Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av karrokaja
    Hehe!
    Tackar som frågar. lite halvrutten på zoopetfronten.
    Akvariemässigt över huvudtaget faktiskt - skyller på traumatisk uppväxt eller nåt.
    Man kommer väl igång igen. imorrn kanske... 2 veckor, ett år, kanske 10 år - who knows!
    Men annars är det bra här

    Jag har ju inte följt några av dina planer alls och att ta igen allt som skrivits i denna tråden under de senaste månaderna är som att läsa bibeln på en dag
    Får man fråga vad planen är, eller är du trött på att svara på den frågan? (kan gissa att du fått den ett 1000-tal gånger)

    Jodå, jag har gaggat en del några sidor bakåt i tråden. To cut a long story short; Jag har tömt stugan på kar, den står nu tom. Där hade jag planerat ett nytt kar, modell större. Men, så kom en liten "dränering-av-kåk-mojäng" smygandes och jag får skjuta på akvarieplanerna några månader - ungefär så!
    Men, sedan jävlar skall det bli grejer!

    Kommentar

    • karrokaja
      • March 2006
      • 5388

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Jodå, jag har gaggat en del några sidor bakåt i tråden. To cut a long story short; Jag har tömt stugan på kar, den står nu tom. Där hade jag planerat ett nytt kar, modell större. Men, så kom en liten "dränering-av-kåk-mojäng" smygandes och jag får skjuta på akvarieplanerna några månader - ungefär så!
      Men, sedan jävlar skall det bli grejer!
      Aha, ok. Men det är väl ungefär det som jag snappat upp.
      Trodde det var en massa "annat" tjafs som gnagde.
      Men det är "bara" dränering av kåken
      Det ska ju också göras, vårda smultronstället liksom

      Själv försöker jag fortfarande bli av med mitt jätte kar.
      Försökte med det i våras typ... men inte en jävel vill ju köpa mastodont-kar på sommarn
      Så jag väntar tills hösten checkar in på allvar och så försöker jag igen
      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

      Kommentar

      • gonzo44
        • October 2007
        • 2770

        just nu ÄLSKAR jag min fru oerhört mycket mer än mycke mycke innan. vi har kommit överens om vad det ska bli av med garaget som vi byggt igen infarten till för att vi inte kom ner med bilen på vintern......
        det kommer bli någon typ av akvarierum kanske kan bli odling igen till och med..
        det kommer en tråd om det i framtiden iallafall först så är det lite små pill med huset som ska bli färdigt först... någon som känner en snickare som är så snabb att blixten inte hinner med hehehe nä det får jag nog fixa själv bäst att lägga på ett par kol.. fast det är klart tråden kan ju starta nu med lite bilder på hur det ser ut i rummet nu.. storleken på rummet är i alla fall 3200*6200 och en takhöjd på 2200mm så det är inte så litet det går att få plats med mååååånga kar på hyllor längs med väggarna och i mitten..... ja ja vi får se hur det blir mycke ideer snurrar i huvudet nu på hur det ska planeras... hälsninga från en lycklig man /Ulrik
        Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Jamen, se där Ulrik! Det var väl fina nyheter! Då får man se fram emot en ny härlig projekttråd, med andra ord!

          Kommentar

          • gonzo44
            • October 2007
            • 2770

            Japp... visst bästa nyheten det kommer bli tråd om det givet vis, men jag vet inte riktigt än vad det kommer bli av det men det ska bli kul när det drar igång..
            Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

            Kommentar

            • KristianE
              • April 2012
              • 1443

              Upprörande av Karrokaja att suktas med att eventuellt ha ett stort kar till salu i närheten och sen ha fullt i PM inkorgen.
              Väldigt upprörande...
              //Kristian
              Följ mitt 1440l SA projekt på
              http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Jahapp! Tillbaka till lite nostalgi igen. EBJD är något jag kan tänka mig i någon möjlig tank framöver - inte i det kommende storprojektet dock, men i något 720, eller liknande.

                Kommentar

                • gonzo44
                  • October 2007
                  • 2770

                  Dedär är en snygg fisk, dom hade på DM här för 3år sedan skulle jag tro hade jag inte haft Malawi i mitt 720då så hade de följt med ett par eller två hem... prislappen hade satt stopp för fler just då iallafall..
                  Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ulrik, ditt hörnkar skulle ju bli perfekt för en grupp med blandade EBJD och vanliga JD. Bara att rensa ur lite och i med lite stock och sten!

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Jäkla Mats, dina porrfilmer på snäckskalslekare var inte bra...kanske man ska offra ett räkakvarium?
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Jäkla Mats, dina porrfilmer på snäckskalslekare var inte bra...kanske man ska offra ett räkakvarium?
                        Ahaaah! Du såg filmerna i Pias tråd - trodde de filmerna var dödsdömda på zoopet!
                        Klart som ölpiss skall du ha ett gäng sådana - och du vet att jag bosätter mig i Varberg en tid, både när du drar igång troffekaret och eventuellt snäckpajasar i nån annan burk!



                        Edit; glömde ett "n" på ett ställe... viktigt, viktigt...
                        Senast redigerad av Mats Bryzell; 29 August 2012, 23:30.

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Mina funderingar är att köra igång ett snäckkar nu, och sedan flytta dessa djupingar när det blir dags.
                          En annan grej, ska göra iordning jobbkaret och funderar på att köra T-ciklider där med...
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Mina funderingar är att köra igång ett snäckkar nu, och sedan flytta dessa djupingar när det blir dags.
                            En annan grej, ska göra iordning jobbkaret och funderar på att köra T-ciklider där med...
                            Ang. jobbkaret! Jag har en superidé som vi tar via PM!

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Ursprungligen postat av mats bryzell
                              ang. Jobbkaret! Jag har en superidé som vi tar via pm!
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ja, Anders, kör igång ett skönt snäckskalslekar-kar (det sköter sig självt - hur enkelt som helst) så kan du flytta över dom till troffeburken senare när du fått hem 540-baljan (fan, vad skönt att bli av med det karet nu - snart står det utomhus...)!
                                Jag tror jag anar hur du vill inreda troffekaret - och med de idéerna blir det en "bit kaka" att sätta ner en grupp snäckskalslekare med utomordentligt resultat - beliv jo mi!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...