Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marten64

    • July 2012
    • 1020

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Fotot är taget en fredag, efter en riktigt maffig städ- och röjardag på kontoret - därav klädsel; oöm. Platsen är Drottningtorget precis utanför Hotell Eggers, i bakgrunden ser vi Palace-huset till höger och (nya) Hotell Sheraton till vänster.
    Jag brukar träffa en brokig samling människor bestående av musiker, artister, konstnärer och musikproducenter, titt som tätt och oftast med mycket kort varsel, för en "after work".
    Denna dag var jag inte speciellt intresserad på grund av hur jag var klädd och att jag kände att jag hade en lätt anstrykning av lukten; "farbror" - dessutom skulle jag till systemet denna eftermiddag.
    Men vad gör man inte när dessa människor manar till gille på lokal? Man går självklart dit!
    Så mina lufsande steg är styrda mot Hotell Eggers Bar, och innan jag riktigt kommit fram, är det en av killarna som ser mig genom rutan vid bordet där dom sitter, springer ut och tar detta foto.
    Jag gillar det skarpt själv!
    Tack för denna förklaring!
    Men denna historia blev fotot än bättre och jag fick mig ett stort leende så här på morgon kvisten.

    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      När är "hunk-fotot" taget då, är det en lika fin historia bakom detta?
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av PiaJo
        När är "hunk-fotot" taget då, är det en lika fin historia bakom detta?
        Det är taget, vintern 1985-1986, under en soundcheck på en turné jag gjorde med den dåvarande modellen och sångerskan Efva Attling. Hon hade en liten musikkarriär i efterdyningarna av hiten "det finns bara en av oss" som hon hade med bandet X-Models - och jag var med på två turnésvängar.
        Intressant är att hon, hela tiden medan vi åkte buss mellan olika gig, hade ett skissblock med sig - och i detta skissblock ritade hon olika designförslag på ringar, halsband, armband och andra saker hon ville göra i silver. Idén till hennes ofantligt framgångsrika företag fanns alltså redan vid denna tid... och vi vet ju hur det gick...
        Bifogade filer
        Senast redigerad av Mats Bryzell; 14 September 2013, 10:22.

        Kommentar

        • Marten64

          • July 2012
          • 1020

          Tack
          Det är ju strålande, den ena historien slår ju den andra. Elva hon är som sagt mycket duktig.
          Detta ger mersmak efter fler anekdoter.
          / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Det är taget, vintern 1985-1986, under en soundcheck på en turné jag gjorde med den dåvarande modellen och sångerskan Efva Attling. Hon hade en liten musikkarriär i efterdyningarna av hiten "det finns bara en av oss" som hon hade med bandet X-Models - och jag var med på två turnésvängar.
            Intressant är att hon, hela tiden medan vi åkte buss mellan olika gig, hade ett skissblock med sig - och i detta skissblock ritade hon olika designförslag på ringar, halsband, armband och andra saker hon ville göra i silver. Idén till hennes ofantligt framgångsrika företag fanns alltså redan vid denna tid... och vi vet ju hur det gick...
            Härlig historia!
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Finns hur många storys som helst! Får väl pytsa ut dom pö om pö.

              Btw, kan jag berätta att det är staus quo i T-karet, med den lilla skillnaden (från innan) att det är lite mer revirstrider mellan de olika falangerna. "Strövaren" tycks ha valt en partner som den uppehåller sig mest hos...

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Se till att ni inte sitter och kör bil med en slurk kaffe i munnen när dessa historier kommer, fick torka hela insidan av rutan efteråt...
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Se till att ni inte sitter och kör bil med en slurk kaffe i munnen när dessa historier kommer, fick torka hela insidan av rutan efteråt...
                  Haha! Det var "blästrad murra" den gången, va?

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Finns hur många storys som helst! Får väl pytsa ut dom pö om pö.


                    Och se till att ni tillgång till syrgasmask...
                    jag minns en speciellt som du skrev så djup och ingående om här i forumet för några år sen om turnébuss och rakade ögonbryn, jag skrattade så jag inte fick luft och kramp i magen av allt skratt
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Haha! Det var "blästrad murra" den gången, va?
                      jajamensan
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Njaaee... Inget särskilt så sett, änna - tänkte bara uppdatera lite.
                        Nu har de kört skiten ur en av de minst dominanta, som jag tror, hanarna. Nu är de alltså bara sex kvar.
                        Spännande detta... tycker ju jag då...

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ja, visst är det härligt? Lördag, och mys framför karen, och go' action här på Zoopet.
                          Det här lilla 112-litaret skall nog få sig ett par dorsigeror, hade jag tänkt.
                          Får se vad som finns nere i Tyskland - men någon påse fisk får nog banne mig följa med hem.
                          Bifogade filer

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Action, ja det vete tusan om jag håller med om....ungefär lika mycket som att se gräsmattan växa.
                            Tyskland ja, den affären jag tror mest på är Aqua-haus i Dülmen. Där kommer vi troligen att hitta en hel del godbitar! Bara 1,5 vecka kvar, och jag hör nästan schnitzlarna ropa på oss!
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Action, ja det vete tusan om jag håller med om....ungefär lika mycket som att se gräsmattan växa.
                              Tyskland ja, den affären jag tror mest på är Aqua-haus i Dülmen. Där kommer vi troligen att hitta en hel del godbitar! Bara 1,5 vecka kvar, och jag hör nästan schnitzlarna ropa på oss!
                              Action... Ja, som du säkert förstår var ju det påståendet fullproppat med ironi - nä, här är inte tillstymmelse till action, what so ever...
                              Vi såg ju ett par förjävvlans granna dorsigeror i den där shopen där de bjöd på fikasmörgåsbord - är det den affären du menar?

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Ja, visst är det härligt? Lördag, och mys framför karen, och go' action här på Zoopet.
                                Det här lilla 112-litaret skall nog få sig ett par dorsigeror, hade jag tänkt.
                                Får se vad som finns nere i Tyskland - men någon påse fisk får nog banne mig följa med hem.
                                Suck ...du har ingen bakgrund i det karet, eller?

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...