Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Inger H
    Jag beundrar till tålamod med stugan - när det liksom är på gång, så förlängs hela...väntan. Psykisk press, skulle jag själv uppleva det som - men det är jag det.
    //Inger
    Jag vet vad du menar Inger - men jag ser det inte riktigt så. Jag har lärt mig att inte ha bråttom!
    I musikens värld har jag däremot verkligen "väntat" med hjärtat i halsgropen - som när jag fastnade på flygplatsen i London Heathrow med en "one way ticket" i näven och en väntande världsturné på gång och immigrationspolisen frågade; business or holiday..? If it is business, you can return to Sweden on the next plane back - bye, bye! (Det gick bra trots allt - vad skall man annars ha managementfolk till?).
    Så en trekubiksburk skall egentligen inte innebära några större bekymmer!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Jag vet vad du menar Inger - men jag ser det inte riktigt så. Jag har lärt mig att inte ha bråttom!
      I musikens värld har jag däremot verkligen "väntat" med hjärtat i halsgropen - som när jag fastnade på flygplatsen i London Heathrow med en "one way ticket" i näven och en väntande världsturné på gång och immigrationspolisen frågade; business or holiday..? If it is business, you can return to Sweden on the next plane back - bye, bye! (Det gick bra trots allt - vad skall man annars ha managementfolk till?).
      Så en trekubiksburk skall egentligen inte innebära några större bekymmer!
      Jag, har liksom bråttom jämt - fast jag inte alls behöver det, fast det är min personlighet (min dotter är likadan) på gott och ont. När det gäller mina kar, har jag insett (efter några år) - att det inte lönar sig, att ha bråttom, vilket har visat sig till positiva resultat.

      I din musikens värld måste det vara en mardröm, att ha för bråttom - det är väl därför förmodar jag, att du är "med" fortfarande

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Inger H
        Jag, har liksom bråttom jämt - fast jag inte alls behöver det, fast det är min personlighet (min dotter är likadan) på gott och ont. När det gäller mina kar, har jag insett (efter några år) - att det inte lönar sig, att ha bråttom, vilket har visat sig till positiva resultat.
        I din musikens värld måste det vara en mardröm, att ha för bråttom - det är väl därför förmodar jag, att du är "med" fortfarande
        //Inger
        Visst, Inger! Jag är "med" fortfarande, men inte alls på samma sätt som förr i tiden - och det är precis som det skall vara! Nu är det nya förmågor som vill (och skall) komma fram. Nutid och framtid är vikt för dessa unga musiker, och det är underbart att se och höra. Visserligen spelar jag fortfarande skiten ur de flesta nya "stjärnskott", men det finns ljusglimtar också, och dessa skall premieras!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Kommentar

          • Lilla Damen
            • February 2008
            • 2649

            Dum fråga kanske... men vad gör den när den "trummar" med frambenen ?
            (lite smärtsamt att titta på för någon - läs; jag! - med spindelskräck)

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Akvariestugan

              Plockar mat/ äter
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Japp, den lille rackarn äter, vilket de gör konstant. Den satt så bra till på rutan, så jag passade på att filma en snutt.
                Senast redigerad av Mats Bryzell; 12 July 2013, 11:06.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Aaahhh, har varit och "tankat" inför helgen, och kunde inte låta bli att även plocka upp lite godis från Z-shopen...
                  5 st. blå tigrar till (där var två honor med rom) och 10 st. små boraras - kan vara B. brigittae eller något liknande. Fasen, det lila nanot börjar bli riktigt mysigt nu!

                  Kommentar

                  • Erik Åhlander
                    • January 2006
                    • 1881

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    och 10 st. små boraras - kan vara B. brigittae eller något liknande.
                    Knappast. Bild?

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Akvariestugan

                      De små Bororna är verkligen charmiga. Mycket fisk per mm. Nyfikna och vackra. Var handlar du dem och dina blå tigrar?
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Ja, det blir helt klart platsbyggt - och det är just det som är haken här. Jag har lite folk som är involverade i "bygget" och vi skissar på helglas alt. att bygga, på annat sätt, upp karet. Det är egentligen inte själva karet i sig som är problemet - det fixar sig - utan det är stugans utformning som måste klargöras. Om jag nu bara får till "grunden" i stugan, så kommer resten att gå som en dans.
                        Vi har lite olika alternativ att bolla med - och det är inte bara jag som har semester... det har annat löst folk också!
                        Inte nu längre! Bara vissa andra som "kanvabraåha"...
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          och 10 st. små boraras - kan vara B. brigittae eller något liknande.
                          Ursprungligen postat av Erik Åhlander
                          Knappast. Bild?
                          Härligt Erik! Märk dock att jag skrev "eller något liknande"... Jag är inte bra på boraras - har helt andra "kunskapsområden", så du får hemskt gärna tala om vad det är!
                          Bifogade filer
                          Senast redigerad av Mats Bryzell; 12 July 2013, 17:22.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Inte nu längre! Bara vissa andra som "kanvabraåha"...
                            Gôtt att du är tillbaka... men det kanske inte du tycker..?

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Gôtt att du är tillbaka... men det kanske inte du tycker..?
                              Både och, det är värmen jag saknar...
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Både och, det är värmen jag saknar...
                                Tror jag det! Men, Mannen, det är rätt saftiga grader här på altanen nu - två lô-strån över 20°C... Det blir svårtoppat denna "sommaren".
                                Grillen skall fram - och sedan får jag bestämt sätta ett präktigt alko-lås på datorn...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...