Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ApeviaX
    • December 2005
    • 1531

    Uschligt med död, men det tar du igen.

    Såg BTW zebraciklid för första gången irl igår Wow jag blev tokkär i den precis som med så många andra fiskar, ska läsa på lite om de också, framtidens projekt är många
    ApeviaX
    Archocentrus multispinosus
    "Vattensamlingen"
    X-Aquatic

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av 127bubbel
      Tråkigt med Schackbrädes hannen där Mats. Tror dock att Herkules Zoo kommer få in dessa igen, har nämligen kollat detta.

      MVH/Freddan
      Ursprungligen postat av 127bubbel
      Förresten blir det lite Apistogramma nu i 540 liters karet, eller?

      MVH/Freddan
      Jag/du/vi får hålla ögonen öppna - hade ju varit gôtt att klippa en hane till honorna!

      I nuläget har jag inte planerat så mycket för 540-burken, men ser jag något riktigt bra i ap-väg så kan det nog bli så!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Härligt! så är vi ju flera som har goa projekt på gång i vår
        Fick en bild på baksidan av ögonlocken säger bara mmmm låter behagligt men dessa fiskarn och det är är säkert lika ögonfröjd som vanligt.
        En bild kanske nån dag
        Visst, bild och film på "Flagg-karet" skall bli!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av ApeviaX
          Uschligt med död, men det tar du igen.

          Såg BTW zebraciklid för första gången irl igår Wow jag blev tokkär i den precis som med så många andra fiskar, ska läsa på lite om de också, framtidens projekt är många
          Ja, det var synd att just hanen skulle smälla av - kunde ju fått varit en av tjejerna... Men, vafan, det skall lösa sig.
          Japp, Zebracikliderna är jädrigt sköna - bara man liksom ger dom en go' miljö att blomma ut i!

          Kommentar

          • ApeviaX
            • December 2005
            • 1531

            Ja o de ska få blomma här hemma någon gång

            Lite OT men tyckte det var lite småcoolt på nåt sätt, en så kallad "hardscape" Klicka på bilden för större version

Namn: lit6p.png
Visningar: 1
Storlek: 533,0 KB
ID: 2138751

            Nicke
            ApeviaX
            Archocentrus multispinosus
            "Vattensamlingen"
            X-Aquatic

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av ApeviaX
              Ja o de ska få blomma här hemma någon gång

              Lite OT men tyckte det var lite småcoolt på nåt sätt, en så kallad "hardscape" [ATTACH=CONFIG]51035[/ATTACH]

              Nicke
              Ja, jag såg det karet i nån tråd - skön inredning. Där skulle ju ett zebrapar kunna gå.

              Kommentar

              • ApeviaX
                • December 2005
                • 1531

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Ja, jag såg det karet i nån tråd - skön inredning. Där skulle ju ett zebrapar kunna gå.

                Hahaa, du sätter griller i huvudet på mig Nåt i den stilen fast med bakgrund samt lite cryptos vore nice o sen får lite zebror bo där i.
                ApeviaX
                Archocentrus multispinosus
                "Vattensamlingen"
                X-Aquatic

                Kommentar

                • 127bubbel
                  • March 2007
                  • 1133

                  Jag kör lite updates här nu Mats, om vad som händer i mina kar. Idag är det inköps dag faktiskt, skall snart ut till Herkules zoo o hämta både lite tanganyikaciklider och apistogramma och ev ett gäng kolglödstetror som skall få gå i Apistogramma karet.. Så om allt går som det skall och att jag får hem min utlånade kamera ikväll, så kan ni räkna med bild terror

                  MVH/Freddan

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av 127bubbel
                    Jag kör lite updates här nu Mats, om vad som händer i mina kar. Idag är det inköps dag faktiskt, skall snart ut till Herkules zoo o hämta både lite tanganyikaciklider och apistogramma och ev ett gäng kolglödstetror som skall få gå i Apistogramma karet.. Så om allt går som det skall och att jag får hem min utlånade kamera ikväll, så kan ni räkna med bild terror

                    MVH/Freddan

                    Fan, det är kul att det händer något, hos någon! Det låter härligt Freddan, upp medbilder bara!
                    I stugan är det bara logistikplanering just nu... men, det blir nya sköna grejer längre fram.

                    Just det, jag kan kanske ta några bilder på 540-baljan - skall se om jag inte kan få in några shots ikväll. Alltid något, sa Fan när han fick se Åmål.

                    Kommentar

                    • 127bubbel
                      • March 2007
                      • 1133

                      Just, det ja. Diskusarn hade ett hundratal larver igår, och då fick honan den ljusa iden att flytta ungarna, alldeles intill insuget på pumpen, vilket bara kunde sluta på ett sätt tyvärr. Det gjorde riktigt ont i mig faktiskt när yngel efter yngel åkte in i insuget. Jaja, dom lär leka inom några dagar igen, får se hur det går då.

                      MVH/Freddan

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Ta det inte på fel sätt, Freddan, men det hade varit trevligt om du haft en egen tråd om dina kar så man lättare kunnat följa vad som händer där....
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Halloj Anders! Jaha, besök på Zoopet minsann!
                          Fan, det var gôtt att planeringstjôta lite igår, mycket bra - sov nästan inatt!

                          Ja, Freddan har mycket intressant på gång i sina burkar - det kanske skulle behövas en Freddan-tråd, det hade varit fränt!

                          Kommentar

                          • 127bubbel
                            • March 2007
                            • 1133

                            Haha. Det är lustigt Anders, satt just och tänkte på att starta en egen tråd när du skrev detta, så man kanske skulle ta och göra detta. Undrar vad man skall döpa den tråden till?.

                            MVH/Freddan

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Freddans Fräna Burkar!

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Freddans Fräna Burkar!
                                Den var bra.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...