Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Har du ingen helbild på karet?
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Köpte du nåt till dig eller var det bara till Anders ni shoppade?
      Ursprungligen postat av PiaJo
      Har du ingen helbild på karet?
      Jodå, jag kan ta ett par helbilder på kuberna - skall bara putsa ruorna lite, på utsidorna!
      Nä, jag köpte inget till mig själv - har inga kar igång nu som det skall i något mer i. Det kliar redigt gôtt i fingrarna att få släcka ner de här två 50-kuberna och föra över allt jox till det nya senare.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Förstår att det kliar i fingrarna jag hade nog haft extrem klåda om jag känner mig själv rätt
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • freddi36
          • December 2010
          • 2882

          Mats;ett par sidor bak i tråden är en bild på en stor syren-gren. Troligen ska du ju ha den i kommande kar Jag har också syren grenar som ligger och skräpar där ute, och vill bara ha det bekräftat att det skulle gå bra att ha dom i karet

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av freddi36
            Mats;ett par sidor bak i tråden är en bild på en stor syren-gren. Troligen ska du ju ha den i kommande kar Jag har också syren grenar som ligger och skräpar där ute, och vill bara ha det bekräftat att det skulle gå bra att ha dom i karet
            De här torra grenarna skall inte vara något problem, så jag kommer att dra i dom i karet!
            Senast redigerad av Mats Bryzell; 02 March 2013, 10:27.

            Kommentar

            • freddi36
              • December 2010
              • 2882

              Perfekt! Då ska det inte va någon fara att jag la i en stor syrengren i mitt kar idag när jag ominredde det, blev jättebra

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Halloj Mats, jag försöker att hitta bild/film på ditt dikskuskar, där du har IKEA:s ledpuckar (visst var det diskuskaret) - men det är ju inte så himla lätt att hitta i djungeln av alla inlägg. Vet du på ett ungefär var dom finns?

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Jag kan lägga upp några bilder här.
                  Nu hade jag inte Discus i karet mot slutet, men du kan se hur det såg ut med led-puckarna.
                  Bifogade filer

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Tack för dom bilderna.
                    Hur upplevde du själv som åskådare/fiskarna den belysningen? Jag antar, att det ser mörkare ut på bilderna än IRL?
                    Ser, att du har anubias - klarar även cryptisar den belysningen tror du? Och, var du nöjd med dessa "puckar"?
                    Frågor, frågor.....

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av gullefjun
                      Tack för dom bilderna.
                      Hur upplevde du själv som åskådare/fiskarna den belysningen? Jag antar, att det ser mörkare ut på bilderna än IRL?
                      Ser, att du har anubias - klarar även cryptisar den belysningen tror du? Och, var du nöjd med dessa "puckar"?
                      Frågor, frågor.....

                      //Inger

                      Mycket ljusare i verkligheten, bilderna är ganska mörka. Anubias, Java och cryptos växer alldeles förträffligt i detta ljus. Jag är jättenöjd med puckarna - har fyra stycken över en av 50-kuberna nu - och Anubiasen växer så det knakar.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Minns inte hur stort ditt kar var Mats - har du fyra puckar, eller det dubbla?

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Läste lite för fort nu - ser, att du har fyra puckar till ganska så litet kar, men hur många tror du till 540-liter.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av gullefjun
                            Läste lite för fort nu - ser, att du har fyra puckar till ganska så litet kar, men hur många tror du till 540-liter.

                            //Inger
                            Jag hade sexton stycken ovanför 540-karet (bilderna), men man kan givetvis addera flera.

                            (Jag håller på med lite andra grejer, det är därför jag är inne här så sporadiskt).

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Jag hade sexton stycken ovanför 540-karet (bilderna), men man kan givetvis addera flera.

                              (Jag håller på med lite andra grejer, det är därför jag är inne här så sporadiskt).
                              Jag med...är lite sporadisk just för tillfället.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Mathias Nilsson
                                • July 2011
                                • 6552

                                Akvariestugan

                                Fete-artikeln i Ciklidbladet!

                                Gött!
                                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                                Kommentar

                                Arbetssätt...