Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • 127bubbel
    • March 2007
    • 1133

    Nåt jag skulle vilja ha tag i är Ap. Elisabeth, grymt snygg. Ap. Barlowi skulle heller inte göra ont att ha

    MBH/Freddan

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Om det är ok Mats, så skickar jag en till bild på min juvel
      Fototävlingsklass på den bilden, Pia!
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Japp, den har varit med
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • lillfrasse
          • February 2002
          • 2228

          Snygga bilder och gott tugg i tråden
          Simma lungt..
          Lillfrasse..

          Kommentar

          • VisualDarkness
            • February 2010
            • 7417

            Men nu får ni la ge er, jag får ju dåligt samvete för att inget händer här hemma när jag ser vad ni pysslar med.
            Vackra kar och vackra fiskar som vanligt i tråden.
            180l Sällskap:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
            60l Asien:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Wow... liksom...
              Nu har Freddan varit här och hämtat 70-kuben och gracilis-paret, så nu är stugan tom förutom 540-baljan. Känns på ett sätt lite vemodigt när man gör så här stora förändringar men nu blir det plats för ett 960 och det skall verkligen bli kul att sätta tänderna i!

              Jag har ett helt (dött) plomonträd som ligger på baksidan av huset, och detta skall jag såga upp i lämpliga bitar och använda som inredning senare. Det kan bli ett par riktigt fräna stockar och grenverket är jättesnyggt, så det skall bli spännande att få dra igång det inredningsarbetet.
              Uppdateringar blir det väl ganska sporadiskt nu ett tag - men jag tänkte fixa med 540-karet lite. Där skall ju i Eklöv och fyllas på med några apor - vilka vet jag inte ännu - så det skall väl bli bilder och filmer på detta löpande!

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Skönt att sätta den punkten! Hoppas att fortsättningen blir lika bra som planen är!
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Mathias Nilsson
                  • July 2011
                  • 6552

                  Det upplevs lite läskigt här hemma fortfarande när man sett alla fantastiska kreationer du haft. Själv stångar man sig blodig för att få karen hälften så snygga. Jag kan nog knappt föreställa mig den mentala processen. Hursom så kommer det helt säkert bli fantastiskt med det nya akvariet, jag kommer att sluka allt som vanligt!

                  Även om jag bara ser allt på en platt skärm så är jag otroligt glad för det du delar med dig av, jag är helt säker på att det är än mer fantastiskt live. Framtida studiebesök är ju helt enkelt ett måste

                  Själv hämtar jag den efterlängtade kuben imorgon, det blir 22 mil att åka men jag ska ut med gänget från Rockstad på kvällen så jag ska ändå sova kvar.

                  Jag fortsätter i den vanliga tråden, Christian ska få döpa om den bara karet kommer.

                  Betoningen kommer naturligtvis att fortsatt ligga på ciklider, jag blir överlycklig om du tittar in någon gång och ser så att jag inte ställer till det för mycket

                  lev väl & rocka på//
                  Matte
                  http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                  "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Skönt att sätta den punkten! Hoppas att fortsättningen blir lika bra som planen är!
                    Jo, nu är det ju lite jox med det där 960-karet... men får det bara komma hit så skall det förhoppningsvis bli kul.
                    Inredningsbiten är, som du vet, det jag gillar bäst. Sedan hoppas jag vi kan gadda ihop oss och leta upp lite "dyr" fisk!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                      Det upplevs lite läskigt här hemma fortfarande när man sett alla fantastiska kreationer du haft. Själv stångar man sig blodig för att få karen hälften så snygga. Jag kan nog knappt föreställa mig den mentala processen. Hursom så kommer det helt säkert bli fantastiskt med det nya akvariet, jag kommer att sluka allt som vanligt!Även om jag bara ser allt på en platt skärm så är jag otroligt glad för det du delar med dig av, jag är helt säker på att det är än mer fantastiskt live. Framtida studiebesök är ju helt enkelt ett måste Själv hämtar jag den efterlängtade kuben imorgon, det blir 22 mil att åka men jag ska ut med gänget från Rockstad på kvällen så jag ska ändå sova kvar. Jag fortsätter i den vanliga tråden, Christian ska få döpa om den bara karet kommer. Betoningen kommer naturligtvis att fortsatt ligga på ciklider, jag blir överlycklig om du tittar in någon gång och ser så att jag inte ställer till det för mycket lev väl & rocka på//Matte
                      Jag är allt inne i din tråd var och varannan dag! Det skall bli spännande att följa ditt projekt - och det kommer självklart att bli sketasnyggt!

                      Kommentar

                      • 127bubbel
                        • March 2007
                        • 1133

                        Ja, nu har man fått in kuben och släppt i Gracilisarna i tanganyika-karet. Får tacka så hemst mycket för både kub o fiskar Mats. I nästa vecka ska det inhandlas lite mer inredning så smått, kuben rymmer ju en del om man säger så.

                        Tror det kan blir grymt häftigt med len gruppar troffar här i med lite andra tanganyikaciklider. Uppdateringar kommer löpande, men får väl försöka hålla mig till min tråd.

                        MVH/Freddan

                        Kommentar

                        • irwin_fletch
                          • April 2009
                          • 544

                          Är det normalt att det pirrar i kroppen på mig för att du Mats ska ta tag i ett 960 akvarium? Jag ser verkligen fram emot detta. Vet ju redan nu att det kommer bli bra men frågan är på vilket sätt...=)

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av 127bubbel
                            Ja, nu har man fått in kuben och släppt i Gracilisarna i tanganyika-karet. Får tacka så hemst mycket för både kub o fiskar Mats. I nästa vecka ska det inhandlas lite mer inredning så smått, kuben rymmer ju en del om man säger så.

                            Tror det kan blir grymt häftigt med len gruppar troffar här i med lite andra tanganyikaciklider. Uppdateringar kommer löpande, men får väl försöka hålla mig till min tråd.

                            MVH/Freddan
                            Halloj Freddan! Jag är bara glad att du har kuben! Den rymmer 343-liter, så visst, det finns spejs att inreda på! Fick du med dig täckglasen? Om inte så löser vi det!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av irwin_fletch
                              Är det normalt att det pirrar i kroppen på mig för att du Mats ska ta tag i ett 960 akvarium? Jag ser verkligen fram emot detta. Vet ju redan nu att det kommer bli bra men frågan är på vilket sätt...=)
                              Ja, det pirrar i kroppen på mig med när jag tänker på det - och det skall bli riktigt gôtt att köra igång senare!
                              Jag har väl mer eller mindre bestämt mig för någon sorts SA-variant i det karet, men denna gång med hyfsat öppna bottenytor, genombrutna av ganska stora trästockar. Utrymmet för övrigt vill jag fylla med hängade grenar så att möjligtvis en rejäl grupp Altum kan gå där... sedan får vi se!

                              Kommentar

                              • 127bubbel
                                • March 2007
                                • 1133

                                Gött att höra med täckglasen Mats. Förresten kan jag plcka sten ut att inreda kuben med? Förr hörde man att det inte var så bra eller funkar det?

                                MVH/Freddan

                                Kommentar

                                Arbetssätt...