Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VisualDarkness
    • February 2010
    • 7417

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Att kolla på enbart bilderna är mer eller mindre meningslöst - och dessutom såg jag att massor av bilderna, speciellt i början, inte var mina - det är teckningar och händer som håller sugproppar o.s.v. Det är bilder som andra lagt in i tråden då vi gaggat om något - gör inenting, men det blir ingen kontext att bara kolla på bilderna.

    Du har varit borta ett tag va, VD? Hänt något speciellt, eller bara tagit en paus?
    Jag lever men har en kombination av smått utarbetning (hur lyckas man med det som vikarie under 100%?), förkylning och uttråkan på vardagen, men det blir bättre förr eller senare. Akvaristiken blir verkligen lidande och jag lär mig även foto så det är en annan hobby som sliter i den lilla energi man har. Börjar jag närma mig 23-årskrisen?

    Jag ska försöka hinna ifatt på Zoopet-läsningen och uppdatera lite själv (även om inget hänt) så fort jag har tid och orkar. Jag har i alla fall gått med i fototävlingen igen, ett steg på vägen!

    Något jag verkligen bör rikta in mig på att läsa i denna tråd?
    180l Sällskap:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
    60l Asien:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av bossep
      Du kan skicka 70 kuben till mig på PM!
      Vad har du emot den burken? Jag funderar alvarligt att limma ihop ett gäng sådana! Behöver nämligen ordentlig karantän och tycte det kunde vara lämpliga mått att ha på kontoret.

      Jag var lite orolig ang. 70-kuben... det var ju inte meningen att det skulle likna en "annons" här i tråden, jag vill verkligen hålla mig till reglerna, och ville bara berätta hur mitt tänk går.
      Kuben "försvann" dock igårkväll så problemet är löst!
      Nä, jag har inget emot kuber av alla de sorter, men man får tänka lite annorlunda inredningsmässigt, och jag förmodar att folk föredrar mer konventionella mått!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av VisualDarkness
        Jag lever men har en kombination av smått utarbetning (hur lyckas man med det som vikarie under 100%?), förkylning och uttråkan på vardagen, men det blir bättre förr eller senare. Akvaristiken blir verkligen lidande och jag lär mig även foto så det är en annan hobby som sliter i den lilla energi man har. Börjar jag närma mig 23-årskrisen?

        Jag ska försöka hinna ifatt på Zoopet-läsningen och uppdatera lite själv (även om inget hänt) så fort jag har tid och orkar. Jag har i alla fall gått med i fototävlingen igen, ett steg på vägen!

        Något jag verkligen bör rikta in mig på att läsa i denna tråd?

        OK! Ja, man får ta lite time out och pausa ibland - så är det med allt i vardagen. Det går upp och ner!
        Hoppas du kommer igång på ett bra sätt snart - alltid kul att kolla dina uppdateringar!

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Jomän! Men, även om jag själv tycker att många av de bilder och filmer som jag lagt in i tråden är sevärda - så blir de ju så att säga "värdelösa" efter ett tag. Mellansnacket är trots allt kanske roligast - får väl peta in några bilder då och då så att det blir just lite mellansnack!

          Nu kan ni dock glömma discuslekar och grejer framöver - där är det stopp nu. Såg en alldeles formidabel inredning i karet där de blå Stendkerdiscusarna skall få sluta sina dagar - och ändå skall jag ner i burken och rota lite, hemma hos snubben som skall ha dom. Kan kanske bli någon bild på det... eller inte!

          Nästa onsdag är det en stor rensardag - mer eller mindre allt i fiskväg försvinner, rubb och stubb. Kvar blir Flaggorna, gracilisarna och endlersguppysarna. Sedan åker J. dickfeldigruppen - och lite senare alla räkor och krabbor!

          Det blir tomt i stugan - sedan blir det... mer!
          Och större!
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av ansjo
            Och större!
            Jappelydoodely-daisy! Haha!

            Kommentar

            • bossep
              • March 2010
              • 4447

              Ursprungligen postat av ansjo
              Och större!
              Hej Anders och välkommen till baka!
              Skall du nu till Mats och snickra hus också? Det kanske blir som min dotterson Fabian 8 år
              sa till mig i sommras. "Morfar, kan vi inte ha akvarier i hela stugan? Ni bor ju så bra i husvagnen!"
              “You can’t see the future if you don't know the history.”
              "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
              Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av bossep
                Hej Anders och välkommen till baka!
                Skall du nu till Mats och snickra hus också? Det kanske blir som min dotterson Fabian 8 år
                sa till mig i sommras. "Morfar, kan vi inte ha akvarier i hela stugan? Ni bor ju så bra i husvagnen!"
                Nja, själva stugan i sig blir inte större - även om jag har haft vissa tankar på det. Nä, nu skall småburkarna ut och så blir det väl 540-baljan som får stå kvar, och då blir det spejs över att baxa in ett större kar och ställa det mot ena långväggen. Anders får däremot tyvärr montera ner det fina snickar-arbetet ha gjorde för ett tag sedan - ställningen där två 325-litare skulle stå... 325-planerna ligger på is nu och får vänta ett tag.

                Ja, stugtråden dör antagligen av här under en period framåt, men jag lovar att uppdatera om vad som händer i de få kar jag kommer att kvar - och hur det blir med nya burkar längre fram - då blir det bilder och film!
                Senast redigerad av Mats Bryzell; 21 January 2012, 10:51.

                Kommentar

                • 127bubbel
                  • March 2007
                  • 1133

                  Här kommer jag med en liten update igen. Diskusarna slarvade bort sina yngel precis när dom höll på att bli frisimmande, så dessa yngel är borta. Dock så förbreder dom för sig en ny lek nu, tror den kommer inom några timmar. Flera honor av snäcklekarna som lär leka när som helst, samt att den ena agazsizi honan idag har flyttat lite larver.

                  Är lite lek och babyboom i karen just nu.

                  MVH/Freddan

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av 127bubbel
                    Här kommer jag med en liten update igen. Diskusarna slarvade bort sina yngel precis när dom höll på att bli frisimmande, så dessa yngel är borta. Dock så förbreder dom för sig en ny lek nu, tror den kommer inom några timmar. Flera honor av snäcklekarna som lär leka när som helst, samt att den ena agazsizi honan idag har flyttat lite larver.

                    Är lite lek och babyboom i karen just nu.



                    MVH/Freddan
                    Det låter bra Freddan! Ja, du får köra lite uppdates här.
                    Själv går jag på sparlåga nu och väntar bara på att få sätta igång med avvecklingarna. På onsdag drar det igång - då blir det utrensning aladåb!
                    Sedan skall det ut med lite burkar och förberedas för ett lite större kar. Här händer inte så mycket annars i tråden och det är förståeligt om den stannar av här nu. Men, jag återkommer, som sagt, med uppdateringar så fort det händer lite kul grejer - så får vi se om tråden kan vakna upp igen!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ja, nu har man ju inte särskilt mycket att göra... byter avatarbild...
                      Imorgon blir det lite action i stugan - en snubbe kommer och hämtar den första fiskrensningen - sedan fortsätter logistikarbetet. Anders skall ha lite prylar, Freddan skall också ha lite stuff... och sådär fortgår det ett tag framåt - ställningar skall ut och det skall senare gjutas en liten nätt betongplatta - ja, herrejävlar, har man inte "bekymmer" så skaffar man sig. Men, det kommer att bli fränt senare!


                      (Det är inte förbjudet att göra inlägg i tråden även om inte jag kommer med så mycket nytt just nu - bara så ni vet!)

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Ja, nu har man ju inte särskilt mycket att göra... byter avatarbild...
                        Imorgon blir det lite action i stugan - en snubbe kommer och hämtar den första fiskrensningen - sedan fortsätter logistikarbetet. Anders skall ha lite prylar, Freddan skall också ha lite stuff... och sådär fortgår det ett tag framåt - ställningar skall ut och det skall senare gjutas en liten nätt betongplatta - ja, herrejävlar, har man inte "bekymmer" så skaffar man sig. Men, det kommer att bli fränt senare!


                        (Det är inte förbjudet att göra inlägg i tråden även om inte jag kommer med så mycket nytt just nu - bara så ni vet!)
                        Snygg bild. "Nätt betongplatta"...undrar vad du har i sinnet!

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av gullefjun
                          Snygg bild. "Nätt betongplatta"...undrar vad du har i sinnet!

                          //Inger

                          Bilden; den bistra verkligheten - sad but true, liksom...
                          Ja, i sinnet har jag en liten liten cliffhanger som det blir uppdateringar om lite pö om pö.

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Då gör jag ett litet inlägg....
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Då gör jag ett litet inlägg....
                              Ja, du vet ju...

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Jo jag vet...även vad du har för planer!
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...