Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • squamata
    • September 2006
    • 144

    Ursprungligen postat av MrH
    [ATTACH=CONFIG]50863[/ATTACH]

    tryck där så får du upp en lista på alla bilderna i tråden å sen äre bara å kolla sig igenom dom.
    Åh tack
    Gillar också babblet men ibland vill man se ett projekt framskrider då vill man bara se bilder
    Kram på er !

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av squamata
      Åh tack
      Gillar också babblet men ibland vill man se ett projekt framskrider då vill man bara se bilder
      Kram på er !
      Det kommer att framskrida, och det blir bilder och filmer... jag kommer troligtvis inte att kunna hålla mig från att skriva ett par ord då och då också!

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Jomän! Men, även om jag själv tycker att många av de bilder och filmer som jag lagt in i tråden är sevärda - så blir de ju så att säga "värdelösa" efter ett tag. Mellansnacket är trots allt kanske roligast - får väl peta in några bilder då och då så att det blir just lite mellansnack!

        Nu kan ni dock glömma discuslekar och grejer framöver - där är det stopp nu. Såg en alldeles formidabel inredning i karet där de blå Stendkerdiscusarna skall få sluta sina dagar - och ändå skall jag ner i burken och rota lite, hemma hos snubben som skall ha dom. Kan kanske bli någon bild på det... eller inte!

        Nästa onsdag är det en stor rensardag - mer eller mindre allt i fiksväg försvinner. Kvar blir Flaggorna, gracilisarna och endlersguppysarna. Sedan åker J. dickfeldigruppen - och lite senare alla räkor och krabbor!

        Det blir tomt i stugan - sedan blir det... mer!
        Är det bara jag som får ångest? Jag mådde inte bra tills jag läste den sista raden.

        Det blir kul att se vad du tar dig för, sen sitter jag och hoppas på lite EBJD här hemma
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • MrH
          • October 2010
          • 2825

          ska bli spännande å se vad du hittar på.
          MrH ---> 175L SA kub

          Kommentar

          • 127bubbel
            • March 2007
            • 1133

            Nä, du var inte ensam Mathias. Fick nästan en liten klump i magen

            MVH/Freddan

            Kommentar

            • Mathias Nilsson
              • July 2011
              • 6552

              Ursprungligen postat av 127bubbel
              Nä, du var inte ensam Mathias. Fick nästan en liten klump i magen

              MVH/Freddan
              Fan, jag har inte landat än! Jag bet NÄSTAN på naglarna, en ful ovana som jag fått arbeta bort..
              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                Är det bara jag som får ångest? Jag mådde inte bra tills jag läste den sista raden.

                Det blir kul att se vad du tar dig för, sen sitter jag och hoppas på lite EBJD här hemma
                Du är inte ensam - även jag har ångest, ungefär lika stor Ågren som jag hade när jag fick avveckla ALLT då jag flyttade till kåken för snart två år sedan.
                Nu är det dock dags att göra ytterligare en rundsmörjning - det blir några burkar som får vara kvar - 540-litaret har jag ju lovat att Flaggorna skall få vara Kungar i - men i stort sett allt annat småskit skall ut. Jag får skänka bort en 70-kub (vem i helvete vill ha en sådan pjäs..?) och ställningen med 112-literskaren är tingade redan. 50-kuberna kanske jag kan få plats med någonstans...
                Ja, jävlar - det blir en intressant akvarievår detta året!

                Kommentar

                • MrH
                  • October 2010
                  • 2825

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Jag får skänka bort en 70-kub (vem i helvete vill ha en sådan pjäs..?
                  jag hade lätt tingat den om de inte var för det faktum att de är långt som satan ner till göteborg å ja är sällan utanför dalarnas gränser.
                  som ja skrev i en annan tråd, ja bor i fel del av landet.
                  MrH ---> 175L SA kub

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av 127bubbel
                    Nä, du var inte ensam Mathias. Fick nästan en liten klump i magen

                    MVH/Freddan

                    Ja, men... J. dickfeldigruppen får det fint hos dig!

                    Kommentar

                    • Mathias Nilsson
                      • July 2011
                      • 6552

                      70 kuben vill bo i Kil

                      Den skulle bli fantastisk till mitt co2-system.

                      Häng bara i, det är så fint att ha något att läsa. På jobbet, på toan, i soffan, i sängen, på bussen och vart mer jag nu har läst den..
                      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av MrH
                        jag hade lätt tingat den om de inte var för det faktum att de är långt som satan ner till göteborg å ja är sällan utanför dalarnas gränser.
                        som ja skrev i en annan tråd, ja bor i fel del av landet.
                        Den kommer att ligga på blocket fem sekunder så är den borta - mäktig balja annars...

                        Kommentar

                        • MrH
                          • October 2010
                          • 2825

                          mjo de är ju så.
                          får nöja mig med min 50*50*70 kub så länge.

                          men ja måste säga att de är en fruktansvärt liten marknad med akvarium å tillbehör här uppe... oftast äre bara "svenssons" akvarium till salu på blocket å sånna sidor. sällan man ser nå spännande fisk eller dylikt.

                          ner mot erat håll praktiskt taget regnar de ju ut annonser om spännande fiskar, billiga akvarium å andra fynd.

                          hmm, om man skulle bli söderbo igen kankse?!
                          MrH ---> 175L SA kub

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av MrH
                            mjo de är ju så.
                            får nöja mig med min 50*50*70 kub så länge.

                            men ja måste säga att de är en fruktansvärt liten marknad med akvarium å tillbehör här uppe... oftast äre bara "svenssons" akvarium till salu på blocket å sånna sidor. sällan man ser nå spännande fisk eller dylikt.

                            ner mot erat håll praktiskt taget regnar de ju ut annonser om spännande fiskar, billiga akvarium å andra fynd.

                            hmm, om man skulle bli söderbo igen kankse?!
                            Kom hit bara!

                            Kommentar

                            • Mathias Nilsson
                              • July 2011
                              • 6552

                              Skickade dig ett pm
                              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                              Kommentar

                              • bossep
                                • March 2010
                                • 4447

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Du är inte ensam - även jag har ångest, ungefär lika stor Ågren som jag hade när jag fick avveckla ALLT då jag flyttade till kåken för snart två år sedan.
                                Nu är det dock dags att göra ytterligare en rundsmörjning - det blir några burkar som får vara kvar - 540-litaret har jag ju lovat att Flaggorna skall få vara Kungar i - men i stort sett allt annat småskit skall ut. Jag får skänka bort en 70-kub (vem i helvete vill ha en sådan pjäs..?) och ställningen med 112-literskaren är tingade redan. 50-kuberna kanske jag kan få plats med någonstans...
                                Ja, jävlar - det blir en intressant akvarievår detta året!
                                Du kan skicka 70 kuben till mig på PM!
                                Vad har du emot den burken? Jag funderar alvarligt att limma ihop ett gäng sådana! Behöver nämligen ordentlig karantän och tycte det kunde vara lämpliga mått att ha på kontoret.
                                “You can’t see the future if you don't know the history.”
                                "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                                Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                                Kommentar

                                Arbetssätt...