Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av 127bubbel
    Den Callochromisen som du nämner där hade jag, tror den finns med nån av bilder jag länkade till, den var otroligt vacker, men som du säger finns många olika som e grymt snygga.

    MVH/Freddan
    Ja, jädrar - där var den med. Måsta ha missat den bilden, sorry! Mycket snygg!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av 127bubbel
      Sen e man ju ganska svag för dessa arter också.







      MVH/Freddan
      Javisst! det finns ju hur många fräna som helst att välja bland!

      Jag är även intresserad av, exempelvis; Xenotilapia ochrogenus - spiloptera och "Red Princess". Fy fan, vad sugen jag blir nu!

      Kommentar

      • 127bubbel
        • March 2007
        • 1133

        Ja, Xenotilapia har jag alltid velat ha också, men har aldrig sett den i någon affär här i Göteborg.

        MVH/Freddan

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av 127bubbel
          Ja, Xenotilapia har jag alltid velat ha också, men har aldrig sett den i någon affär här i Göteborg.

          MVH/Freddan
          Jag säger till när jag hittar här i stan eller annorstädes!

          Slänger in några bilder på cyprichromisarna från förr!
          Bifogade filer

          Kommentar

          • 127bubbel
            • March 2007
            • 1133

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Jag säger till när jag hittar här i stan eller annorstädes!

            Slänger in några bilder på cyprichromisarna från förr!
            Det låter kanon.

            Du hade ganska många Cyprichromisar, va?

            MVH/Freddan

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av 127bubbel
              Det låter kanon.

              Du hade ganska många Cyprichromisar, va?

              MVH/Freddan
              Visst! jag PM:ar dig om jag hittar några bra!
              Jag kommer inte riktigt ihåg hur många det var från början, men jag tror det var fyra hanar och ungefär tio-tolv honor. Men jävlar vad yngel det blev av dessa, jag fick lämna ner till shopen hela tiden!

              Tänk dig ett kar med höga lodräta stenpartier, där det bildas djupa mörka skrymslen, lite led-belysning och en bra grupp P. nigripinnis som lyser i det dämpade ljuset! Whooah!

              Kommentar

              • 127bubbel
                • March 2007
                • 1133

                Det skulle nog var jäkligt snyggt att ha nigripinnis i karet som du nämner. Det är nästan så att man vill slänga ihop ett kar nu och bara börja inreda det och iväg och köpa dessa firrar.

                MVH/Freddan

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av 127bubbel
                  Det skulle nog var jäkligt snyggt att ha nigripinnis i karet som du nämner. Det är nästan så att man vill slänga ihop ett kar nu och bara börja inreda det och iväg och köpa dessa firrar.

                  MVH/Freddan
                  Visst blir man sugen, eller hur?
                  Men, man får ta fram det berömda tålamodet och invänta ett bra läge! Tänk om man hade lite större utrymme för fler kar... och rejält med deg...

                  Kommentar

                  • 127bubbel
                    • March 2007
                    • 1133

                    Man blir grymt sugen. I det karet som skall bli tanganyika-kar nu, så skall inredningen ändras totalt först i med lite ny sand om man nu skall ha lite sandlekare. För just nu får några ensamna Ap. Agaszzi (säkert felstavat) som jag måste ha upp också och lämna till zooaffären sen kan man börja den stora makeovern,

                    MVH/Freddan

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av 127bubbel
                      Man blir grymt sugen. I det karet som skall bli tanganyika-kar nu, så skall inredningen ändras totalt först i med lite ny sand om man nu skall ha lite sandlekare. För just nu får några ensamna Ap. Agaszzi (säkert felstavat) som jag måste ha upp också och lämna till zooaffären sen kan man börja den stora makeovern,

                      MVH/Freddan
                      Gôtt! Bränn in lite bilder sedan, när du drar igång!

                      Kommentar

                      • 127bubbel
                        • March 2007
                        • 1133

                        Absolut, lägger upp lite bilder när det drar igång.

                        MVH/Freddan

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Nu när tråden är lite död och tyst, sådär som det blir ibland mellan varven, var det riktigt kul att 127bubbel-Freddan kikade in och livade upp lite!
                          Vi brukade gagga om Tanganyika förr, här på forumet, och jag köpte en hel del Troffar av honom, som verkligen kom till sin rätt i 960-baljan.
                          Ja, som sagt, det var kul igår att få tjôta lite med Freddan - kul också att det verkar som att han skall köra igång ett T-kar inom kort, det skall bli intressant. Tanganyikaciklider är det ju nästan helt och hållet dödstyst om här på Zoopet, av någon anledning, så det skall bli spännande med hans nysatsning.
                          Själv har jag två kar med Tanganyikaciklider igång; ett med Julidochromis dickfeldi och ett annat med Neolamprologus gracilis.
                          Igårkväll filmade jag dickfeldi-gruppen, men filmen blev tyvärr ganska mörk så jag skippade att lägga upp den.
                          Precis bredvid dickfeldikaret står 70-kuben med det blå Stendkerparet, och där var honan med lite yngel så jag filmade en snutt på dom istället.
                          Denna gången (det är inte varje gång riktigt) har föräldrarna verkligen varit aggressiva och kastat sig mot frontrutan så fort jag rört mig i stugan, man kan se att honans fenor är lite slitna av allt detta vaktande. Vissa gånger är de helt coola när de har yngel, men denna gången , som sagt, är de väldigt på hugget. Hanen cirkulerar runt i karet - som vanligt!


                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Härligt att dina filmer finns Mats, så jag kan kika på dom då och då.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av gullefjun
                              Härligt att dina filmer finns Mats, så jag kan kika på dom då och då.

                              //Inger
                              Du är välkommen!
                              Det här är en sketfilm. Jag kunde ju ha väntat tills honan kom fram till rutan och börjat filma då istället.
                              Men, jag blev så sur över att J. dickfeldifilmen inte gick att använda så jag "hämndfilmade" discusarna istället... Som du ser så satte jag inte ens en titel på discusfilmen på YT.
                              Det kommer fler bilder och filmer (förhoppningsvis sevärda) längre fram!

                              Kommentar

                              • 127bubbel
                                • March 2007
                                • 1133

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Nu när tråden är lite död och tyst, sådär som det blir ibland mellan varven, var det riktigt kul att 127bubbel-Freddan kikade in och livade upp lite!
                                Vi brukade gagga om Tanganyika förr, här på forumet, och jag köpte en hel del Troffar av honom, som verkligen kom till sin rätt i 960-baljan.
                                Ja, som sagt, det var kul igår att få tjôta lite med Freddan - kul också att det verkar som att han skall köra igång ett T-kar inom kort, det skall bli intressant. Tanganyikaciklider är det ju nästan helt och hållet dödstyst om här på Zoopet, av någon anledning, så det skall bli spännande med hans nysatsning.
                                Själv har jag två kar med Tanganyikaciklider igång; ett med Julidochromis dickfeldi och ett annat med Neolamprologus gracilis.
                                Igårkväll filmade jag dickfeldi-gruppen, men filmen blev tyvärr ganska mörk så jag skippade att lägga upp den.
                                Precis bredvid dickfeldikaret står 70-kuben med det blå Stendkerparet, och där var honan med lite yngel så jag filmade en snutt på dom istället.
                                Denna gången (det är inte varje gång riktigt) har föräldrarna verkligen varit aggressiva och kastat sig mot frontrutan så fort jag rört mig i stugan, man kan se att honans fenor är lite slitna av allt detta vaktande. Vissa gånger är de helt coola när de har yngel, men denna gången , som sagt, är de väldigt på hugget. Hanen cirkulerar runt i karet - som vanligt!


                                http://www.youtube.com/watch?v=RSwCL6_OBao

                                Ja, det var riktigt kul att snacka lite tanganyika igår. När man sitter och tittar genom alla bilder, så saknar man dessa underbara ciklider rätt mycket faktiskt. Te.x hur fräckt e det inte att se hur kullsyskon på kullsyskon vaktar varandra, det e ju hur fräckt som helst, och det e ju bara tanganyika-ciklider som har detta beteende, vilket är jäkligt charmigt. Så jag får hålla med dig Mats där, att det är väldigt tyst när det gäller Tanganyika-ciklider här på forumet, men det skall det snart bli ändring på när man själv drar igång med dessa fina ciklider igen.

                                MVH/Freddan

                                Kommentar

                                Arbetssätt...