Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Och vissa har ju börjat odla andra växter än i akvariet....
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0534.jpg
Visningar: 1
Storlek: 193,3 KB
ID: 2148727

    Och lite Ifånbilder på fin fisk...
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0526.jpg
Visningar: 3
Storlek: 113,4 KB
ID: 2148728Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0527.jpg
Visningar: 2
Storlek: 97,6 KB
ID: 2148729Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0530.jpg
Visningar: 2
Storlek: 88,5 KB
ID: 2148730Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0532.jpg
Visningar: 1
Storlek: 127,6 KB
ID: 2148731
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av ansjo
      Och vissa har ju börjat odla andra växter än i akvariet....
      [ATTACH=CONFIG]63126[/ATTACH]

      Och lite Ifånbilder på fin fisk...
      [ATTACH=CONFIG]63127[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]63128[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]63129[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]63130[/ATTACH]
      Hrrmm... den är självsådd... helt spontant...

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Diskusen?
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Hrrmm... den är självsådd... helt spontant...
          Säkert...
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Fanns det nåt annat roligt på tex. Nols? Jag skall ju till Göteborg i veckan
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Kent var lite lätt stressad kan man kanske uttrycka det lite diplomatiskt, så jag fick i princip bara det jag skulle ha och det var även svårt att se i de andra burkarna då alla andra kar var släckta.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Fanns det nåt annat roligt på tex. Nols? Jag skall ju till Göteborg i veckan
                Vi var inne en väldigt kort sväng, så jag vet inte riktigt... men där är ju alltid en massa bra grejer.

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Vi var inne en väldigt kort sväng, så jag vet inte riktigt... men där är ju alltid en massa bra grejer.
                  Jo, jag vet men är så rådvill på vad jag skall ha i mitt ena 220 kar... Så lite inspiration hade inte varit dumt alls i detta läget
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Jo, jag vet men är så rådvill på vad jag skall ha i mitt ena 220 kar... Så lite inspiration hade inte varit dumt alls i detta läget
                    Jag hann se någon VF Apis - som jag inte kan komma ihåg namnet på, iallafall väldigt fina. Sedan såg några små söta dorsigeror. Ta en lång titt i just de där karen på långväggen längst in till vänster när man kommer in - finns massor av godis där!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Jag hann se någon VF Apis - som jag inte kan komma ihåg namnet på, iallafall väldigt fina. Sedan såg några små söta dorsigeror. Ta en lång titt i just de där karen på långväggen längst in till vänster när man kommer in - finns massor av godis där!
                      Gott, då blir det nog en sväng dit om "bärhjälpen" hänger med med fast annars får jag väl dumpa honom på MediaMarkt eller nåt är både han och jag gladast
                      Är grymt sugen på en grupp med Dorsigeror tillsammans med mina Kolglödstetror och eventuellt apisotgramma, vad tror du om det?
                      Undrar hur stor grupp man skall köpa, det går ju inte att se könen på dem..
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Jo, jag vet men är så rådvill på vad jag skall ha i mitt ena 220 kar... Så lite inspiration hade inte varit dumt alls i detta läget
                        När jag, Anders och Mats var i NOL så visade Mats mig två arter av Tanganyika där den ena var en helläcker bottenlekande ciklid och den andra var en oerhört vacker ciklid som höll till i mitten av karet. Den som var på botten tror jag var någon Xenotilapia och den i mellanzon någon form av Cyprichromis, Väldigt läcker kombi i samma kar. Du är inte för Tanganyika alls, Pia?

                        Edit. Ser nu när jag läser vidare att Cyprichromis kräver större kar så jag är m a o ute och cyklar helt. Detta i Mats tråd dessutom. Så kan det gå
                        Senast redigerad av Bluewing; 07 August 2013, 19:48.
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Nu hade jag inte brillorna på mig när vi var där - men jag tror det var dessa;

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            När jag, Anders och Mats var i NOL så visade Mats mig två arter av Tanganyika där den ena var en helläcker bottenlekande ciklid och den andra var en oerhört vacker ciklid som höll till i mitten av karet. Den som var på botten tror jag var någon Xenotilapia och den i mellanzon någon form av Cyprichromis, Väldigt läcker kombi i samma kar. Du är inte för Tanganyika alls, Pia?



                            Edit. Ser nu när jag läser vidare att Cyprichromis kräver större kar så jag är m a o ute och cyklar helt. Detta i Mats tråd dessutom. Så kan det gå
                            Jodå, jag har samlat sten hela sommaren så tanken finns att jag skall ha ett T-kar, men inte i detta karet dock för jag har bottenfilter och då behöver jag grövre grus för att det skall funka och om jag inte minns fel så vill tanganyika-ciklider ha finkornig sand. Men jag har ett annat på beställning är det tänkt med måtten 75x45x45 och där funderar jag skarpt på att ha som ett T-kar
                            Senast redigerad av PiaJo; 07 August 2013, 20:00.
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Nu hade jag inte brillorna på mig när vi var där - men jag tror det var dessa;
                              Men jag hade det och det stämmer
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Nu hade jag inte brillorna på mig när vi var där - men jag tror det var dessa;

                                http://www.youtube.com/watch?v=gGIuXGNAYKA
                                Mycket fina fick bra med inspiration där
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...