Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Kanske någon av de lite mindre pansarmalarna skulle funka, ett plus är att de även stimmar ganska duktigt.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av ansjo
      Kanske någon av de lite mindre pansarmalarna skulle funka, ett plus är att de även stimmar ganska duktigt.
      Fasen, jag är dålig på Cory-varianterna - har du någon speciell att rekommendera? De där som skimrar i guld eller grönt vore ju fränt!

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        De skulle annars kanske passa i ditt 960, men till kuben skulle tex Corydoras pygmaeus funka. Jag har ett gäng i mitt sovrumskar som kanske skulle kunna bli Göteborgare?
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av ansjo
          De skulle annars kanske passa i ditt 960, men till kuben skulle tex Corydoras pygmaeus funka. Jag har ett gäng i mitt sovrumskar som kanske skulle kunna bli Göteborgare?
          Amen!

          Kommentar

          • hult87
            • February 2010
            • 1287

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Tack skall du ha! Nej, inget Nol för min del idag - bara skrubbat sand, burit kub och jagat Guppys!

            okej, misstog mig då, var nämligen som pratade om att han hade en akvariestuga. då är ni fler

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av hult87
              okej, misstog mig då, var nämligen som pratade om att han hade en akvariestuga. då är ni fler

              Kan nog vara en och annan. Många har kar i anslutning till garage, carportar o.s.v. Jag har för mig att Admin-Christian har ett stöddigt batteri med kar i förrådet vid garaget.
              Min stuga har en carport i anslutning också!

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Min stuga har en carport i anslutning också!
                Än så länge...varför köpte du en bil, eller kan den stå på gatan?
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Fasen, jag är dålig på Cory-varianterna - har du någon speciell att rekommendera? De där som skimrar i guld eller grönt vore ju fränt!
                  Mats jag har dessa, riktigt fina tycker jag De hade passat bra i ditt stora kar sen.
                  Bifogade filer
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • karrokaja
                    • March 2006
                    • 5388

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Mats jag har dessa, riktigt fina tycker jag De hade passat bra i ditt stora kar sen.
                    dom där är så läckra!!!
                    Stimmar dom bra? eller yrar dom iväg var för sej?
                    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av karrokaja
                      dom där är så läckra!!!
                      Stimmar dom bra? eller yrar dom iväg var för sej?
                      Stimmar sisådär.... men jag har inte heller en mindre simbassäng...eller någon större fisk att vara rädd för
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Än så länge...varför köpte du en bil, eller kan den stå på gatan?
                        Tills hela stugjäveln expanderas ut till och med carporten får nya bilen stå och gona sig under tak!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          Mats jag har dessa, riktigt fina tycker jag De hade passat bra i ditt stora kar sen.

                          Just dom jag tänkte på!

                          Kommentar

                          • hult87
                            • February 2010
                            • 1287

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Kan nog vara en och annan. Många har kar i anslutning till garage, carportar o.s.v. Jag har för mig att Admin-Christian har ett stöddigt batteri med kar i förrådet vid garaget.
                            Min stuga har en carport i anslutning också!

                            jo det vet jag endel som har, trodde du hade dina i en friliggande stuga, så fel det blev
                            när man bor i lägenhet tar man till förrådet i källaren

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Tills hela stugjäveln expanderas ut till och med carporten får nya bilen stå och gona sig under tak!
                              Ni ska vara glada ni - någon har tvättstuga, en annan har akvariestuga - å snart får väl en viss person en hel kåk att ha sina kar i.
                              Själv är jag hänvisad till köksregionen med mina kar - där står för tillfället, ett 54-liters, ett 220 och ett snart fyllt 540-liters. Tur att köket är stort.
                              Jag har totalförbud på att ha något kar på övervåningen (fattar inte varför) och i sovrummet finns ingen plats....
                              Jag håller för tillfället på att försöka förklara för sambon, att här finns lite orättvisa!! Han har ett stort garage + en stor carport och ett litet rum på övervåningen...så då tycker jag, att ett rum till behövs på NB.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av hult87
                                jo det vet jag endel som har, trodde du hade dina i en friliggande stuga, så fel det blev
                                när man bor i lägenhet tar man till förrådet i källaren
                                Ja, fast lite rätt ändå. Stugan ligger för sig själv men har en liten vedbod under tak vid ena kortändan och sedan expanderar taket ut och blir en carport. Det är vedboden man skulle kunna skippa och riva en vägg och göra stugdelen större.
                                Bifogade filer

                                Kommentar

                                Arbetssätt...