Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Akvariestugan

    Det sista tycker jag är synd. Även om det hänt att jag raderat ett inlägg dagen efter. Men inläggen tar liksom ut svängarna lite mer utan alko-lås
    Just när man skriver dem känns det ju helt ok.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Bluewing
      Det sista tycker jag är synd. Även om det hänt att jag raderat ett inlägg dagen efter. Men inläggen tar liksom ut svängarna lite mer utan alko-lås
      Just när man skriver dem känns det ju helt ok.
      Ja, det är just det... när man skriver dom är allt Hunky Dory... men, dagen efter... Hujedamej!
      Senast, bara härom natten, "spöade jag skiten ur de flesta unga gitarrister"... Den grejen var så kass att jag faktiskt lät det hela stå kvar...

      By the way - är det någon som är bra på Boraras? Kunde vara kul att veta vad denna heter;
      Bifogade filer

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        Misstar jag mig inte alldeles, så är det denna:

        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av ansjo
          Både och, det är värmen jag saknar...
          Där vi bor, 1½ mil norr om Sundsvall, har vi just nu +24 - måste väl räcka gott å väl till svenska vikingar. Vet inte hur det är där söderöver - men ni borde väl ha värmen lite mer upp, än vad vi här uppe har - eller?

          Anders, kanske dags att ta fru och kottar med och flytta till värmen - alltid finns det nåt jobb att få.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            jag kan behöva läsa något kul inatt på jobbet.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av ansjo
              jag kan behöva läsa något kul inatt på jobbet.
              Haha - kanske det.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Animaniac
                Misstar jag mig inte alldeles, så är det denna:

                http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1112&SOK=1
                Ja, jag fick för mig det också - men om du kollar lite på förra sidan...

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Där vi bor, 1½ mil norr om Sundsvall, har vi just nu +24 - måste väl räcka gott å väl till svenska vikingar. Vet inte hur det är där söderöver - men ni borde väl ha värmen lite mer upp, än vad vi här uppe har - eller?

                  Anders, kanske dags att ta fru och kottar med och flytta till värmen - alltid finns det nåt jobb att få.

                  //Inger
                  Visst, men för en bortskämd svensk funkar det inte med Thailön, och ska sedan barnen gå i en bra skola är heller inte det gratis. Nä, får nog fortsätta med tidsbegränsade utlandsresor ett tag till. Men nu blir det ett annat resmål lite längre bort att planera....
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Ja, jag fick för mig det också - men om du kollar lite på förra sidan...
                    Hmm, tja, då vill jag veta varför han inte tror att det är den, de är ju bra lika i alla fall
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Där vi bor, 1½ mil norr om Sundsvall, har vi just nu +24 - måste väl räcka gott å väl till svenska vikingar. Vet inte hur det är där söderöver - men ni borde väl ha värmen lite mer upp, än vad vi här uppe har - eller?
                      //Inger
                      Där uppe i norr ja... klart att ni har tropisk värme där - säger ju sig självt!
                      Det är inte för inte som Göteborg kallas för "Lilla London" - nämligen, i stort sett, alltid regn, mulet och en jävla blåst! Skall man ha riktigt varmt väder och långa soliga nätter är det bara att dra sig norr över - var glad att du bor uppåt i landet, där vädret är som det skall vara!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Animaniac
                        Hmm, tja, då vill jag veta varför han inte tror att det är den, de är ju bra lika i alla fall
                        Beats me...
                        Jag har haft B. brigittae (eller något liknande) förr - och de såg precis ut som dessa...

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Visst, men för en bortskämd svensk funkar det inte med Thailön, och ska sedan barnen gå i en bra skola är heller inte det gratis. Nä, får nog fortsätta med tidsbegränsade utlandsresor ett tag till. Men nu blir det ett annat resmål lite längre bort att planera....
                          Skojade ju bara Anders.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Beats me...
                            Jag har haft B. brigittae (eller något liknande) förr - och de såg precis ut som dessa...
                            Han skrev ju "knappast" redan innan han såg bild på dem, vet han nå´t vi inte vet? Jaja, jag tycker i alla fall att de ser ut som brigittae, så jag håller fast vid det, tills jag blir motbevisad, med ett konkret artförslag.
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Läste något om dessa, och det var något om olika sorter var olika kön. Men är det någon som kan svara på den frågan är det Erik.
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Animaniac
                                Han skrev ju "knappast" redan innan han såg bild på dem, vet han nå´t vi inte vet? Jaja, jag tycker i alla fall att de ser ut som brigittae, så jag håller fast vid det, tills jag blir motbevisad, med ett konkret artförslag.
                                Det vet han säkert! Det diskuteras visserligen en hel del om de olika varianternas namn - B. brigittae kontra B. merah - om det kan vara hanar eller honor, eller lokaliteter som skiljer dom åt o.s.v.
                                Som sagt, jag är inte någon fena på Boraras så jag låter expertisen avgöra det hela... Nu går dom där iallafall och ser riktigt flotta ut!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...