Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anki L
    • August 2011
    • 606

    Ska bli spännande att se vad du hittar på Pia!
    350 l

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Ursprungligen postat av lillfrasse
      Det är just det med inredning som jag tycker är kul med tysklands resorna man får se så himla mycket olika inredning och prylar och fisk som man inte ser här hemma. Sedan är ju inte sällskapet, ölen och maten tråkig heller. Apisto utställningen i höstas var verkligen rolig att se.

      Sedan är det ju väldigt individuellt vad man gillar och inte i inredningsväg det är ju en jäkla tur det för annars hade ju varenda akvarie sett likadant ut.
      Och att det finns så mycket i inredningsväg att köpa som inte finns i Sverige är inte fel. Att det sedan även brukar vara bra priser på detta gör inte saken sämre!
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • lillfrasse
        • February 2002
        • 2228

        Ursprungligen postat av ansjo
        Och att det finns så mycket i inredningsväg att köpa som inte finns i Sverige är inte fel. Att det sedan även brukar vara bra priser på detta gör inte saken sämre!
        Nej det finns mycket som är prisvärt butiken som kör rabatt på hela sortimentet kunde man spendera många kronor på.
        Simma lungt..
        Lillfrasse..

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Aha... ahh... Gôtt med lite diskussioner i tråden, mycket intressant att läsa vad ni skriver...



          Oj, kvart i två allaredan... och ändå så tidigt på nåt sätt... fast sent ändå...

          Kommentar

          • lillfrasse
            • February 2002
            • 2228

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Aha... ahh... Gôtt med lite diskussioner i tråden, mycket intressant att läsa vad ni skriver...



            Oj, kvart i två allaredan... och ändå så tidigt på nåt sätt... fast sent ändå...
            Nattråtta jag drog i mig en nötköttsgryta som puttrat på spisen i några timmar och en pilsner. Satte på en lp och total däcka i soffan vid 22.
            Simma lungt..
            Lillfrasse..

            Kommentar

            • freddi36
              • December 2010
              • 2882

              ojojoj, här har man inte varit inne och tittat på några veckor! fasiken vad roligt att läsa allt och allas komentarer. mycket intressant! speciellt det där inlägget du skrev Mats om inredning.

              tyckte det blev blev och kommer bli fruktansvärt snyggt i 540 karet Mats. så sjukt avundsjuk asså! några Apistos kommmer stortrivas i det karet.
              för ett tag sedan såg jag en ovanlig apisto. A. cf. cruzi. mycket fin. kanske en grupp cruzi kan vara kandidat till att få bo i 540 karet? http://www.rva.jp/zukan/apisto/jpg/c..._cruzi9074.jpg
              vet du förresten vad "cf" står för?

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                I inlägg nr. 4 i den här länken kan du läsa om vad cf betyder;

                Snygg apa den där cruzi!


                Ja, det var roligt att många läste inredningsinlägget. Det är ju enbart mina tankar och har ingen direkt betydelse för var och en, men kan säkert ge lite olika funderingar!

                540-karet börjar arta sig fint, och visst, jag hoppas kunna hitta några roliga apistos att släppa i.

                Kommentar

                • freddi36
                  • December 2010
                  • 2882

                  tack! då lärde man sig något nytt idag med

                  Kommentar

                  • MrH
                    • October 2010
                    • 2825

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    540-karet börjar arta sig fint, och visst, jag hoppas kunna hitta några roliga apistos att släppa i.
                    kanske apisto atahualpa? gryymt snygg.

                    MrH ---> 175L SA kub

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av MrH
                      kanske apisto atahualpa? gryymt snygg.

                      http://www.thekrib.com/Apisto/A-sunset-male.jpg

                      Mer än gärna! Gäller bara att få tag på en bra grupp...
                      Det finns så många snygga, och det handlar oftast om att man skall ha lite tur och springa på bra exemplar. Jag riktar inte in mig på någon speciell variant - slumpen får avgöra!

                      Kommentar

                      • MrH
                        • October 2010
                        • 2825

                        jo de är sant. såg att de fanns med på akvarietekniks lista allafall. så dom går ju å få tag på
                        MrH ---> 175L SA kub

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av MrH
                          jo de är sant. såg att de fanns med på akvarietekniks lista allafall. så dom går ju å få tag på

                          Aha, det måste kollas upp! Bra!

                          Kommentar

                          • freddi36
                            • December 2010
                            • 2882

                            jo, det där med att man ska ha tur och springa på bra exemplar var jag faktiskt med om idag. vi var på hornbach och jag kollade på akvarieavdelningen. såg att dom hade A. macmasteri och bara en hane kvar. min andra hane dog ju i "locked jaw syndrome". denna hanen var stor och fin och ganska leksugen såg det ut som. han jagade alla honorna, säkert 4-5 st iallafall. får se om han kan charma min hona också

                            Kommentar

                            • MrH
                              • October 2010
                              • 2825

                              dom finns under fliken "nyheter fisk"
                              MrH ---> 175L SA kub

                              Kommentar

                              • MrH
                                • October 2010
                                • 2825

                                btw, har du nå koll på tetror? mina vinkeltetror betedde sig konstigt i morse, simmade runt i ett hörn som om dom vore stressade eller leta efter nått typ :/ såg riktigt skumt ut.

                                gav dom lite mat å då lugna dom ner sig lite men beter sig fortfarande lite konstigt. kan de va något me vattnet kanske? ska man byta en skvätt tro?
                                MrH ---> 175L SA kub

                                Kommentar

                                Arbetssätt...