Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av 127bubbel
    Ja, det börjar bli bra fart på dom redan.

    MVH/freddan
    Ta fasta på detta nu, Ansjo!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Ja, och du kommer väl ihåg vilken troffe-fest jag hade i 960-karet - med Freddans yngel - som blev hur mäktiga som helst.
      Kolla Freddans tråd nu och se de juveler som finns där!
      Jepp, nog kommer jag ihåg det. Och just troffa rär en historia i sig, jag kommer ihpg för en 25 år sedan när de i princip bara gick att hitta VF och kostade multum. Kanske inte mitt högsta intresse, men en i klubben hade ett stort kar inbyggt i väggen och just troffar, T.moorii om jag inte minns fel. Det var en mäktig syn.
      Vilken sort jag troligen kommer att köra på vete gudarna, men det blir kanske bara en tillfällighet då det finns så mycket som är snyggt...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Freddan, se nu för bövelen till att bli guldis så man får se bilderna direkt i tråden...
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av 127bubbel
          Och fler troffe-fester kommer det bli framöver. Måste ju få in lite bilder på dom nyinköpta black pemba-gruppen också

          MVH/Freddan
          Anders - du hajar?

          Kommentar

          • VisualDarkness
            • February 2010
            • 7417

            Vill du skaffa dig ett par Gupp...y....jag menar.....Altos så vet du var de finns på tillväxt.
            180l Sällskap:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
            60l Asien:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

            Kommentar

            • 127bubbel
              • March 2007
              • 1133

              Ja, troffar är en dyr sak att ha hemma, men värt pengarna. Har ju 3 grupper hemma just nu, men kommit ganska lindrigt undan då jag sammanlagt lagt ut 2500 kr.

              MVH/Freddan

              Ursprungligen postat av ansjo
              Jepp, nog kommer jag ihåg det. Och just troffa rär en historia i sig, jag kommer ihpg för en 25 år sedan när de i princip bara gick att hitta VF och kostade multum. Kanske inte mitt högsta intresse, men en i klubben hade ett stort kar inbyggt i väggen och just troffar, T.moorii om jag inte minns fel. Det var en mäktig syn.
              Vilken sort jag troligen kommer att köra på vete gudarna, men det blir kanske bara en tillfällighet då det finns så mycket som är snyggt...

              Kommentar

              • 127bubbel
                • March 2007
                • 1133

                Ja, det är nästan dags för det nu när man varit medlem i 5 år här på zoopet, hjälp vad tiden går

                MVH/Freddan


                Ursprungligen postat av ansjo
                Freddan, se nu för bövelen till att bli guldis så man får se bilderna direkt i tråden...

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Jag funderar på en bra grupp på ett 30-tal individer, och en önskan är även att det skulle funka med ett gäng snäckskalslekare med. Altos är tveksamt i detta läget, trots att de är jäkligt fräna!
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av VisualDarkness
                    Vill du skaffa dig ett par Gupp...y....jag menar.....Altos så vet du var de finns på tillväxt.
                    Faktum är att jag hade dig som möjlig kandidat till en liten leverans! Det är dock så långt kvar tills jag har karet igång - så man vet aldrig hur läget ligger - men du "ligger risigt till" med dina yngel när det börjar hetta till!

                    (Fan jag tror nästan det blir ett T-kar i nya projektbaljan! Alltid retar det någon, typ hela zoopet, varav inte en människa kommer att vara intresserad, och bara för det - ännu roligare - även om tråden dör en stilla död!)

                    Kommentar

                    • VisualDarkness
                      • February 2010
                      • 7417

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Faktum är att jag hade dig som möjlig kandidat till en liten leverans! Det är dock så långt kvar tills jag har karet igång - så man vet aldrig hur läget ligger - men du "ligger risigt till" med dina yngel när det börjar hetta till!

                      (Fan jag tror nästan det blir ett T-kar i nya projektbaljan! Alltid retar det någon, typ hela zoopet, varav inte en människa kommer att vara intresserad, och bara för det - ännu roligare - även om tråden dör en stilla död!)
                      Det är många som drar i ynglen vill jag lova, så vill du bli poppis är nog inte en altosodling helt fel. Dock så tester det tålamodet till det yttersta och är ett ekonomiskt självmord. :P
                      180l Sällskap:
                      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                      60l Asien:
                      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Jag funderar på en bra grupp på ett 30-tal individer, och en önskan är även att det skulle funka med ett gäng snäckskalslekare med. Altos är tveksamt i detta läget, trots att de är jäkligt fräna!

                        Mmmmmhh, mhhmm och mhmm... Just precis - och det beror alldeles just exactemente på hur man inreder för detta - blås upp luftmadrassen nu bara (och hämta karhelvetet!).
                        Senast redigerad av Mats Bryzell; 10 July 2012, 00:53.

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Jepp, får göra så!
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av VisualDarkness
                            Det är många som drar i ynglen vill jag lova, så vill du bli poppis är nog inte en altosodling helt fel. Dock så tester det tålamodet till det yttersta och är ett ekonomiskt självmord. :P

                            Naaooo näää... nån odling vill jag inte ha! Jag tittade på mina N. gracilis-avkommor idag (efter nästan tre år) ute i Torslanda, och de var hur fina som helst. Nä, jag tänkte om du kanske hade fyra-sex individer klara för transport om typ ett halvår..?

                            Kommentar

                            • 127bubbel
                              • March 2007
                              • 1133

                              Altos kan nog funka ganska bra med troffar, dock så är dom ju duktiga på att ta yngel, men som sagt det beror ju på hur man inreder det som Mats säger

                              MVH/Freddan

                              Kommentar

                              • VisualDarkness
                                • February 2010
                                • 7417

                                Jag tror de "rånar" troffarna ganska bra med tanke på hur deras utfall ser ut (mina händer har även känt på huggen). Jag skulle tro att det finns yngel kvar då då ett gång är fjuttiga än och inte ells leveransklara nu. Troffar får det bli i framtiden i ett kar här med!
                                180l Sällskap:
                                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                                60l Asien:
                                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                                Kommentar

                                Arbetssätt...