Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ApeviaX
    • December 2005
    • 1531

    Ursprungligen postat av 127bubbel
    Det var inte lite överpriser där i den affären kan man säga, hehe. 150 kr st för Regani kipilli, här i göteborg ligger dom på 45 kr st.

    MVH/freddan
    Okej, shit! Nog för att de var lite billigare förut när det var en DM butik, nu är det en Arken Zoo och lite högre priser än förut. Men uppenbarligen mycket högre priser än runt om i landet. Säger ju att jag har svårt att få råd med firrarna jag önskar. Dessutom så är det ju så att ska man beställa fisk måste man beställa ganska stora mängder och det gör ju att man blir begränsad nästan helt till vad de har...

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Ja, det var ena jädra priser...
    Ålrajt, den lille snäckskalslekaren på bilden du visade är en L. stappersi. Kanske hade de bara en... och sket i att sätta pris på den lille juvelen?
    Nepp de hade iaf 2 - 3 stycken, men det är inte alltid hundra med prislappar och etiketter där. Okej en stappersi, kanon tack



    Jahapp i alla fall och hur som heslt, har du någon mysig bild från prinsesskaret att bjuda på?
    ApeviaX
    Archocentrus multispinosus
    "Vattensamlingen"
    X-Aquatic

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av ApeviaX
      Jahapp i alla fall och hur som heslt, har du någon mysig bild från prinsesskaret att bjuda på?
      Det skall vi nog kunna fixa. Jag hoppas snart kunna lägga upp en frän film på dom. Det är ett jädra donande i burken, men underligt nog inga yngel ännu... men, tålamodet får det slitas på lite till tycks det som!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Här är en liten guppyfilm;

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Här är en liten Sakura-film;

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Härlig film Mats!

            Mossan, den är riktigt fin hoppas att min tar sig snart med. Jag har inga räkor kvar hemma som går i ett "eget" kar, funderar på vilka jag skall ha, tror att jag är sugen på oranga...om jag hittar dessa någonstans vill säga.

            Hur stor är kuben?
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Härlig film Mats!

              Mossan, den är riktigt fin hoppas att min tar sig snart med. Jag har inga räkor kvar hemma som går i ett "eget" kar, funderar på vilka jag skall ha, tror att jag är sugen på oranga...om jag hittar dessa någonstans vill säga.

              Hur stor är kuben?
              Halloj Pia!
              Guppyna går i ett 10-liters Dennerle, de gula räkorna och uropthalmoides-gruppen (på den senare filmen) går i ett 60-liters Dennerle.

              Ser jag oranga räkor någonstans här i stan så hör jag av mig till dig!


              Ape-Nicke ville ju även se gracilisarna - så jag skall försöka få en liten go' film på dom också!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Halloj Pia!
                Guppyna går i ett 10-liters Dennerle, de gula räkorna och uropthalmoides-gruppen (på den senare filmen) går i ett 60-liters Dennerle.

                Ser jag oranga räkor någonstans här i stan så hör jag av mig till dig!


                Ape-Nicke ville ju även se gracilisarna - så jag skall försöka få en liten go' film på dom också!
                Guppy i 10 liter...då behöver jag kanske inte ha dåligt samvete om jag drattar ner mina 6 st i 30l dennerlen

                Ja, säg gärna till om du hitttar
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Guppy i 10 liter...då behöver jag kanske inte ha dåligt samvete om jag drattar ner mina 6 st i 30l dennerlen

                  Ja, säg gärna till om du hitttar
                  De här tiger-endlersena är så pyttesmå så i nuläget är det ingen fara. Dessa skall givetvis få flytta till ett större kar så småningom, 10-litarn är bara tillfällig!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    De här tiger-endlersena är så pyttesmå så i nuläget är det ingen fara. Dessa skall givetvis få flytta till ett större kar så småningom, 10-litarn är bara tillfällig!
                    Det förstod jag men mina är ganska små med om man jämför med "vanliga" guppysar så de får vara i 30 kuben ett tag tills jag vet vart jag skall göra av dem...det är liksom fullt i mina kar då jag stängt ner ett (bara tillfälligt i ett par månader....)
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Det förstod jag men mina är ganska små med om man jämför med "vanliga" guppysar så de får vara i 30 kuben ett tag tills jag vet vart jag skall göra av dem...det är liksom fullt i mina kar då jag stängt ner ett (bara tillfälligt i ett par månader....)
                      Är det de där "Butterfly" (var det så dom hette?) som vi köpte på Zoosajac, vid samma tillfälle? De du köpte var ju vrålfina, har dom ynglat av sig?

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Japp, det är dessa, de hette Bumble Bee.
                        Ja de har fått yngel men de gick åt när jag fick snabbflytta ett ciklidpar till 60 liters kuben så det är därför jag tänkte att de kan gå i 30L kuben själva och få yngel igen.
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          Japp, det är dessa, de hette Bumble Bee.
                          Ja de har fått yngel men de gick åt när jag fick snabbflytta ett ciklidpar till 60 liters kuben så det är därför jag tänkte att de kan gå i 30L kuben själva och få yngel igen.
                          Bumble Bee var det, ja! Japp, de kommer nog igång med rask takt!

                          Kommentar

                          • Luddson
                            • August 2011
                            • 529

                            Väldigt fin mossa.
                            Är det xmass + andänver du co2, gödning i det karet?

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Luddson
                              Väldigt fin mossa.
                              Är det xmass + andänver du co2, gödning i det karet?
                              Det där är Erect Moss. Jag fick en liten tuss av Ansjo och den bara växer och växer, inte så jättesnabbt men ändå...
                              Jag använder ingen gödning, ljuset är den medföljande lampan till Dennerlekaret. Samma sak gäller de små Windelöv-ormbunkarna i guppykaret - där kommer hela tiden små ljusgröna skott.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Mats, kan jag använda alkvistar - eller ska jag slänga dom jag plockat idag.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...