Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av gullefjun
    Trist, att hanen blev till mat.

    //Inger
    Jo, men han fick ju gotta sig lite innan iallafall! Det blir bättre för dom senare, när de får gå i ett kar där det tar några timmar för dom att hitta varandra mellan lekarna!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Harrejävvlar - jag har ju suttit här och slösat bort dyrbar tid i ett par timmar nu, till inga nytta! Nä, nu skall det stekas god, ekologisk entrecote - göras en makalös potaisgratin med masor av riktigt smör, grädde och vitlök - och så skall det öppnas en redig Kicki-festis!
      God Kväll kära zoopet-vänner! Vi ses och hörs en annan dag, kväll eller whatever!

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Ha, jag tror nog att du kollar in i natt efter festisen börjat göra sin verkan...Kanske vi hörs då!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Nä, nu skall det stekas god, ekologisk entrecote - göras en makalös potaisgratin med masor av riktigt smör, grädde och vitlök - och så skall det öppnas en redig Kicki-festis!
          God Kväll kära zoopet-vänner! Vi ses och hörs en annan dag, kväll eller whatever!
          Så gott det låter

          Mats, gillar dina långa härliga inlägg coh det är förbaskat roligt när du tittar in och skriver lite på nattkröken när det blivit lite innan för västen
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • ApeviaX
            • December 2005
            • 1531

            Akvariestugan

            Jaha, titt vilka härliga små klipp man fick avnjuta tillsammans med ölen som står upphälld. Detta efter dagens dundermåltid med potatisgratäng, fläskfilé och trattkantarellsås

            Hur som, kul med lite rörelse, och till dess att du har mer om fortsatta projekt att visa så är kuberna nog så intressanta de med, bara ditt härliga sätt att skriva.

            Ha det nu allihop
            ApeviaX
            Archocentrus multispinosus
            "Vattensamlingen"
            X-Aquatic

            Kommentar

            • ApeviaX
              • December 2005
              • 1531

              Akvariestugan

              Jaha, titt vilka härliga små klipp man fick avnjuta tillsammans med ölen som står upphälld. Detta efter dagens dundermåltid med potatisgratäng, fläskfilé och trattkantarellsås

              Hur som, kul med lite rörelse, och till dess att du har mer om fortsatta projekt att visa så är kuberna nog så intressanta de med, bara ditt härliga sätt att skriva.

              Ha det nu allihop
              ApeviaX
              Archocentrus multispinosus
              "Vattensamlingen"
              X-Aquatic

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av ApeviaX
                Jaha, titt vilka härliga små klipp man fick avnjuta tillsammans med ölen som står upphälld. Detta efter dagens dundermåltid med potatisgratäng, fläskfilé och trattkantarellsås

                Hur som, kul med lite rörelse, och till dess att du har mer om fortsatta projekt att visa så är kuberna nog så intressanta de med, bara ditt härliga sätt att skriva.

                Ha det nu allihop
                Fasen, vilket skönt dubbelinlägg där Ape - och det var ju ändå typ 20 minuter emellan - storartat skulle jag vilja säga!
                Och vi får inte glömma att att denna tråd, just nu, är stendöd och därför kan vi kosta på oss att skaka på huvudet och flabba en stund - åt "allt".
                Nu blir det ett lååångt uppehåll från min sida här i "Stugtråden" (som om det spelade någon roll...) och jag återkommer i denna tråd när grejerna är klara! Den nya "stocken" här på Zoopet kommer att undra; "vaddå, stuga... liksom...? Det är ju en gammal farbror, för fan - sådana as kan väl inte ha akvarium... och gubbjäveln har säkert vatten och såna grejer i karen opckså... kanske till och med fisk..?"

                Det är vackert så!

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Akvariestugan

                  Om du nu tvunget ska sluta skriva i den här tråden, vilket jag tycker är jättetrist, skulle jag känna stor glädje om du kunde ha en annan akvaristisk/filosofisk hörna.

                  För mig som inte hängt med från start har symbolen Stugan mer fått betydelsen av en virtuell plats att liksom slå sig ner och dela tankar. Lite som akvaristiskt fik eller så. När jag läser era dialoger, ni som känt varandra länge blir det som att slå sig ned vid ett bord, ta en kopp kaffe. Samtalet vid bordet pågår redan. Efter ett tag kan man som nykomling hoppa in med en kommentar och efter ett tag är man, utan att man tänkt på det, en del i gemenskapen och samtalet.

                  När sådana trådar läggs ner (Inger ville ju tidigare lägga ner sin tråd) blir det ett fattigare forum helt enkelt. Men respekterar förstås det du säger.

                  Tycker Zoopet blomstrar som mest när folk vågar släppa in oss andra i hur de tänker och reagerar. Akvarier med allt vad det innebär skapar ju ofta en smått filosofisk vibb i hemmet. Tror det också öppnar mentala dörrar i oss för andra mera komplexa frågor.

                  Så det var trevligt att sitta här och lyssna på dig och er andra över en kopp kaffe i en behaglig liten virtuell stuga någonstans i cyberrymden. Mycket trevligt.

                  Jag tycker ibland ni som varit med ett tag grovt underskatttar värdet i era iakttagelser. Detta sista är menat som en mycket stor komplimang, inte kritik.

                  Då får man börja leta efter ett nytt fik....
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Fik, var en bra liknelse Bluewing.
                    Fast Mats tänker inte stänga fiket - utan bara göra ett litet uppehåll under pågående "ombyggnad". Om jag "känner" honom rätt, kommer han att börja lägga upp bilder så fort stugbygget påbörjas, så vi får följa allt från start.
                    Under tiden får vi tjöta i den här tråden - så hålls den igång ändå.

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Akvariestugan

                      Ok då missförstod jag. Då tar jag en kopp till igen, tack.
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Och jag serverar den gärna!
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Nää, inte sluta - bara göra uppehåll!
                          Jag har lång väg att gå innan det nya karet är på plats i stugan, och det är inte så kul att bara lägga in filmer på 50-kuberna (förra sidan) - där häder det ju inte heller så mycket...
                          Så fortsätt att fika, Bluewing - så skall jag bulla upp med goa grejer längre fram!

                          Kommentar

                          • ApeviaX
                            • December 2005
                            • 1531

                            Akvariestugan

                            Hahaha, fanken dumma teflon. Fick inte in mitt inlägg, så jag kopierade texten och tänkte att jag försöker senare. Uppenbarligen var det bara fördröjning på första gången. Haha, får redigera i datorn. Teflonen och Tapatalk har ingen direkt radera funktion.

                            Gillar även jag Bluewings liknelse vid ett fik. Och nu ska jag ta en sen frukost i detta eminenta akvarielista fik
                            ApeviaX
                            Archocentrus multispinosus
                            "Vattensamlingen"
                            X-Aquatic

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              För mig blev det frukostläsning, uppskattades mycket
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Och jag sitter på skithuset...
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...