Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

    jädrigt tjusigt asså!
    undrar varför honans svarta prick är mycket tydligare på den ena sidan?

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Klart man gillar stuffet
      Kolglödstetrorna är fina, jag har ett stimm här hemma med
      Ursprungligen postat av karrokaja
      oh fyfan! jävl....sata...helv....FI**..!!!!
      vad snyggt!
      speciellt när du vinklar kameran lite (01:40 min i filmen) och man ser in i djupa skogen av mys.
      (misstolkning ligger bra till här)
      Ursprungligen postat av freddi36
      jädrigt tjusigt asså!
      undrar varför honans svarta prick är mycket tydligare på den ena sidan?
      Härligt Girls and Boy! Jag skall lägga upp en helkarsfilm senare!
      Jag har inte tänkt på den där svarta pricken - men hon växlar så snabbt färg hela tiden, hon har mycket att stå i!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ja... jag hade tänkt mig att vara lite suave när jag filmade och liksom glida stativet över golvet... gick sådär kan jag säga. Så det blev skakigt och eländigt, men ändå...

        Kommentar

        • MrH
          • October 2010
          • 2825

          mysig film. dom där flaggorna är för jädra fina alltså
          MrH ---> 175L SA kub

          Kommentar

          • AffeAlien
            • December 2011
            • 655

            Ett härligt kar du har till dem också, ska absolut ha flaggor i mitt 1000liter!
            Hur många tror du man kan stoppa ner tillsammans, 6-8st?
            Ditt och C90368 kar med flaggor är riktiga inspirations kar.

            Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
            Mvh Alf

            Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Kan man få prenumerera på en filmkurs.

              Mats, alla dina kvistar, som du har i dina kar - hur länge "håller" dom, innan dom måste bytas ut?
              Jag har bara haft kruttorra kvistar från al, som jag har fått plocka bort efter fjorton dagar. Det bildas en geléliknande gegga runt "knopparna" som sitter på kvistarna, som luktar skunk - så nu har jag gett upp med att ha kvistar i mina kar.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • MrH
                • October 2010
                • 2825

                Ursprungligen postat av gullefjun
                Kan man få prenumerera på en filmkurs.

                Mats, alla dina kvistar, som du har i dina kar - hur länge "håller" dom, innan dom måste bytas ut?
                Jag har bara haft kruttorra kvistar från al, som jag har fått plocka bort efter fjorton dagar. Det bildas en geléliknande gegga runt "knopparna" som sitter på kvistarna, som luktar skunk - så nu har jag gett upp med att ha kvistar i mina kar.

                //Inger

                det där som bildas runt knopparna försvinner efter ett tag, så du behöver inte plocka ur dom
                det är inget farligt som kan skada på något vis så de är inget att oroa sig för.
                brukar ta någon vecka å sen så är det borta.
                MrH ---> 175L SA kub

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av MrH
                  det där som bildas runt knopparna försvinner efter ett tag, så du behöver inte plocka ur dom
                  det är inget farligt som kan skada på något vis så de är inget att oroa sig för.
                  brukar ta någon vecka å sen så är det borta.
                  ...men, jag tycker den lukten tyder på att "inte så bra" att ha i karen.


                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • MrH
                    • October 2010
                    • 2825

                    Ursprungligen postat av gullefjun
                    ...men, jag tycker den lukten tyder på att "inte så bra" att ha i karen.


                    //Inger
                    prova med kvistar från ek eller äppelträd då. ja har inte känt någon speciell lukt i mitt kar å ja har grena från äppelträd.
                    MrH ---> 175L SA kub

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av AffeAlien
                      Ett härligt kar du har till dem också, ska absolut ha flaggor i mitt 1000liter!
                      Hur många tror du man kan stoppa ner tillsammans, 6-8st?
                      Ditt och C90368 kar med flaggor är riktiga inspirations kar.
                      Ja, flaggorna är jättefina, men de blir ganska stora. I ett 1000-litare kan du säkert ha runt sex stycken. Låt dom gå bland mycket hängande grenar, och som Maths har; massor av Valisneria!
                      Kul att du gillar grejerna Alf!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Halloj, Fjunet och H.
                        De där "klägget" försvinner efter någon vecka, precis som H säger. Jag har inte känt att detta luktar på något sätt, eller att grenarna i sig luktar. Men, helt klart får vattnet en träig "förmultningslukt", men det luktar gott och naturligt tycker jag.
                        Luktar det däremot "ruttet", skämt eller sjukt, så är det något som är galet - någon eller flera döda fiskar som ligger någonstans, överbliven mat som inte ätits upp och som ligger och surnar till - obalans i vattnet helt enkelt.

                        De hassel-, päron- och plommonträdsgrenar jag har i karen har suttit där i flera år - nu är det främst hasseln jag tänker på, har inte hunnit ha de andra träslagen i mer än sedan i somras, och de ser fortfarande fräscha ut.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Halloj, Fjunet och H.
                          De där "klägget" försvinner efter någon vecka, precis som H säger. Jag har inte känt att detta luktar på något sätt, eller att grenarna i sig luktar. Men, helt klart får vattnet en träig "förmultningslukt", men det luktar gott och naturligt tycker jag.
                          Luktar det däremot "ruttet", skämt eller sjukt, så är det något som är galet - någon eller flera döda fiskar som ligger någonstans, överbliven mat som inte ätits upp och som ligger och surnar till - obalans i vattnet helt enkelt.

                          De hassel-, päron- och plommonträdsgrenar jag har i karen har suttit där i flera år - nu är det främst hasseln jag tänker på, har inte hunnit ha de andra träslagen i mer än sedan i somras, och de ser fortfarande fräscha ut.
                          Nejdå - inga döda fiskar eller nåt sånt. Det är bara klägget på grenarna som stinker, det brukar ju bli klegg på red-more också, men det är luktfritt. Kanske måste till något "ädlare" träslag än al.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • 127bubbel
                            • March 2007
                            • 1133

                            Ser jäkligt naturtroget ut Mats. Härligt med yngel där också. Sett dom nya Ap. Nijesseni dom fått in på Herkules?

                            MVH/Freddan

                            Kommentar

                            • gonzo44
                              • October 2007
                              • 2770

                              Snyggt snyggt snyggt snyggt aa f-n du får ett till SNYYYYGGGTTT... asså snyggt helt enkelt =))
                              Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                              Kommentar

                              • freddi36
                                • December 2010
                                • 2882

                                lungnet i karet gör det så jädra nice att se på
                                hur går det med fjärillarna?

                                gullefjun; släng i några snäckor i karet så äter dom klegget.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...