Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Gott att höra!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av ansjo
      Gott att höra!
      Sketagôtt, Anders! Det är jättefina ramper dessa - och sicket jädrans starkt, snyggt ljus.
      Även lysrören ger ett mycket snyggt sken - vet du vad detta är för lysrör?
      Skall bli mycket intressant att sätta den stora rampen över SA-karet sedan när det blir klart!
      ... och så vill jag passa på att tacka dig ytterligare en gång!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Vilken retsticka du är.... Jag som väntat och väntat och väntat såå på att få se en filmsnutt
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Finns fler som sitter och väntar
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Vilken retsticka du är.... Jag som väntat och väntat och väntat såå på att få se en filmsnutt
            Ursprungligen postat av Bluewing
            Finns fler som sitter och väntar
            Okej... men det är ju synd att ljusspelet inte syns - kanske har med att det är för ljust utanför karet liksom, skall köpa en rullgardin och sätta framför rampen - HSB skall till ikea på fredag.

            Bilden är med de vanliga lysrören i rampen.

            video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp
            Bifogade filer

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Wow......Ser så bra ut bara väntar på att få se det live

              hur blir ljuset om du bara har tänt lysrören vs. mot att ha tänt bara MH-rören? Bild kanske
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Sketagôtt, Anders! Det är jättefina ramper dessa - och sicket jädrans starkt, snyggt ljus.
                Även lysrören ger ett mycket snyggt sken - vet du vad detta är för lysrör?
                Nej, men de ska vara liknande Philips aquarelle i färgtemperatur...
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Men du, visst syns skimret lite. Nu är du lite knusslig Mats Sketasnyggt!
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • KristianE
                    • April 2012
                    • 1443

                    Håller med Bluewig
                    Tycker man ser skimret och kan föreställa sig hur det är om det är mer som du säger att de är.
                    //Kristian
                    Följ mitt 1440l SA projekt på
                    http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Tror det beror på att du skulle behöva en kraftfullare kamera som har en upplösning och kontrast så att de tunna linjerna och nyanserna på stenarna från ytskimret går fram fullständigt i bild.
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Wow......Ser så bra ut bara väntar på att få se det live

                        hur blir ljuset om du bara har tänt lysrören vs. mot att ha tänt bara MH-rören? Bild kanske
                        Filmen är enbart MH och bilden är enbart lysrören. det är otrolig skillnad - med MH blir allt mycket mer ljus/skugga och karet ser större ut, mer levande.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Nej, men de ska vara liknande Philips aquarelle i färgtemperatur...
                          OK, ja, ljustonen är väldigt lik aquarelle - ser väldigt fint ut!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Men du, visst syns skimret lite. Nu är du lite knusslig Mats Sketasnyggt!
                            Ursprungligen postat av KristianE
                            Håller med Bluewig
                            Tycker man ser skimret och kan föreställa sig hur det är om det är mer som du säger att de är.
                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Tror det beror på att du skulle behöva en kraftfullare kamera som har en upplösning och kontrast så att de tunna linjerna och nyanserna på stenarna från ytskimret går fram fullständigt i bild.
                            Nja... knussla vill jag ju inte göra - men det var väldans vad "det inte syns" på filmen... blev riktigt överraskad själv faktiskt, och man skulle ju så gärna vilja visa...

                            Jag skall kolla inställningarna i kameran och se iafall det finns ett bättre läge som framhäver ljusspelet mer.

                            Kul att ni diggar stuffet - själv sitter jag som i trans framför burken...

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Jahapp...
                              Nä, men då får jag tjôta lite själv ett tag.
                              Körde igång det superba 2260 Eheimfiltret, men kände att det var aningen överkapacitet med detta - jag menar, 3 500-liter i timmen, med den nya skallen, i ett 540-kar... det var ju nästan så att stenarna lyfte från botten.
                              Stor sak i det - då kör jag detta filter i "storkaret" senare, så är den saken biff.
                              Så jag drog igång det något mindre 2250-filtret istället, och det blev helt perfekt! Jävlar vad bra dessa filter är!

                              Nu har jag fått ett hum om hur könsfördelningen ser ut; fyra hanar och tre honor - och det finns två rejält dominanta hanar som har varsin halva av karet, en dominant hona som "väljer" runt lite och kollar läget. De andra, något mindre honorna håller sig lite avvaktande, men är intresserade.
                              De två hanarna som är lägst i rang har förvisso varsina pyttesmå revir, men är ordentligt underlägsna de två dominanta hanarna.

                              Ja, det är rena Falcon Crest i baljan - helt underbart spännande och intressant att följa... och vilket ljus sedan...

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                nää.jag är med dig en stund nu

                                Gott att höra om "såpopera" -karet, kan tänka mig att det är gott action där i nu
                                Hur skall du göra, skall du ha mer än dessa i karet?
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...