Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Faltaren
    • July 2005
    • 1453

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Visst, vem gillar inte ett 1 200-liters? Jag gör det verkligen och, som sagt, det beror ju alldeles på var man skall ha karet!
    Jag var ju ytterst glad och nöjd med mitt 960-L. som jag hade förut - och skulle mer än gärna haft kvar det!
    Jag tror nog Kjelle kommer att ligga på topp länge till!

    Jag har varit sugen på jordätare länge så lär bli altifrons eller proximus kanske. Och lite annat. Vad tankarna spinner iväg...
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2174459

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Fränt! Ja, dom kan gå med ynglen ganska länge faktiskt, men de decimeras så klart efter hand.
      Aha, ja, "på andra sidan" har man en del filmer och bilder på artbeskrivningarna!
      Jo, och det är ju lite tråkigt. Som sagt, när jag blir av med de sista blåciklidungarna i kuben, så tänkte jag försöka sätta flaggparet till lek där. Har fött upp ett litet gäng scalarer i den innan
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        När var det kåken skulle dräneras, Mats? Börjar få lite akvariestugabstinens känner jag....
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av ansjo
          När var det kåken skulle dräneras, Mats? Börjar få lite akvariestugabstinens känner jag....
          I månadsskiftet oktober/november. Kom bara hit så skall du få så mycket stug-fika och så många akvarier du bara behöver - de ligger på backen här utanför nu...

          Kommentar

          • vinbok
            • November 2011
            • 147

            Tänkte du skulle få lite inspiration på vilken nivå du ska lägga dig på nu när du startar upp i stugan igen, hoppas du har byggt den lagom stor bara.

            A series of short documentary films featuring the creation of giant Nature Aquarium layouts by Takashi Amano, exhibited inside Sumida Aquarium in Tokyo Sky T...

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av vinbok
              Tänkte du skulle få lite inspiration på vilken nivå du ska lägga dig på nu när du startar upp i stugan igen, hoppas du har byggt den lagom stor bara.

              http://www.youtube.com/watch?v=OpXli4pFqMU

              Yes, Vinbok! Jag har kollat på denna film ett antal gånger!
              Han har ungefär 11 000-liter i det karet... Och det är verkligen en källa till inspiration... Men, jag är inte så triggad på hans "japanska" scapeinredningar - det är lite för mycket "bild" för min smak, eller rättare sagt; det är för mycket tillrättalagd "budget" och räddhågsna medarbetare som gör som "mästaren" säger.
              Jag dissar inte på något sätt Amanos inredningskunskaper - men dessa har "bonzai-egenskaper" som jag tycker är en aning skitnödiga och som går att göra mycket snyggare (faktiskt) utan att bländas av det "Japanska undret". Det Amano gör är enbart en konstform, och egentligen inte akvariehållande i någon större utsträckning - vackert förvisso, men meningslöst i det långa loppet.
              Senast redigerad av Mats Bryzell; 12 September 2012, 17:09.

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                I månadsskiftet oktober/november. Kom bara hit så skall du få så mycket stug-fika och så många akvarier du bara behöver - de ligger på backen här utanför nu...
                Jepp, men det var ju någon som skulle på möte igår.
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Jepp, men det var ju någon som skulle på möte igår.
                  Men... idag då..?

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Jag trodde du tog den lediga dagen igår...fan med!
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • vinbok
                      • November 2011
                      • 147

                      Jo håller med dig det han gör är snyggt men är ju som att skaffa sig en victoriansk trädgård och sköta den perfekt: Är sjäv mer för rena biotop akvarium.
                      Men tänkt dig en SA i det karet eller varför inte malawi.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Jag trodde du tog den lediga dagen igår...fan med!
                        Nädu, igår satt jag inlåst i Bollebyggd - eller hur det nu stavas - halva dagen. Idag har jag inte gjort annat än tagit foton på Platys och orerat om "Amanos egentliga akvarie-inrednings-kunskaper"... Du skulle ju varit här idag... eller?

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Jo, så är det! Iofs är frugan på inköpsresa i Tyskland, men det hade säkert gått att lösa ändå...Eller så hade du kunnat komma hit och hjälpa mig gjuta staketstolpar på kolonin, jag har utökat mina domäner nu.
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Jo, så är det! Iofs är frugan på inköpsresa i Tyskland, men det hade säkert gått att lösa ändå...Eller så hade du kunnat komma hit och hjälpa mig gjuta staketstolpar på kolonin, jag har utökat mina domäner nu.
                            Jamen det vet du ju - jag bygger gärna om hela Varberg om det så krävs - bara du får in; "ställningar med 100-liters-kar, och 540-baljor en masse - plus en massa annat" i din kåk... När...

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              ..Eller så hade du kunnat komma hit och hjälpa mig gjuta staketstolpar på kolonin, jag har utökat mina domäner nu.
                              Har du blitt storbonde? trevligt med lite större "trädgård"
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • karrokaja
                                • March 2006
                                • 5388

                                Men han slår inte mej på storbonde-fronten
                                Klicka på bilden för större version

Namn: P1150375.jpg
Visningar: 1
Storlek: 142,3 KB
ID: 2142691Klicka på bilden för större version

Namn: P1150346.jpg
Visningar: 1
Storlek: 182,1 KB
ID: 2142692
                                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                                Kommentar

                                Arbetssätt...