterna växer så det dånar om det...
          Jag har inte rört det här karet sedan jag satte igång det för ett par månader sedan, men jag tror att jag skall lyfta ur en eller ett par stenar i mitten och ersätta dessa med några släta, knubbiga rötter - blir nog fint för dorsigerorna.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av ansjo
            Ja där fanns en hel del mumma som jag aldrig sett förr, men affären jag menade var den montern vi köpte våra adoketor. De hade lite konstiga öppettider, stängt mitt på dagen tex...
            Aha, jag skall förstå! Då är jag med!

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Och nog kunde jag urskönja lite ironi inlägget...
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48147

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Ja, visst är det härligt? Lördag, och mys framför karen, och go' action här på Zoopet.
                Det här lilla 112-litaret skall nog få sig ett par dorsigeror, hade jag tänkt.
                Får se vad som finns nere i Tyskland - men någon påse fisk får nog banne mig följa med hem.
                Mycket snyggt akvarium som blir ännu snyggare när du inhandlat lite fiskar
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Och nog kunde jag urskönja lite ironi inlägget...
                  Visst, Anders. Action var det, ja - i massor!


                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Mycket snyggt akvarium som blir ännu snyggare när du inhandlat lite fiskar
                  Kul, Kjell, att du gillar stuffet. Den där lilla baljan skall nog bli frän vad det lider.

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Jaha, så blev man smittad av prinsessjukan, bara för att man tittade i den här tråden Rensade ur mitt 112-liters, och skaffade 5 små prinsessor, som gick ensamma och såg bortglömda ut i ett golvkar i butiken. Fyra av dem är nog inte mer än nå´n cm, den femte är kanske 4-5 cm.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Animaniac
                      Jaha, så blev man smittad av prinsessjukan, bara för att man tittade i den här tråden Rensade ur mitt 112-liters, och skaffade 5 små prinsessor, som gick ensamma och såg bortglömda ut i ett golvkar i butiken. Fyra av dem är nog inte mer än nå´n cm, den femte är kanske 4-5 cm.
                      Härligt! Då är snart cirkusen igång.
                      Släng gärna in någon bild på baljan, det är alltid så kul och inspirerande att se hur folk grejar iordning sina kar.

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Härligt! Då är snart cirkusen igång.
                        Släng gärna in någon bild på baljan, det är alltid så kul och inspirerande att se hur folk grejar iordning sina kar.
                        Ska se om jag kan fixa nå´n bild imorr´n Men så mycket att se är det inte, det är rätt snabbt ihopkommet, med hjälp av några stenar jag hade i ett Malawikar för ett antal år se´n.
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Så här ser det ut... Svärdsplantan står där mest för att jag inte hade nå´n annanstans att göra av den. Skulle det funka med nå´n snäcklekare i också?
                          Bifogade filer
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Animaniac
                            Så här ser det ut... Svärdsplantan står där mest för att jag inte hade nå´n annanstans att göra av den. Skulle det funka med nå´n snäcklekare i också?
                            112-liter... Nu ser jag inte så tydligt på bilden där, hur mycket spejs det skulle vara för enbart "sessorna" - men det är klart, kollar man i Hannes tråd så funkar det, iallafall i nuläget, med snäckskalslekare också... men jag tror att det är en lite optimistisk tanke. Men för all del, du kan ju ändå testa.
                            Sitter och kollar lite i mitt eget 112-litare - och försäker visualisera båda arterna på den ytan... lite tveksamt, men kan gå...
                            Jag har mest haft "prinsessor" i större kar och vet ju hur hett det kan gå till.
                            Här är en bild på min 112-balja - tänkte jag skulle få med mig några dorsigeror hem från Tyskland, att piffa upp detta kar med.
                            Bifogade filer

                            Kommentar

                            • Mr Woods
                              • March 2013
                              • 3409

                              Du är fan makalös!
                              Har du någonsin lyckats åstadkomma något sämre än en fantastiskt snygg inredning?

                              Kommentar

                              • liberty.)
                                • July 2013
                                • 198

                                Skit vilket snyggt kar Mats.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...