Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gonzo44
    • October 2007
    • 2770

    Tackar då är offerten jag fått inte så dålig då 70,000:- innan rot.... och ja jag vet slitet jag har grävt ett antal koi dammar för hand.. så gräva vet jag vad det innebär,, Härligt för dej att du är klar och kan vila lite nu då och skrapa ihopa lite Kasch och starta med stugan om ett tag kanske, Tackar så mycket för infon nu ska jag börja på gymmet och bygga lite grävmuskler med andra ord =))))
    Senast redigerad av gonzo44; 21 November 2012, 15:09.
    Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av gonzo44
      Tackar då är offerten jag fått inte så dålig då 70,000:- och ja jag vet slitet jag har grävt ett antal koi dammar för hand.. så gräva vet jag vad det innebär,, Härligt för dej att du är klar och kan vila lite nu då och skrapa ihopa lite Kasch och starta med stugan om ett tag kanske, Tackar så mycket för infon nu ska jag börja på gymmet och bygga lite grävmuskler med andra ord =))))
      70 000:- låter väl hyfsat för en kåk i din storlek.
      Jo, nu jädrar skall jag vila upp mig lite - men det återstår mycket jobb i trädgården. Nu i vinter får "hela grejen" lugna ner sig en aning. Till våren skall altanen upp, stugan skall byggas ut o.s.v. Men planering av stuga och kar är i full gång - där vilar jag inte - det gäller bara att hårddra logistiken, så skall det gå som på räls senare!

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        Gott att höra att jobb ger resultat!
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • freddi36
          • December 2010
          • 2882

          Härligt att du är klar med den biten Mats Nu börjar det roliga närma sig på allvar! Jag tycker själv att planeringsdelen av ett projekt är det roligaste, så det ska bli spännande att följa utvecklingen och planeringen av en ny stuga där akvaristiken kan blomstra senare

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av c90368
            Gott att höra att jobb ger resultat!
            Halloj Maths! Ditt inlägg skulle kunna stå sådär tjusigt sist i tråden ett tag - lite obesvarad någon vecka tills tråden tar fart igen!
            Du har så rätt - det är gôtt att jobb ger resultat! Det får bli mitt svar på din kommentar, finns inte mycket mer att tillägga!

            Men så såg jag att den där infernaliskt idiotiska hundskit-tråden var igång igen, så då kändes det fint att liksom lägga sig över den i "listan" några minuter iallafall.
            Hur puttrar det på i dina kar Maths? Det var änna ett tag sedan man såg några nya sköna bilder och filmer - vi behöver mer av den varan!

            Edit; det tog bara 6 minuter så var det ett nytt inlägg i hundskit-tråden, så låg man inte över den längre... snabba bud där!
            Senast redigerad av Mats Bryzell; 21 November 2012, 19:29.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av freddi36
              Härligt att du är klar med den biten Mats Nu börjar det roliga närma sig på allvar! Jag tycker själv att planeringsdelen av ett projekt är det roligaste, så det ska bli spännande att följa utvecklingen och planeringen av en ny stuga där akvaristiken kan blomstra senare
              Lovar dig, Mannen! Så fort jag kommer igång med utbyggnad av stugan och sjäva konstruerandet av karet, så skall det peppras med bilder, filmer och beskrivningar av hur tankegångarna går inför inredning och mycket, mycket mer!

              Kommentar

              • freddi36
                • December 2010
                • 2882

                Good! Det är så vi vill ha det!

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Ah, vi kan göra ett inlägg i denna tråden var gång så kanske vi snart får ett annat fokus på Zoopet...
                  Jag vägrar skriva i den tråden, och det lustiga är att folk bara skriver att det är en skittråd och på så sätt matar på tråden och de som hugger direkt....
                  så var sin tråd längst upp igen, för ett par minuter iaf.
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av freddi36
                    Good! Det är så vi vill ha det!
                    Japp, jag förstår att det varit ett långt, segdraget tjôtande om vad som hänt runt omkring själva stugan (och så mycket akvaristiska inlägg har det ju inte blivit från min sida på sistone), men det skall ändras i sinom tid.

                    Men, det faktum att det donats "lite runt-i-kring" stugan är ju, så att säga, en upptakt till något, förhoppningsvis, riktigt spännande och kul!
                    Bifogade filer

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Ah, vi kan göra ett inlägg i denna tråden var gång så kanske vi snart får ett annat fokus på Zoopet...
                      Jag vägrar skriva i den tråden, och det lustiga är att folk bara skriver att det är en skittråd och på så sätt matar på tråden och de som hugger direkt....
                      så var sin tråd längst upp igen, för ett par minuter iaf.
                      Jappsydaisy, Brother! (ang. inl. 5540).

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Härligt med lite akvariebilder
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          Härligt med lite akvariebilder
                          I den ena kuben går fyra D. filamentosus-honor, och i den andra går en D. f.-hane... Det blir inte bra om jag släpper ihop dessa - ja, det kanske blir någon lek eller så, men det är bättre att de får gå avskilt tills vidare - men sedan så..!

                          Kommentar

                          • freddi36
                            • December 2010
                            • 2882

                            Jag har aldrig lyckats med winderlöv java, behöver dom något speciellt? Skulle passa bra i min kommande svartvattenbiotop

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Sen kommer de ha så mycket space att de inte hittar varandra
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Och mina funderingar går vidare med ditt gamla 540...
                                Småfisk och räkor i ett såpass stort kar hade varit fräckt, och mycket växter. Ett stort gäng Rubintetra på kanske 100 och ett par sorters Rubintetra ihop med orange sakuraräkor...
                                Detta blir jag troligen ensam med, vad jag vet.
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...