Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av freddi36
    Tack så väldigt mycket för den filmen! En av dom bästa på länge
    Gôtt!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Denna filmen var underbar skönt att vila ögonen på efter arbetsdag.
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Akvariestugan

        Intressant! Snyggt! Härligt att få se växter lyftas fram i sin naturliga biotop.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • 127bubbel
          • March 2007
          • 1133

          Härlig film att se Mats! Alltid lika kul att se filmer från SA, även om mitt stora intresse ligger på tanganyika delen just nu spec Troffar.

          MVH/Freddan

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Naaww... det är ändå för gulligt. Fasen, jag tycker att Platy är ena riktigt sköna figurer. I den ena 50-kuben som står och skräpar här nere i källaren satte jag in några Platys för att "få lite liv i luckan"...
            Jag matar och byter vatten - tittar till den vildfångade gruppen med "brädor" någon gång då och då, men har egentligen inte tänkt på Platy-pajasarna. Idag såg jag åtminstone två olika (i ålder) kullar med platyyngel - kan kanske vara upp emot 20-25 stycken. Den här truppen skall få bli startfisk i det kommande karet i stugan - plus allt annat som fortfarande lever i kuberna, när den dagen infinner sig!
            Bifogade filer

            Kommentar

            • Mathias Nilsson
              • July 2011
              • 6552

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Naaww... det är ändå för gulligt. Fasen, jag tycker att Platy är ena riktigt sköna figurer. I den ena 50-kuben som står och skräpar här nere i källaren satte jag in några Platys för att "få lite liv i luckan"...
              Jag matar och byter vatten - tittar till den vildfångade gruppen med "brädor" någon gång då och då, men har egentligen inte tänkt på Platy-pajasarna. Idag såg jag åtminstone två olika (i ålder) kullar med platyyngel - kan kanske vara upp emot 20-25 stycken. Den här truppen skall få bli startfisk i det kommande karet i stugan - plus allt annat som fortfarande lever i kuberna, när den dagen infinner sig!
              Det här med levandefödare är allt rätt roligt ändå. Jag har varit lite skeptisk innan men de växer hos mig. Det är ordentligt med rörelse och de är trevliga i färgerna.

              Jag lade ju ner nanot som jag körde som hightech, det var ett jäkla pillande och ansande i den lilla burken och efter ett par rediga algboomar hamnade det på balkongen. En dag frågade Emilia om jag hade tänkt att göra något med akvariet eller om det skulle stå där resten av året. Det slutade med att hon drog igång det och på eget bevåg så plockade hon hem ett gäng Guppy. Nu är det många Guppy och jag får flytta dem mellan karen allt eftersom, de ska ju inte bo allt för trångt liksom

              En bild på hennes första akvarium bjuder jag på, jag är mycket stolt! (hoppas att det är ok)

              Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0439.jpg
Visningar: 1
Storlek: 77,9 KB
ID: 2143265Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0432.jpg
Visningar: 1
Storlek: 75,8 KB
ID: 2143266
              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                Det här med levandefödare är allt rätt roligt ändå. Jag har varit lite skeptisk innan men de växer hos mig. Det är ordentligt med rörelse och de är trevliga i färgerna.

                Jag lade ju ner nanot som jag körde som hightech, det var ett jäkla pillande och ansande i den lilla burken och efter ett par rediga algboomar hamnade det på balkongen. En dag frågade Emilia om jag hade tänkt att göra något med akvariet eller om det skulle stå där resten av året. Det slutade med att hon drog igång det och på eget bevåg så plockade hon hem ett gäng Guppy. Nu är det många Guppy och jag får flytta dem mellan karen allt eftersom, de ska ju inte bo allt för trångt liksom

                En bild på hennes första akvarium bjuder jag på, jag är mycket stolt! (hoppas att det är ok)

                [ATTACH=CONFIG]56550[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]56551[/ATTACH]
                Det är väl klart att det är ok - fattas bara! Mycket tjusigt!
                Ungfödare är kul - de blir hela tiden fler, och så är de fina!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  En av Dicrossus filamentosus-honorna har börjat regera riktigt ettrigt nu. Hon har en liten plätt i karet som hon cirklar runt kring - och hon är redigt revirsur.

                  Lite bilder och filmer på henne och gobben!





                  Bifogade filer

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Jag kan nog gissa vad hon har där!
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Jag kan nog gissa vad hon har där!
                      Jag har inte sett någon lek... ännu - men om hon har något, så är det iallafall ett litet revir som hon inte tänker släppa!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Jag har inte sett någon lek... ännu - men om hon har något, så är det iallafall ett litet revir som hon inte tänker släppa!
                        Det skulle inte förvåna mig det minsta Mats, om du får lek å bebbar på dessa ...också.
                        Kul med lite uppdatering i "stugtråden".

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av gullefjun
                          Det skulle inte förvåna mig det minsta Mats, om du får lek å bebbar på dessa ...också.
                          Kul med lite uppdatering i "stugtråden".

                          //Inger
                          Nej, det skulle egentligen inte förvåna mig heller, faktiskt... Jag filmade lite mer igår, och det är en hona till som har börjat muta revir.
                          Får se när jag hinner att lägga upp den filmen - har lite annat att göra idag och ikväll. Men, filmen kommer framgent - kul, va?

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Det som jag sett den senaste tiden med dia filmer, är att folk frågar efter något specifikt och vipps, så har Maats en liten film på just detta. Själv är jag jäkligt dålig på att spara bilder och hålla isär dem...så det är bara att fortsätta filmbomba oss, det uppskattas!
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Det som jag sett den senaste tiden med dia filmer, är att folk frågar efter något specifikt och vipps, så har Maats en liten film på just detta. Själv är jag jäkligt dålig på att spara bilder och hålla isär dem...så det är bara att fortsätta filmbomba oss, det uppskattas!
                              Ja, det är riktigt pajascrazy vad mycket bilder och filmer det har blivit de senaste åren. Jag köpte en liten kompakt digitalkamera för några år sedan, men bytte snabbt till en bättre som går att filma HD med. Tänk om man haft en sådan kamera under tidigare år..?

                              Ibland ploppar det upp någon intressant tråd, som kan handla om akvarium, fiskar och sådana grejer här på forumet- och då brukar det, lite titt som tätt, hända att man har en bild eller film som är hyfsat relevant. Kameran står alltid i högsta hugg vid karen!

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Instämmer med Anders.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...