Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Jisses, Tösabit!
    Det skulle vara riktigt kul att få "lägga en hand" i/på ditt kar. Jag kommer!
    haha, tösabit.... det var länge, länge sen man var detta, hihi..

    Du är välkommen
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av PiaJo
      haha, tösabit.... det var länge, länge sen man var detta, hihi..
      Du är välkommen
      Ja, jag hjälper gärna till, inga problem!

      Nu får ni ha en skön zoopetkväll - jag skall ut i stugan och softa lite...

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Ja, jag hjälper gärna till, inga problem!

        Nu får ni ha en skön zoopetkväll - jag skall ut i stugan och softa lite...
        Tack detsamma! jag tror jag kilar ner till min stuga ett tag jag med, lät gött..
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • skoda-15
          • August 2010
          • 456

          va snyggt
          375 liters egengjord btn texas ciklider bla gibbismalar gökmalar och lite annat
          180 liters juwel btn med pseudotropheus socolofi
          35 liters cocon kub med guppy och black molly

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Tack detsamma! jag tror jag kilar ner till min stuga ett tag jag med, lät gött..
            Japp, och jag tar med mig ett glas vin... mitt på blanka onsdagskvällen...

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              jag tar mig en riktgt kall bira. psstt... där öppnades den
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av skoda-15
                va snyggt

                Tack skall du ha skoda-15!
                Jag tror det blir lite mulligare när en säck Ek-löv får dala ner mot "sandfickorna" och det går lite olika apistos där och donar. Nu finns 16 led-lampor ovanför karet också, så det blir nog bättre resultat när man filmar senare!

                Kommentar

                • solis
                  • July 2008
                  • 5064

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Det är riktigt trevligt, testa vet jag!
                  Får nog göra det någon gång, när inspirationen faller på, håller just på att fundera på villka jag ska lägga ner, vill inte ha så många uppe.
                  Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                  1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                  100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                  56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    jag tar mig en riktgt kall bira. psstt... där öppnades den
                    Fan va' gôtt - då tar jag med en stöd-pilsner också!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av solis
                      Får nog göra det någon gång, när inspirationen faller på, håller just på att fundera på villka jag ska lägga ner, vill inte ha så många uppe.
                      Kar menar du... uppe?
                      Du har ju rent underbara räk- och corykar - nog skall du hitta inspiration till någon burk framledes!

                      Kommentar

                      • 127bubbel
                        • March 2007
                        • 1133

                        Det ser grymt snyggt Mats, som vanligt. Ja,Gracilisar har jag allt plats för här hemma.

                        Från det ena till det andra så lovade jag just diskusbilder i dag med larver. MEN som vanligt bestämmer sig dom för att flytta larverna så nära insuget på pumpen som möjligt, och ja det kunde bara gå på ett sätt att larver borta. Så nu jävlar får det bli ett ytterfilter där i istället för att hjälpa dom på traven.

                        MVH/Freddan

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Fan vad gôtt! Att krabbor och gula sakura-räkor klarar sig har jag inga tvivel om - det är det där massiva gänget med kardinalräkor jag har funderingar kring - hur verkar det med dessa?
                          Än så länge ser det bra ut, men det blev ett massivt vattenbyte iom flytten. Hoppas att det går bra.
                          Sedan fångade jag upp de gula räkorna och flyttade över dessa till sovrumskaret, jag höll nog på i över en timma och håvade räklingar, de var så små att de kilade mellan i gruset och då är det ju jättelätt att se dem....gissningsvis ett hundratal var där.
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • solis
                            • July 2008
                            • 5064

                            Jo presis hur många kar jag ska ha kvar uppe!
                            Säkert hittar jag inspiration till något av dom, just nu har jag 6 kar uppe och känner att nog dom 4 stora får räcka(hinner inte njuta så mycket när dom är så många) men sen vill man samtidigt ha fler för att kunna odla diverse fiskar hm ett dilemma fler eller färre fler eller färre men karen verkar ju bara bli fler och fler, sen har jag ett gäng tomma kar i stallet och på vinden så möjligheten finns.
                            Håller på att flytta en del fisk från 200 litaren till 600 litaren så att jag kan tömma 100 litaren på corysarna där, ett gäng cory yngel som ska komma till sina egna arter, kommer nog ta en månad innan karet är tömt för där är en massa räklingar och små corysar som får växa till sig först innan dom flyttas
                            Kul att du gillar mina kar ivarjefall
                            Senast redigerad av solis; 15 February 2012, 20:10.
                            Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                            1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                            100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                            56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                            Kommentar

                            • irwin_fletch
                              • April 2009
                              • 544

                              Rätt som det är vill jag vara en apistogramma och simma i din balja. Bara du lovar att hälla i kaffe och öl då och då , så kommer jag verkligen trivas.

                              Superläckert!!!

                              Kommentar

                              • ApeviaX
                                • December 2005
                                • 1531

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Ja... Tack skall du ha Pia! Guppy-kuben är inget särskilt - bara ihoprafsat lite snabbt...
                                540-karet har jag gjort en initial inredning i nu. Det är alltid vanskligt att inreda med fisk i karet, men denna gången fick det gå.
                                Nya stora rötter längst bak, och lite pinntjafs längre fram - nu skall bara dimman lätta, sedan skall mulm som lagt sig sugas ur. När detta är gjort skall det i en säck torra Ek-löv, och så kan det nog bli lite go terräng för lite olika apor.
                                Om det här inspirerar vete Fan..?
                                Mats du är ju fullkomligt galen Jag tror att det är just det samt att våga som gäller om man ska få till snygga burkar med denna typ av avskalade mer naturliga inredning.
                                blir till att spara i inspirationsmappen
                                ApeviaX
                                Archocentrus multispinosus
                                "Vattensamlingen"
                                X-Aquatic

                                Kommentar

                                Arbetssätt...