Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Försöker föreställa mig dig (Mats) som glamour-kille men det blir lite misfit i skallen
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Bluewing
      Försöker föreställa mig dig (Mats) som glamour-kille men det blir lite misfit i skallen
      Ja, någon glamourkille har man ju aldrig varit!
      Välj mellan dessa två bilder, vilken du tycker andas mest "glamour"...
      Bifogade filer

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        Värsta Yngwie looken på bild två Fast, jag gillar bild ett mest, mys-vibbar
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Den vänstra! Helt klart!!!
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Ja, någon glamourkille har man ju aldrig varit!
            Välj mellan dessa två bilder, vilken du tycker andas mest "glamour"...
            En mysfarbror och en HÅRdrockshunk i samma Mats, inte illa....
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Haha, jag tycker att du är söt på bägge bilderna.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                Värsta Yngwie looken på bild två Fast, jag gillar bild ett mest, mys-vibbar
                Haha! Ja, det jävliga är att det där lôet sitter kvar på skallen, fast numer i kortklippt version. Har alltid haft "problem" med för mycket hår på hôvvet...
                Mys i två systempåsar!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Den vänstra! Helt klart!!!
                  Vardags-"glamour" - så som det ser ut idag...

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    En mysfarbror och en HÅRdrockshunk i samma Mats, inte illa....
                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Haha, jag tycker att du är söt på bägge bilderna.

                    //Inger

                    Man gör vad man kan!
                    Ni är söta också, töser!

                    Kommentar

                    • RickardK82
                      • August 2013
                      • 230

                      Måste säga att den där röda strattan med lönnhals fick det att börja klia i min fingrar....

                      Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 4

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av RickardK82
                        Måste säga att den där röda strattan med lönnhals fick det att börja klia i min fingrar....
                        Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 4
                        Märker att du har ögonen med dig Rickard!
                        Det är en av de där avskydda stratorna från tidigt 80-tal - då Fender verkligen gjorde rediga skitgitarrer, men detta exemplaret var otroligt bra, och jag saknar den av nostalgiska skäl idag. Den blev stulen två gånger, men snuten var rapp på den tiden och jag fick otroligt nog tillbaka den. Detta var även gitarren jag anävände under åren 1986-1987 då jag åkte världen runt och lirade. Gitarren såldes senare - och man undrar vem som har den idag..?

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Hur gick det med leken, de ska väl kläckas när som nu?
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Hur gick det med leken, de ska väl kläckas när som nu?
                            Ja, den som visste det...
                            Stället de la äggen på är förvånande - de brukar gömma sig mycket mer effektivt än vad jag såg nu. Bättre platser att lägga ägg på finns ju i plenty, så valet av plats är mycket underligt.
                            Igår kväll skiftade scenerierna en aning. "Paret", med äggen, höll sig hela tiden gömda bakom stenarna i vänstra hörnet. En av dom var kontinuerligt och kollade, nosade och pickade med munnen på de ägg som fanns kvar. Dessa ägg tyckte jag såg vita och obefruktade ut... men det kan ju ha funnits ett flertal som faktiskt var ok.

                            Dyker det upp ett fåtal yngel av den här "leken" skall jag bli mycket förvånad - jag tror inte det blir något av detta, denna gång.
                            Jag får mer känsla av att de får pröva några gånger till innan det blir resultat.
                            Det här är ciklider som egentligen inte behöver "pröva", men vi får tänka på att det här är vuxna individer från en grupp där det har varit ett mycket starkt föräldrapar i ett ganska litet kar - och de har aldrig lekt innan och gör detta för första gången som vuxna - och faktiskt några år gamla...
                            Det kanske till och med är så att de är "för gamla" för att lyckas - vi får helt enkelt se vad det blir.
                            Jag tror dock att det är falskt alarm denna gång.

                            Kommentar

                            • Marten64

                              • July 2012
                              • 1020

                              Jag är lite sen i svängarna men bilden från Gustav Adolfs torg (för det är väl det) är helt suverän, hur kommer det sig att du blir plåtad denna grå kalla dag.

                              //Johan
                              / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Marten88
                                Jag är lite sen i svängarna men bilden från Gustav Adolfs torg (för det är väl det) är helt suverän, hur kommer det sig att du blir plåtad denna grå kalla dag.
                                //Johan
                                Fotot är taget en fredag, efter en riktigt maffig städ- och röjardag på kontoret - därav klädsel; oöm. Platsen är Drottningtorget precis utanför Hotell Eggers, i bakgrunden ser vi Palace-huset till höger och (nya) Hotell Sheraton till vänster.
                                Jag brukar träffa en brokig samling människor bestående av musiker, artister, konstnärer och musikproducenter, titt som tätt och oftast med mycket kort varsel, för en "after work".
                                Denna dag var jag inte speciellt intresserad på grund av hur jag var klädd och att jag kände att jag hade en lätt anstrykning av lukten; "farbror" - dessutom skulle jag till systemet denna eftermiddag.
                                Men vad gör man inte när dessa människor manar till gille på lokal? Man går självklart dit!
                                Så mina lufsande steg är styrda mot Hotell Eggers Bar, och innan jag riktigt kommit fram, är det en av killarna som ser mig genom rutan vid bordet där dom sitter, springer ut och tar detta foto.
                                Jag gillar det skarpt själv!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...