Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MrH
    • October 2010
    • 2825

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Nä, där är ett par riktigt giftiga pjäser, men det är bara de som jag har hemma för tillfället. De riktigt håriga står på "säker plats" och några andra har jag i replokalen...
    Diggar du gitarrer?
    vadå? finns de andra musikintrument?
    MrH ---> 175L SA kub

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av MrH
      vadå? finns de andra musikintrument?
      Nä, egentligen inte... men några elbasar kan man alltid få plats med!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Puh! Arbetet puttrar på. Idag flyttade jag in en av 50-kuberna i kåken. Här får guppyna gå ett tag. Fick stuva undan några guror och göra plats för karet - men det är rätt mysigt att ha ett kar att glo på här inne också.
        Som sagt, det börjar bli alltmer tomt i stugan, men det är så det skall vara i nuläget. I mitten på nästnästa vecka kommer Ansjo och hämtar en betydlig del av karen så att det blir plats för större doningar!
        Hur många kar kommer du att ha kvar i stugan?
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Hur många kar kommer du att ha kvar i stugan?
          Hmmm... jo, det blir 540-karet. Sedan kommer 960-baljan tillbaka. När bänken som de två 50-kuberna står/stod i ställs tillbaka så får de kuberna var där också, och ovanpå bänken är det tänk att ett 325-literskar skall stå - så fem kar ser det ut i "planeringen" just nu!
          Rationalisering AB, med andra ord!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Jadu, det blir en ordentlig mängd vatten iallafall ca 2 kubik

            Låter härligt!
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • MrH
              • October 2010
              • 2825

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Nä, egentligen inte... men några elbasar kan man alltid få plats med!

              föredrar gitarrer, dock har ja begåvats med ett absolut noll gehör så de här me å spela går sådär :P men de finns ju förbaskat snygga gitarrer att titta på

              har du nån riktig pärla du törs avslöja namnet på kanske?
              MrH ---> 175L SA kub

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Jadu, det blir en ordentlig mängd vatten iallafall ca 2 kubik
                Låter härligt!
                Ja, det skall bli härligt att ha lite mindre "enheter" att hålla reda på. Några rejäla kar bara som man kan sitta och bli "oskarp" framför...
                Har några fantasiplaner på vad som skall gå i 960-karet... är sugen på en fet grupp Altum - kanske 12-15 stycken, inga tetror, utan bara lite corysar. Det blir ju inga lekar på Altumen, och det kan vara riktigt skönt att slippa sådant - bara titta och njuta!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Ja, det skall bli härligt att ha lite mindre "enheter" att hålla reda på. Några rejäla kar bara som man kan sitta och bli "oskarp" framför...
                  Har några fantasiplaner på vad som skall gå i 960-karet... är sugen på en fet grupp Altum - kanske 12-15 stycken, inga tetror, utan bara lite corysar. Det blir ju inga lekar på Altumen, och det kan vara riktigt skönt att slippa sådant - bara titta och njuta!
                  Låter som det blir ett riktigt mummakar
                  ...vill med ha scalarer nån gång, de så vackra och stilfulla
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av MrH
                    föredrar gitarrer, dock har ja begåvats med ett absolut noll gehör så de här me å spela går sådär :P men de finns ju förbaskat snygga gitarrer att titta på

                    har du nån riktig pärla du törs avslöja namnet på kanske?

                    Jag har samlat gitarrer i ganska många år - främst Gibson och Fender, och det finns några av varje... men de står mer eller mindre inlåsta i "kassaskåp" och inte här hemma.
                    Här är två bilder, en där jag lirar på en av mina Stratocasters, en 64:a och en redigt "läbbig" Gibson SG-LP från 1961 (det är inte samma som syns på bilden på 50-kuben). Nu för tiden tar man dock sällan ut dessa juveler på grund av att de är för "kostsamma".
                    Bifogade filer

                    Kommentar

                    • bossep
                      • March 2010
                      • 4447

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Ja, det skall bli härligt att ha lite mindre "enheter" att hålla reda på. Några rejäla kar bara som man kan sitta och bli "oskarp" framför...
                      Har några fantasiplaner på vad som skall gå i 960-karet... är sugen på en fet grupp Altum - kanske 12-15 stycken, inga tetror, utan bara lite corysar. Det blir ju inga lekar på Altumen, och det kan vara riktigt skönt att slippa sådant - bara titta och njuta!
                      Bara en liten undran. Tror du att ens altum kan låta bli att leka hos dig?
                      Tror du inte det kunde bli fint med ett gäng bilbukar vid ytan i ett akvarium med altum och corys? Eller blir det för fnattigt?
                      “You can’t see the future if you don't know the history.”
                      "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                      Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Låter som det blir ett riktigt mummakar
                        ...vill med ha scalarer nån gång, de så vackra och stilfulla
                        Håller med!

                        Kommentar

                        • lillfrasse
                          • February 2002
                          • 2228

                          Läckra guror bra pensionsförsäkring slår allt vad fondsparande heter.
                          Simma lungt..
                          Lillfrasse..

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av bossep
                            Bara en liten undran. Tror du att ens altum kan låta bli att leka hos dig?
                            Tror du inte det kunde bli fint med ett gäng bilbukar vid ytan i ett akvarium med altum och corys? Eller blir det för fnattigt?
                            Blir det lek på Altum så skall jag bli förvånad! Lite bilbukar kunde kanske vara något, tack för tipset!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av lillfrasse
                              Läckra guror bra pensionsförsäkring slår allt vad fondsparande heter.
                              Just så är det tänkt!

                              Kommentar

                              • Lilla Damen
                                • February 2008
                                • 2649

                                Bilbukar stod jag och dreglade över härodagen. En variant som jag aldrig sett innan... större, och verkade inte lika "ytbundna" som de vanliga. 80kr styck var dock för mycket för mig i en fattig januarimånad...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...