Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Animaniac
    Nja, får ihop pekfingret och långfingret, och kan sära de två från ringfingret, men lillfingret spretar lite som det vill
    Ani, kolla om det går bättre med fötterna!

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Ani, kolla om det går bättre med fötterna!
      Hehe, jag är skeptisk Tjusigt akvarium förresten
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Animaniac
        Hehe, jag är skeptisk Tjusigt akvarium förresten

        Jag med!
        Tack skall du ha - jag sitter och kollar just nu, vattnet börjar klarna lite!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Jag med!
          Tack skall du ha - jag sitter och kollar just nu, vattnet börjar klarna lite!
          Pust, det håller tätt - karet menar jag.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Jag med!
            Tack skall du ha - jag sitter och kollar just nu, vattnet börjar klarna lite!
            Alltid kul att se ett kar ta form, både egna och andras
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • c90368

              • September 2006
              • 5973

              Jag skickar in ett inlägg här hos dig Mats, på neutral planhalva, om ni förstår

              Senast tiden har jag sett många kar med Discus, det har blivit lite av Discus boom här på Zoopet, vilket är roligt

              Men jag har reagerat på att många kar har en dyr fin plasbakgrund och några spretiga växter. Vilket för fiskarna innebär att de går i ett kalt kar med mörk bakgrund. Min åsikt är att Discus behöver mörka gömslen där de kan dra sig undan och få vara "för sig själva" Precis som vi.

              2009 var det nog bara Mats B och jag som hade Discus här på forumet, vad jag minns, men minnet är kort

              Här kommer en film med 2009 video teknik som visar hur jag anser att Discus ska hållas för att spela ut hela sitt naturliga beteende.

              PS: Notera att mina fiskar är i stort sett enfärgade, inga stressränder!

              Senast redigerad av c90368; 23 August 2013, 21:48.
              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                C90, det där med stressränder, är ju lite beroende på när man fotar - och vilket humör dom är på just då. Har man som jag flera lekpar, så kommer stressränder lite hipp som happ - dels på dom lekande paren, och på "dom osäkra", som blir bortkörda...av dom lekande paren.
                Sen självklart, så måste man inredningmässigt få till lite mörka skrymslen och vrår, där dom liksom kan "andas ut".
                Fast sedan gäller det förstås, att just "känna" sina egna discusar.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Ah... Det är lätt dock... spock, menar jag.
                  Ja kan.. trots procenten i blodet
                  Bifogade filer
                  Senast redigerad av PiaJo; 23 August 2013, 23:45.
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Ja kan.. trots procenten i blodet
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av c90368
                      Jag skickar in ett inlägg här hos dig Mats, på neutral planhalva, om ni förstår
                      Senast tiden har jag sett många kar med Discus, det har blivit lite av Discus boom här på Zoopet, vilket är roligt
                      Men jag har reagerat på att många kar har en dyr fin plasbakgrund och några spretiga växter. Vilket för fiskarna innebär att de går i ett kalt kar med mörk bakgrund. Min åsikt är att Discus behöver mörka gömslen där de kan dra sig undan och få vara "för sig själva" Precis som vi.
                      2009 var det nog bara Mats B och jag som hade Discus här på forumet, vad jag minns, men minnet är kort
                      Här kommer en film med 2009 video teknik som visar hur jag anser att Discus ska hållas för att spela ut hela sitt naturliga beteende.
                      PS: Notera att mina fiskar är i stort sett enfärgade, inga stressränder!

                      Alltid kul när du är med och "gaggar" lite Maths!
                      Nog kan "akvariestugan" vara en ypperlig, neutral planhalva att lägga ett inlägg i/på - med tanke på att i denna tråd finns det massvis med varianter av Discushållning - som jag mestadels själv bidragit med alltså.
                      Dina filmer har varit, och är, alltid lika fina att titta på - torde vara en massiv inspiration för de flesta!

                      Jo, jag kan också hicka till när man ser vissa discuskar, och tänka; "jisses, här skulle man behöva rycka in och styra upp lite, så det blir ordning på grejerna".
                      Hur man håller Discus är ju lite beroende på vad man "skall göra" med dom - antingen ha dom i ett klätt, eller naket kar - där "naken" hållning oftast betyder lek-, yngel- eller juvenilkar - och vice verca.
                      Vad som vore rikigt, riktigt kul med dit inlägg, Maths - är om man kunde få igång en rejäl diskussion om hur man kan inreda och optimera ett "vardagligt" Discuskar - så att folk slipper de inledande faktorer som ofta gör att denna otroligt vackra och inressanta ciklid blir skygg, matvägrar och till slut tynar bort...

                      Fint att återigen kolla på en av dina Discusfilmer!

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Ursprungligen postat av c90368
                        2009 var det nog bara Mats B och jag som hade Discus här på forumet, vad jag minns, men minnet är kort
                        Mmm, säkerligen var det bara två på hela Zoopet som hade diskus under det året...
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Solljuset sken in så vackert i T-baljan, så det var värt att ta ett par filmsnuttar på.


                          video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp



                          video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Det är så jädra snyggt med detta naturliga ljuset som ger sådana ljusspel i karet skulle vilja ha detta ljus jämt, även på kvällen även när solen gått ner
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Det är så jädra snyggt med detta naturliga ljuset som ger sådana ljusspel i karet skulle vilja ha detta ljus jämt, även på kvällen även när solen gått ner
                              Japp, håller med! Men det närmaste man kommer är väl någon slags hängd "Metal-Halloween"-ramp.
                              Jag hoppas det kan bli något liknande senare när jag fått hängt den nya MH-rampen.

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Japp, håller med! Men det närmaste man kommer är väl någon slags hängd "Metal-Halloween"-ramp.
                                Jag hoppas det kan bli något liknande senare när jag fått hängt den nya MH-rampen.
                                Ja, en sån där "halloween-lampa" vill jag ha med men jag får nog tråna ett tag till och spara pengar Eller så sätter jag upp en sån på min önskelista till jultomten
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...