Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av ansjo
    Jag kan meddela herr Bryzell att två MH-ramper står och väntar i hallen, en på 125 cm till ditt 540 och en på 180 cm till ditt kommande projekt! Leverans på lördag kväll till Äpplegatan, om vi orkar för alla kräftor som ska ner i buken...
    Mycket, mycket bra! Tack!
    Det här ljuset vill man ju inte ha längre än nödvändigt;

    video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Sitta och titta på dessa eleganta och vackra ciklider simma runt i stenlandskapet, samtidigt som har tunggung i lurarna, mmm
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Jäkligt snyggt, Mats!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          Toppen film! Väntat på detta och det kommer bli grymt med ännu fler fiskar i där .
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Härligt att höra, Boys!

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Riktigt trevligt att se dina sockergrisar på plats. märks att de redan börjar inviga karet
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Riktigt trevligt att se dina sockergrisar på plats. märks att de redan börjar inviga karet
                Ja, innan jag skulle ge dom mat så tänkte jag; Hoppas, hoppas att de äter nu bara... men vänta lite, det är ju inga Discusar, puuooh.
                Dom äter som svin - men jag får ta det lite easy nu i början.
                Det verkar som att de testar runt lite på olika ställen - smågnabbas, och skakar/spänner sig inför varandra. Det hela ser riktigt trevligt ut, och ännu bättre skall det bli med nya rampen!

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Akvariestugan

                  Inte alla fiskar som kommer att få en alldeles egen Discokula. Lite som ett eget Studio 54 i källarn
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Blir ju lite sugen på prinsessor eller prinsar själv "Min" butik hade Prinsen av Burundi inne för ett tag se´n.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Wilhelm
                      • October 2002
                      • 604

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Mycket, mycket bra! Tack!
                      Det här ljuset vill man ju inte ha längre än nödvändigt;
                      Väldigt fint med ett prinsessakvarium!
                      Wilhelm
                      Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
                      www.ciklid.org www.aquafish.info

                      Kommentar

                      • Wilhelm
                        • October 2002
                        • 604

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Nu du, jag har tillochmed filmat

                        hoppas det funkar för jag hittade en sorts YT-app på paddan
                        Gillar tofsalgerna!
                        Wilhelm
                        Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
                        www.ciklid.org www.aquafish.info

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Wilhelm
                          Väldigt fint med ett prinsessakvarium!
                          Ja, det här är också lite av att bryta reglerna. Det här kan man kalla Tanganyika-light, eller Tanganyika-extreme - lite beroende på hur man ser det.
                          Jag skulle nu kunna trycka i ett par arter till, och det var väldigt nära att ett lekpar N. leleupi (mina gamla) kom med hem, men de hade precis släppt ut en liten kull yngel så jag hade inte hjärta att plocka upp dom...
                          Men, jag har haft "prinsess"-kolonikar förr och om man håller sig i skinnet lite och väntar ett tag så blir det snart massor av (N.gracilis i detta fall) i baljan - en eller flera riktigt tjusiga kolonier - och det är en syn för gudar, det.
                          Så, nu kommer den där långsamma perioden när det ser lite tomt, och kanske trist, ut i karet - men det lär ändra sig! I nuläget är detta alltså ett N. graciliskar.
                          Senast redigerad av Mats Bryzell; 29 August 2013, 09:28.

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Mycket, mycket bra! Tack!
                            Det här ljuset vill man ju inte ha längre än nödvändigt;

                            http://www.youtube.com/watch?v=hfRdJ1rqAhM
                            Så vackra fiskar hoppas att man får se karet live nån gång, tror nämligen att det är mycket mäktigare , eller vad man skall säga, i verkligheten. Tror inte filmen gör karet rättvisa
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Så vackra fiskar hoppas att man får se karet live nån gång, tror nämligen att det är mycket mäktigare , eller vad man skall säga, i verkligheten. Tror inte filmen gör karet rättvisa
                              Live blir det såklart, du å gobben lär väl dyka upp fler gånger, va?
                              Japp, jag kan lova dig att karet ser mycket "större" ut i verkligheten - det blir helt enkelt inte så mäktigt på bild och film. Sedan är detta inga direkt "små" fiskar - ungefär 10 cm, så det kan nog bli redigt fränt senare med en massa småttingar.

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Live blir det såklart, du å gobben lär väl dyka upp fler gånger, va?
                                Japp, jag kan lova dig att karet ser mycket "större" ut i verkligheten - det blir helt enkelt inte så mäktigt på bild och film. Sedan är detta inga direkt "små" fiskar - ungefär 10 cm, så det kan nog bli redigt fränt senare med en massa småttingar.
                                Det gör vi säkert

                                Ja, nu har du mer grejer att se fram emot, gott ljus och småttingar
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...