Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Jo, men jag tror nog (jag vet) att de kommer att ha ynglen en försvarlig tid, och de blir inte ovänner efter att ynglen är borta.
    Discusar ja... de är ju värre än guppys... En hetsigare lekfrekvens går knappt att finna hos andra ciklider.
    Låter bra att de fortsätter hålla sams

    Hmm, tja, det skulle väl vara just blåciklider då, och zebraciklider. Och kanske scalarer. Men discusen är nog right up there
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • JLi
      • December 2004
      • 773

      Har följt med tråden litet till och från. Mycket fina bilder och filmer. Själv är jag litet nyfiken på hur det ser ut inne i stugan. Litet "översikts" bilder in i från stugan skulle sitta fint. Vore kul att få en bild över helheten. Det kan förstås hända att du redan satt ut sådana bilder men har inte hittat dem.
      h. Johan

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av JLi
        Har följt med tråden litet till och från. Mycket fina bilder och filmer. Själv är jag litet nyfiken på hur det ser ut inne i stugan. Litet "översikts" bilder in i från stugan skulle sitta fint. Vore kul att få en bild över helheten. Det kan förstås hända att du redan satt ut sådana bilder men har inte hittat dem.
        Ja, just nu är stugan i stort sett tom, men kolla inlägg nr. 2744 och 2758 på sidan 138.
        Inlägg nr. 2906 på sidan 146.
        Inlägg nr. 4260 på sidan 213.
        Bifogade filer

        Kommentar

        • JLi
          • December 2004
          • 773

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Ja, just nu är stugan i stort sett tom, men kolla inlägg nr. 2744 och 2758 på sidan 138.
          Inlägg nr. 2906 på sidan 146.
          Inlägg nr. 4260 på sidan 213.
          Tack. Borde letat bättre men det är så många sidor.
          h. Johan

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            När PiaJo hämtade Rio Mamore-paret för ett par veckor sedan blev den 50x50x50 cm-kub de gick i ledig. Så i söndags knôdde jag ner de rötter och växter som blev över från rivningen av 540-karet, i kuben. Där skall de 25 kolglödstetrorna som jag har kvar få gå. Eventuellt har jag en liten idé till - som jag återkommer till...
            Här är några bilder;
            Bifogade filer

            Kommentar

            • SCB
              • November 2011
              • 134

              Vilka toksnygga bilder. Jag sitter här och är alldeles hänförd.
              //Olof
              230 L "SA" 112 L sällskap, 60 L Sällskap och 54 L som väntar på rätt tema.

              Kommentar

              • AffeAlien
                • December 2011
                • 655

                Som vanligt hittar du "den rätta känslan" när du inreder, har själv svårt att se när jag ska ge mig eller var jag ska göra mer.

                Snyggt som attans.
                Mvh Alf

                Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Det värmer, som alltid, att höra att ni gillar grejerna! Ja, det kan nog bli riktigt tjusigt när det har satt en liten aning. I detta karet är jag nog nästan mest nöjd med ljuset som är 16 st. spotar - 8 med ett gulare ljus som ligger i bak-kant och ger slimlainen bakom en skön "solglödande" feeling - och 8 med ett något kallare sken som ligger i mitten och framkant.
                  Själva inredningen i övrigt är inte så speciell... Rötterna hamnar liksom där dom hamnar, och så får man garnera med lite grönt lite här och var - men, kul att ni diggar!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Eventuellt har jag en liten idé till - som jag återkommer till...

                    åhh, nu blir jag nyfiken i en strut igen
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      åhh, nu blir jag nyfiken i en strut igen
                      Ett par dagar till bara, så får du hoppa ur struten!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Ett par dagar till bara, så får du hoppa ur struten!
                        mmm.. spännande!
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          En liten film på kuben också!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Nu behöver du inte vara nyfiken längre, Pia!
                            Jag har haft ögonen på en liten ljuvlig grupp VF Dicrossus filamentosus, och idag fick jag hem dom, 2+3. Här är några bilder på en av hanarna.
                            Bifogade filer

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Nu behöver du inte vara nyfiken längre, Pia!
                              Jag har haft ögonen på en liten ljuvlig grupp VF Dicrossus filamentosus, och idag fick jag hem dom, 2+3. Här är några bilder på en av hanarna.
                              Så fina Mats.
                              Jag har kollat på dessa juveler i dina kar förrut. Gillar deras lite ovanliga ryckiga "simsätt" - tyvärr är mitt PH för högt, för att dom skulle trivas hos mej.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av gullefjun
                                Så fina Mats.
                                Jag har kollat på dessa juveler i dina kar förrut. Gillar deras lite ovanliga ryckiga "simsätt" - tyvärr är mitt PH för högt, för att dom skulle trivas hos mej.

                                //Inger

                                Ja, dessa är verkligen fina - men, det är inte samma som du sett tidigare, det var D. foirni - dessa som går här nu är D. filamentosus. Det är vesäntlig skillnad om man tittar på hanarnas stjärtfenor, rader med prickar, kroppsform o.s.v.
                                Men, det är lätt att se fel!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...