Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • 127bubbel
    • March 2007
    • 1133

    Nu e tjöt-freddan här igen. Har ju glömt berätta en sak mitt i allt diskus-snack. Jo, har nämligen lagt undan ett par Apistogramma sp. Breitbinden som jag skall hämta nästa fredag, en Apistogramma som man kanske inte ser allt för ofta i affären. Iallafall inte jag.

    MVH/Freddan

    Kommentar

    • Mathias Nilsson
      • July 2011
      • 6552

      Och jag har sagt till min lokala affär att lägga undan ett par Apisto. sp Algodon, någon av er som har erfarenheter av dem? Passar på här när det snackas apisto
      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av 127bubbel
        Nu e tjöt-freddan här igen. Har ju glömt berätta en sak mitt i allt diskus-snack. Jo, har nämligen lagt undan ett par Apistogramma sp. Breitbinden som jag skall hämta nästa fredag, en Apistogramma som man kanske inte ser allt för ofta i affären. Iallafall inte jag.

        MVH/Freddan
        Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
        Och jag har sagt till min lokala affär att lägga undan ett par Apisto. sp Algodon, någon av er som har erfarenheter av dem? Passar på här när det snackas apisto

        OK, då vet man hur man skall sila snacket och bara kolla på bilderna i tråden - och, ja, Ansjo sätter griller i skallen på en!

        Freddan, jag tror jag vet vilka du har plockat undan - eller är det nyinkomna?
        Mathias, algodon är ju riktigt snygg, verkligt fina färger på fenorna, det skall bli spännande att få se bilder på dessa senare!

        Kommentar

        • 127bubbel
          • March 2007
          • 1133

          Tror att dom funnits ett tag i zooaffären. Men bestämde mig för några dagar sen att lägga undan ett par. Helst ville jag ha 1+2 men dom e lite svåra med att sälja en extra hona. Får se om lite fjäsk funkar

          MVH/Freddan

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av 127bubbel
            Tror att dom funnits ett tag i zooaffären. Men bestämde mig för några dagar sen att lägga undan ett par. Helst ville jag ha 1+2 men dom e lite svåra med att sälja en extra hona. Får se om lite fjäsk funkar

            MVH/Freddan

            Då vet jag exakt vilka det är, jag har tittat på dom också! Jag tror att det finns fler honor än hanar där, så det skall nog kunna gå att få dom att se till att det slinker med en extra hona i påsen!

            Kommentar

            • bossep
              • March 2010
              • 4447

              Freddan och Mats,
              Kan ni inte köpa alla och dela upp dom mellan er när de gruppat ut? Så gjorde jag ofta när det begav sig och jag hade både plats och tillgång till fisk. Jag har ingen större erfarenhet av apistograma men det borde funka med dessa också.
              “You can’t see the future if you don't know the history.”
              "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
              Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

              Kommentar

              • VisualDarkness
                • February 2010
                • 7417

                Ursprungligen postat av MrH
                [ATTACH=CONFIG]50863[/ATTACH]

                tryck där så får du upp en lista på alla bilderna i tråden å sen äre bara å kolla sig igenom dom.
                Haha, man kommer tillbaka till forumet och lär sig något nytt direkt.

                Jag antar att jag har en del att läsa igenom.
                180l Sällskap:
                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                60l Asien:
                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av bossep
                  Freddan och Mats,
                  Kan ni inte köpa alla och dela upp dom mellan er när de gruppat ut? Så gjorde jag ofta när det begav sig och jag hade både plats och tillgång till fisk. Jag har ingen större erfarenhet av apistograma men det borde funka med dessa också.

                  Det kan vara en idé - men i nuläget rensar jag och skall inte skaffa ny fisk förrän akvarielogistiken har satt sig!
                  Senast redigerad av Mats Bryzell; 19 January 2012, 16:23.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av VisualDarkness
                    Haha, man kommer tillbaka till forumet och lär sig något nytt direkt.

                    Jag antar att jag har en del att läsa igenom.

                    Att kolla på enbart bilderna är mer eller mindre meningslöst - och dessutom såg jag att massor av bilderna, speciellt i början, inte var mina - det är teckningar och händer som håller sugproppar o.s.v. Det är bilder som andra lagt in i tråden då vi gaggat om något - gör inenting, men det blir ingen kontext att bara kolla på bilderna.

                    Du har varit borta ett tag va, VD? Hänt något speciellt, eller bara tagit en paus?

                    Kommentar

                    • 127bubbel
                      • March 2007
                      • 1133

                      En liten diskus-update igen. Larverna fortfarande kvar o nu nästan frisimmande, tror dom blir frisimmande tidigt imorgon. Är la ingen jättekull tror 30-45 st kanske lite svårt att se med ögat då dom sitter i lite småhögar på varandra. Men allt e ju en bonus, då dom försvarat det galant mot tetror, malar, dvärgciklider m.m.

                      MVH/Freddan

                      Kommentar

                      • MrH
                        • October 2010
                        • 2825

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Att kolla på enbart bilderna är mer eller mindre meningslöst - och dessutom såg jag att massor av bilderna, speciellt i början, inte var mina - det är teckningar och händer som håller sugproppar o.s.v. Det är bilder som andra lagt in i tråden då vi gaggat om något - gör inenting, men det blir ingen kontext att bara kolla på bilderna.

                        Du har varit borta ett tag va, VD? Hänt något speciellt, eller bara tagit en paus?
                        jo om man trycker där så kommer de en lista med alla bilder som lagts in i tråden, inte bara dom du lagt upp.
                        men som du säger, inte så skoj å bara kika på bilder. sen ser man ju dessutom inte när dom är inlagda så de är ju lite svårt om man vill leta efter en specifik bild.
                        MrH ---> 175L SA kub

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av 127bubbel
                          En liten diskus-update igen. Larverna fortfarande kvar o nu nästan frisimmande, tror dom blir frisimmande tidigt imorgon. Är la ingen jättekull tror 30-45 st kanske lite svårt att se med ögat då dom sitter i lite småhögar på varandra. Men allt e ju en bonus, då dom försvarat det galant mot tetror, malar, dvärgciklider m.m.

                          MVH/Freddan

                          Snart så..!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av MrH
                            jo om man trycker där så kommer de en lista med alla bilder som lagts in i tråden, inte bara dom du lagt upp.
                            men som du säger, inte så skoj å bara kika på bilder. sen ser man ju dessutom inte när dom är inlagda så de är ju lite svårt om man vill leta efter en specifik bild.

                            Nääää, och bilderna är ju old news! Inget att titta på! Det kommer annat!

                            Kommentar

                            • MrH
                              • October 2010
                              • 2825

                              så sant, sen i denna tråd så är ju mellansnacket de roliga
                              MrH ---> 175L SA kub

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av MrH
                                så sant, sen i denna tråd så är ju mellansnacket de roliga
                                Jomän! Men, även om jag själv tycker att många av de bilder och filmer som jag lagt in i tråden är sevärda - så blir de ju så att säga "värdelösa" efter ett tag. Mellansnacket är trots allt kanske roligast - får väl peta in några bilder då och då så att det blir just lite mellansnack!

                                Nu kan ni dock glömma discuslekar och grejer framöver - där är det stopp nu. Såg en alldeles formidabel inredning i karet där de blå Stendkerdiscusarna skall få sluta sina dagar - och ändå skall jag ner i burken och rota lite, hemma hos snubben som skall ha dom. Kan kanske bli någon bild på det... eller inte!

                                Nästa onsdag är det en stor rensardag - mer eller mindre allt i fiskväg försvinner, rubb och stubb. Kvar blir Flaggorna, gracilisarna och endlersguppysarna. Sedan åker J. dickfeldigruppen - och lite senare alla räkor och krabbor!

                                Det blir tomt i stugan - sedan blir det... mer!
                                Senast redigerad av Mats Bryzell; 19 January 2012, 23:50.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...