Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

    jagade dom varandra eller bara simmade omkring? ibland på morgonen jagar mina pristellor varandra. eller 3-4 st jagar dom andra. tror det är lek, hanarna som jagar honorna, då det händer ibland men inte så ofta. ser dock inga yngel.

    dom kanske hittat något gott som kommit med från grenarna?

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Mr. H. Här är en film på lekande vinkeltetror, är det så här de beter sig?

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Mr. H. Här är en film på lekande vinkeltetror, är det så här de beter sig?

        http://www.youtube.com/watch?v=Oo3dGT8zX_0
        Oj, det verkar vara fart på dom.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • MrH
          • October 2010
          • 2825

          tjusig film

          fast njae inte riktigt så heller, de är liksom allihopa som simmar omkring, inte bara ett par. gruppsex?

          ska kika idag å se om dom lugnat ner sig lite.
          MrH ---> 175L SA kub

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Japp, det är först och främst man själv som skall tycka om de grejer man gör i baljorna! Sedan är det ju så att det är väldigt kul att visa bilder och filmer för andra, och det är väl lite av grejen här på zoopet, att man får visa upp och ta del av andras skapelser. Jag tycker det är enormt spännande och kul att kolla på hur folk inreder och donar med sina kar - och man får massvis av inspiration!

            Det skall bli spännande att få se ditt resultat senare!
            Ursprungligen postat av PiaJo
            Promise, det kommer bilder
            psst, nu finns det bilder i min tvättstugetråd
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • VisualDarkness
              • February 2010
              • 7417

              Ursprungligen postat av freddi36
              ojojoj, här har man inte varit inne och tittat på några veckor! fasiken vad roligt att läsa allt och allas komentarer. mycket intressant! speciellt det där inlägget du skrev Mats om inredning.

              tyckte det blev blev och kommer bli fruktansvärt snyggt i 540 karet Mats. så sjukt avundsjuk asså! några Apistos kommmer stortrivas i det karet.
              för ett tag sedan såg jag en ovanlig apisto. A. cf. cruzi. mycket fin. kanske en grupp cruzi kan vara kandidat till att få bo i 540 karet? http://www.rva.jp/zukan/apisto/jpg/c..._cruzi9074.jpg
              vet du förresten vad "cf" står för?
              Vilken skönhet! Ser väldigt "infödingsaktig" ut.
              180l Sällskap:
              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
              60l Asien:
              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Under alla Ekblad, i sanden, ligger det massvis med gamla rotdelar från cryptos som för länge sedan har försvunnit. Man glömmer av att de har funnits där, men så ett tu tre dyker de upp igen - som om de fått för sig att "börja trivas" ett tag till.
                Bifogade filer

                Kommentar

                • MrH
                  • October 2010
                  • 2825

                  hehe
                  MrH ---> 175L SA kub

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Under alla Ekblad, i sanden, ligger det massvis med gamla rotdelar från cryptos som för länge sedan har försvunnit. Man glömmer av att de har funnits där, men så ett tu tre dyker de upp igen - som om de fått för sig att "börja trivas" ett tag till.
                    En av anledningarna till att Cryptos är min favoritväxt!
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Aha, bilden på cryptobladen var ju en fookin' landslide, vill jag lova! Jaja, skit vare med det!

                      Det är ändå kul med växtlighet som man bara låter vara och som tycks växa på! Jag lyfte ur ett ton Hornsärv i guppykaret idag för att kunna kolla om Windeløv-javan hade kommit någon vart - och, ja, det såg ju riktigt bra ut, den klarar sig tydligen finfint i kass ljus och kranvatten. Tog en liten film!

                      Kommentar

                      • MrH
                        • October 2010
                        • 2825

                        fredagsmys på hög nivå
                        MrH ---> 175L SA kub

                        Kommentar

                        • freddi36
                          • December 2010
                          • 2882

                          tjusigt! vilka guppys var nu detta? tigers? snakeskins? det var väl Pia som hade bumblebees eller det var du Mats?
                          riktigt sugen själv på att skaffa några snakeskin endlers men vet inte vart jag ska ha dom

                          Kommentar

                          • macke_fisk
                            • December 2005
                            • 4442

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Aha, bilden på cryptobladen var ju en fookin' landslide, vill jag lova! Jaja, skit vare med det!

                            Det är ändå kul med växtlighet som man bara låter vara och som tycks växa på! Jag lyfte ur ett ton Hornsärv i guppykaret idag för att kunna kolla om Windeløv-javan hade kommit någon vart - och, ja, det såg ju riktigt bra ut, den klarar sig tydligen finfint i kass ljus och kranvatten. Tog en liten film!




                            http://www.youtube.com/watch?v=r3bcJnA7ENk
                            Mycket trevligt klipp och många gyppys du har där . Där har dem mycket plats att växa i.
                            MVH macke_fisk

                            Kommentar

                            • daikai1
                              • March 2009
                              • 42

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Aha, bilden på cryptobladen var ju en fookin' landslide, vill jag lova! Jaja, skit vare med det!

                              Det är ändå kul med växtlighet som man bara låter vara och som tycks växa på! Jag lyfte ur ett ton Hornsärv i guppykaret idag för att kunna kolla om Windeløv-javan hade kommit någon vart - och, ja, det såg ju riktigt bra ut, den klarar sig tydligen finfint i kass ljus och kranvatten. Tog en liten film!
                              Lite ot kanske.

                              Vad gör du med de övergivna växterna?
                              har nämligen ett väldigt tomt kar och behöver växter dit.
                              Har även fått inspiration från alla dessa fina projekttrådar, Skaffa SA-kar, saltkar, växtakvarium, nano-kar. det går inte ihop med att vara student
                              50l yngelkar
                              140l under uppbyggande (som det varit i 4år)

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av MrH
                                fredagsmys på hög nivå
                                Ja... eller låg...
                                Men, mysigt är det, trots allt!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...