Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Jaså, ni gillar borellihanen - jo, han är en av mina favoriter också! Sätter in några favoritbilder i repris (dessa har ni sett förr).

    11 787 bilder är det just nu.

    Jag får nog bygga ett pentry till Ansjo, i stugan!
    Bifogade filer

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Nu får du sluta med dina diskusbilder Mats.
      Fast jag har ju ett gäng med scalarer nu - men jag måste erkänna (fast dom också är fina), att diskusen kommer alltid, att ligga mig varmt om hjärtat.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Så är det ofta, en gång diskus så vill man ofta ha dem igen...
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Japp - sen kommer man bara ihåg dom negativa sidorna - tyvärr var dom en hel drös på slutet.

          Man kan även se det som en utmaning - typ, att det man vill ha...funkar inte alltid i ens kar - fast man kan kanske testa igen...

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av gullefjun
            Nu får du sluta med dina diskusbilder Mats.
            Fast jag har ju ett gäng med scalarer nu - men jag måste erkänna (fast dom också är fina), att diskusen kommer alltid, att ligga mig varmt om hjärtat.
            //Inger
            Ursprungligen postat av ansjo
            Så är det ofta, en gång diskus så vill man ofta ha dem igen...
            Japp! Discusar återvänder man allt som oftast till - ett gift, så att säga.
            Inger, dina scalarer är toppenfina!
            Jag får väl läska med lite vanliga, hederliga Scalarer då...
            (och ett par discusbilder också... bara därför...)
            Bifogade filer

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Vilka bilder...så fina.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av gullefjun
                Vilka bilder...så fina.

                //Inger
                Ah... det är sketbilder som legat i träda, men de funkar på nåt sätt ändå! Tack skall du ha Inger!

                (till nytillkomna tittare; det finns lite bilder på förra sidan, om intresse finnes.)

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Ah... det är sketbilder som legat i träda, men de funkar på nåt sätt ändå! Tack skall du ha Inger!

                  (till nytillkomna tittare; det finns lite bilder på förra sidan, om intresse finnes.)
                  Ja, jag har sett bilderna förrut - men som du säger, funkar dom än.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Karl Holm
                    • November 2011
                    • 223

                    Sv: Akvariestugan

                    Vilka magnifika discus du visade upp ett par sidor tillbaka, Mats! Den tidigare ägaren till min discuskub måste ha, med all rätt, inspirerats av dig. Den innehåller ett par av både de orangea och blåskimrande sorterna. Blir dock lite avundsjuk när jag ser exemplaren du haft, otroligt fina. Mina har dessvärre inte fått lika mycket kärlek från sin förra ägare under tillväxtperioden och ser ut därefter. Men när man ser dina bilder, eller för den delen läser dina långa utsvävningar, så får man alltid inspiration och hopp för ens akvaristiska framtid. Det finns så otroligt mycket att se, läsa, pröva, misslyckas, lära och lyckas med inom den här hobbyn och du levererar alltid med nya och spännande exempel på hur bra det kan bli.

                    Det jag försöker vädra ut med det här inlägget är min uppskattning för den här tråden och den bottenlösa brunn av inspiration du utgör på det här forumet. Du antyder emellanåt, alltför ödmjukt, att det inte är någon som bryr sig om eller orkar med dina långa, fina inlägg. Jodu, här finns åtminstone en kotte som lyssnar, och jag är säker på att många, många fler följer det du gör och skriver med lika stort intresse, även om vi inte alltid är särskilt duktiga på att ge oss tillkänna och ge dig den cred du förtjänar för ditt akvaristiska arbete. Stort tack, hursomhelst, för allt du levererar så frikostigt till oss på Zoopet! Du lyfter akvaristiken för oss alla!

                    Nu hoppas vi att dräneringen går fort och smidigt så att du kan ta dig an nästa projekt (som låter väldigt spännande!). Framtills dess får du mer än gärna fortsätta kontemplera och begrunda dina tidigare bedrifter med oss andra, så kanske du inser och lär dig något du missat medan vi andra frossar i din kunskap och dina bilder. ;-)

                    Ha det gott, Mats!

                    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Karl Holm
                      Vilka magnifika discus du visade upp ett par sidor tillbaka, Mats! Den tidigare ägaren till min discuskub måste ha, med all rätt, inspirerats av dig. Den innehåller ett par av både de orangea och blåskimrande sorterna. Blir dock lite avundsjuk när jag ser exemplaren du haft, otroligt fina. Mina har dessvärre inte fått lika mycket kärlek från sin förra ägare under tillväxtperioden och ser ut därefter. Men när man ser dina bilder, eller för den delen läser dina långa utsvävningar, så får man alltid inspiration och hopp för ens akvaristiska framtid. Det finns så otroligt mycket att se, läsa, pröva, misslyckas, lära och lyckas med inom den här hobbyn och du levererar alltid med nya och spännande exempel på hur bra det kan bli.

                      Det jag försöker vädra ut med det här inlägget är min uppskattning för den här tråden och den bottenlösa brunn av inspiration du utgör på det här forumet. Du antyder emellanåt, alltför ödmjukt, att det inte är någon som bryr sig om eller orkar med dina långa, fina inlägg. Jodu, här finns åtminstone en kotte som lyssnar, och jag är säker på att många, många fler följer det du gör och skriver med lika stort intresse, även om vi inte alltid är särskilt duktiga på att ge oss tillkänna och ge dig den cred du förtjänar för ditt akvaristiska arbete. Stort tack, hursomhelst, för allt du levererar så frikostigt till oss på Zoopet! Du lyfter akvaristiken för oss alla!

                      Nu hoppas vi att dräneringen går fort och smidigt så att du kan ta dig an nästa projekt (som låter väldigt spännande!). Framtills dess får du mer än gärna fortsätta kontemplera och begrunda dina tidigare bedrifter med oss andra, så kanske du inser och lär dig något du missat medan vi andra frossar i din kunskap och dina bilder. ;-)

                      Ha det gott, Mats!

                      Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
                      Karl... Jag vet inte vad jag skall säga (eller svara) när jag läser ditt inlägg... mer än att jag känner mig mjuk inombords och blir glad över att du känner någon form av "tillhörighet" i tråden.
                      Det låter ju pretentiöst av mig - men jag blir glad och liksom upprymd, när människor finner nöje och, kanske nytta, av de grejer jag förmedlar här i tråden - och jag tackar ödmjukt för detta!
                      Nu är det ju på det viset att jag egentligen inte har någonting övehuvudtaget att komma med - utan kör på "gamla meriter", såsom bilder och filmer, som jag upprepar in absurdum - men det kan kanske var lite kul, trots allt..?

                      Jag tackar för ditt inlägg - och lovar att komma tillbaka med "glorious things", inom kort - Sanna mina ord!

                      Kommentar

                      • 127bubbel
                        • March 2007
                        • 1133

                        Vad tråkigt att det krånglat så för dig Mats, men känner jag dig rätt så kommer du alltid tillbaka. Har vi tur så har jag ett gäng F1 Ap.Baenschi om ett tag, som du kanske vill små pilla lite med så länge.

                        MVH/Freddan

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av 127bubbel
                          Vad tråkigt att det krånglat så för dig Mats, men känner jag dig rätt så kommer du alltid tillbaka. Har vi tur så har jag ett gäng F1 Ap.Baenschi om ett tag, som du kanske vill små pilla lite med så länge.

                          MVH/Freddan
                          Ja, nu har jag liksom kommit förbi det trista och är mer taggad än någonsin - skall bara göra skitjobbet först, sedan så!
                          Vi kan kolla in dina baenschi - och om du har några senare när jag är klar med akvariebyggandet - kan ta lite tid dock!

                          Kommentar

                          • karrokaja
                            • March 2006
                            • 5388

                            jävla fräscha nostalgi-bilder på förra sidan!!
                            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av karrokaja
                              jävla fräscha nostalgi-bilder på förra sidan!!
                              Halloj Karro! Det var ju inte igår precis - hur är läget?
                              Ja, det är ljuva minnen - och så är det ju inte så mycket stugverkstad just nu, så lite nostalgi har det blivit, ett tag!
                              Men, inom en inte allt för avlägsen framtid skall det allt bli lite nytt godis att spana på!

                              Kommentar

                              • karrokaja
                                • March 2006
                                • 5388

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Halloj Karro! Det var ju inte igår precis - hur är läget?
                                Ja, det är ljuva minnen - och så är det ju inte så mycket stugverkstad just nu, så lite nostalgi har det blivit, ett tag!
                                Men, inom en inte allt för avlägsen framtid skall det allt bli lite nytt godis att spana på!
                                Hehe!
                                Tackar som frågar. lite halvrutten på zoopetfronten.
                                Akvariemässigt över huvudtaget faktiskt - skyller på traumatisk uppväxt eller nåt.
                                Man kommer väl igång igen. imorrn kanske... 2 veckor, ett år, kanske 10 år - who knows!
                                Men annars är det bra här

                                Jag har ju inte följt några av dina planer alls och att ta igen allt som skrivits i denna tråden under de senaste månaderna är som att läsa bibeln på en dag
                                Får man fråga vad planen är, eller är du trött på att svara på den frågan? (kan gissa att du fått den ett 1000-tal gånger)

                                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                                Kommentar

                                Arbetssätt...